Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 11488
  پرینتخانه » اخبار, گفت و گو تاریخ انتشار : 06 تیر 1398 - 21:40 |

پیمان طالبی: رادیو خانه اول من است

پیمان طالبی: رادیو خانه اول من است

پیمان طالبی از مجریانی است که به واسطه گویندگی در رادیو به تلویزیون راه یافت. او درباره ساز و کار حضور همزمان در تلویزیون و رادیو به گفت‌وگو پرداخته است.

طالبی که این روزها در رادیو جوان برنامه «جوان ایرانی سلام» و در تلویزیون برنامه «طبیب» را اجرا می‌کند، در گفت‌وگویی با ایسنا اظهار کرد: زمانی که وارد رادیو جوان شدم، پیشنهاد اجرا در شبکه‌های تلویزیونی را داشتم اما یکسری ایده‌ها در ذهن داشتم و همیشه می‌گفتم به تلویزیون نمی‌روم مگر آقای علی زاهدی به من پیشنهاد دهند. بعد از پنج سال آقای زاهدی به من پیشنهاد اجرا در برنامه «مردم چی میگن» را داد. اما به هر حال خود آقای زاهدی و همکاران ما در رادیو می‌دانند که خاستگاه من رادیو است و همیشه عرق زیادی به رادیو داشتم. البته الان که مجری تلویزیون هستم، به تلویزیون هم عرق پیدا کردم و خدا را شکر برای من که سابقه رادیویی‌ام مشخص است این اجازه داده شد که هم در رادیو فعالیت کنم و هم در تلویزیون.

این مجری با بیان اینکه دنیای رادیو و تلویزیون دو دنیای متفاوت است و هر کدام سختی‌ها و آسانی‌های خاص خودش را دارد، یادآور شد: رادیو به واسطه اینکه صدا و حس دخیل است، جذب مخاطبش سخت است. کار در تلویزیون هم به واسطه اینکه شما باید با تمام شبکه‌ها رقابت کنید، سخت است هیچ وقت این دو را کنار هم نباید گذاشت.

او با بیان اینکه تلویزیون برای استفاده از مجریان رادیویی باید از رادیو مجوز بگیرد، اظهار کرد: قانون حضور مجریان در تلویزیون و رادیو باز هم دچار تغییراتی شد. بچه‌های تلویزیون باید از بچه‌های رادیو برای استفاده از مجریان مجوز بگیرند. رادیو خانه اول من است و به تلویزیون هم عرق دارم و هیچ فرقی برایم نمی‌کنند.

طالبی درباره برنامه «طبیب» گفت: این برنامه بیش از دو سال است که روی آنتن شبکه سه سیما جا گرفته است. نکته جالب توجه این است که این برنامه از دل گروه اجتماعی شبکه سه آمد و در حال حاضر نیز با وجود اینکه یک برنامه پزشکی محور است در گروه اجتماعی شبکه تولید می‌شود، به همین واسطه چون ما قبل از طبیب «برنامه مردم چی میگن» را اجرا می‌کردیم، به نوعی «طبیب» را هم یک برنامه پزشکی اجتماعی می‌دانیم.

او گفت: ما قرار بود برنامه «طبیب» را تحویل دهیم اما ادامه پیدا کرد. یکی از علت‌هایش این است که دید اجتماعی به برنامه داریم. همیشه برنامه‌های پزشکی تلویزیون به این شکل بوده است که یک پزشک صرفاً به برنامه آمده و کاملاً در حوزه تخصصی صحبت کرده است، برنامه «طبیب» جنبه اجتماعی را بیشتر مطرح می‌کند و سعی شده است پزشکان اطلاعات سخت و اصطلاحات دشواری به مخاطب ندهند.

وی افزود جنبه اجتماعی پزشکی طبیب و همچنین زبان راحت این برنامه باعث شده است مخاطب بهتر با آن ارتباط برقرار کند. قبل از شروع برنامه از پزشکان خواهش کردیم اصطلاحات پزشکی و انگلیسی سختشان را تا جایی که امکان دارد به کار نبرند.

