Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 21119
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 30 شهریور 1399 - 11:25 |

چرایی تولید فیلم های اقتباسی از خاطرات دفاع مقدس در قلمرو فرهنگ رادیو فرهنگ

چرایی تولید فیلم های اقتباسی از خاطرات دفاع مقدس در قلمرو فرهنگ رادیو فرهنگ

برنامه «در قلمرو فرهنگ» یکشنبه ۳۰ شهریورماه، با موضوع اهمیت حفظ خاطرات دفاع مقدس در قالب فیلم های داستانی از رادیو فرهنگ پخش می شود.

جنگ تحمیلی از همان روزهای اولیه و در نخستین سال‌های دهه۶۰ خورشیدی ایده ای حساس و ناب برای ساخت فیلم از طرف سینماگران بود؛ موضوعی که در ابتدا با کمترین امکانات موجود و با استفاده از تصویرهای مستند (مانند آنچه در آثار اولیه ابراهیم حاتمی کیا دیده می شود) به آن پرداخته می‌شد اما به تدریج با ورود کارگردانانی چون ساموئل خاچیکیان(عقاب ها۱۳۶۳)، رسول ملاقلی‌پور(بلمی به سوی ساحل ۱۳۶۴، نینوا ۱۳۶۲) و ابراهیم حاتمی‌کیا (هویت۱۳۶۵، دبده بان۱۳۶۷) به این عرصه و پرداختن داستانی به موضوع جنگ تحمیلی، به‌عنوان یکی از موضوعات اصلی سینما درکنار ژانرهای درام و کمدی معرفی شد و امروز نیز در فیلم های سینمایی و سریال هایی با این مضمون به شکل تاریخ آن دوران ثبت می شود .
در برنامه «در قلمرو فرهنگ» هرروز یکی از مسائل اجتماعی- تاریخی مورد بررسی قرار می گیرد و امرور شنوندگان با چرایی تولید فیلم دفاع مقدس بر اساس خاطرات خانواده ایثارگر رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی آشنا می شوند.
برنامه «در قلمرو فرهنگ» به تهیه کنندگی امیر رضا راز ساعت ۱۲:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز و موج ای ام ردیف ۵۸۵ کیلوهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.