این مجری در پاسخ به این پرسش که برنامه‌ای که سلامت محور است تا چه میزان خود از سلامت کامل به واسطه آسیب تبلیغات و اسپانسر برخوردار است؟ اظهار کرد: ما در برنامه تبلیغات نداریم اسپانسر هم نداریم و تاکنون هیچ محصولی در برنامه ما تبلیغ نشده است. خدا را شکر از بابت تبلیغ‌های ریزش موها، کرم‌ها و تبلیغات اینچنینی مقاومت کردیم و خوشبختانه مسوولان شبکه سه هم از این مقاومت ما استقبال کردند و شما اصلاً نمی‌توانید یک قسمت از برنامه ما را ببینید که بگوییم فلان شامپو را بخرید؛ با اینکه برنامه‌هایی که تبلیغات می‌کنند به لحاظ مالی روان‌تر پیش می‌روند ولی ما با همان برآورد سازمانی خودمان ایستادیم و گفتیم که همین خوب است و سلامت مردم را به تبلیغات نفروختیم پزشکان هم به ما اعتماد کردند.

مجری طبیب در بخش دیگری از گفتگوی خوب درباره حواشی که برای این برنامه اتفاق افتاد، اظهار کرد: ما در این برنامه دو سه حاشیه بیشتر نداشتیم؛ یکی ویدئویی که از دکتر قاضی درآمد که در آن داستان گردشگری را مطرح کرده بودند البته من آن را حاشیه نمی‌دانم. سر و ته کلیپ را زده بودند و باعث شادی و خنده شده بود. به قول آقای دکتر ریاضی اگر کسی با دیدن این کلیپ خنده به لبانش آمده و شاد شده است، شما یک قدم در راستای بهداشت روانی برداشته‌اید. حاشیه‌ی دیگر مربوط به انتقاد من به مسئولانی بود که برای سیل گذاشتند و رفتند. مابقی صحبت‌های پزشکان و نکات عجیب و غریبی ست که در فضای مجازی دیده می‌شود در این موارد تذکر جدی نگرفتیم چرا که در راستای اهدافمان حرکت کردیم.

طالبی در بخش پایانی گفتگوی خود درباره حضور کمرنگ مجریان مطرح در تلویزیون با بیان اینکه حفظ مجریانی که در تلویزیون پرورش یافته‌اند کار درستی است، اظهار کرد: من گاردی در مقابل بازیگرانی که مجری شدند و مجریانی که تازه وارد هستند ندارم چرا که به نظر من کار ما به گونه‌ای است که شاید وارد شدن برای برخی‌ها آسان باشد، اما ماندن سخت‌تر است و مردم هستند که در این خصوص تصمیم می‌گیرند. بازیگری که مجری شده اگر خوب باشد و مخاطب او را دوست داشته باشد، می ماند. از طرفی هم اگر مردم مجری را که حتی در تلویزیون رشد پیدا کرده است نخواهند، طبیعتاً نباید در تلویزیون بماند.

این مجری سپس درباره انتخاب مجریان تلویزیون و حذف آنها اظهار کرد: مدیران و مسئولان هر شبکه رادیویی و تلویزیونی طبیعی است که در جلساتشان مصلحت‌های شبکه و چارچوب صدا و سیما را در نظر بگیرند و طبیعتاً در جلسات حرف های مهمی گفته می شود. به نظر من این گونه نیست که مدیری از فلان مجری خوشش نیاید و بگوید برو! به نظرم این گونه نیست، بلکه یکسری مصلحت ها در نظر گرفته می شود. مدیران هم حق دارند برای شبکه تصمیم بگیرند. به هر حال یک سری چارچوب ها مطرح می‌شود که برای صدا و سیما مهم است.

| منبع خبر : ایسنا
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.