Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 18901
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 10 خرداد 1399 - 14:10 |

چرا چهره مجریان تلویزیون تازه نمی‌شود؟

چرا چهره مجریان تلویزیون تازه نمی‌شود؟

محمد سلوکی درباره اینکه چرا دیگر در تلویزیون شاهد ظهور استعدادهای تازه در حوزه اجرا نیستیم به توضیحاتی پرداخت.

محمد سلوکی در پاسخ به این پرسش که چرا شاهد ظهور استعدادهای تازه‌ای در حوزه اجرا نیستیم و اجرای برنامه‌های مختلفی در تلویزیون به بازیگران سپرده می‌شود، به ایلنا گفت: باتوجه به اینکه در چند سال گذشته اجرا در تلویزیون بین گروه‌های مختلف اجتماعی خیلی مطرح بوده ولی شاید به شکل خیلی جدی کمتر کسی علاقه مستمری را از خودش برای اجرا نشان داده است. تقریبا اکثر کسانی که امروز به عنوان مجریان طراز اول می‌شناسیم، اشخاصی هستند که در کار اجرا باقی ماندند. در واقع همین استمرار در کار سبب شده تا همه ما به کار خود ادامه دهیم و به هر ترتیب کم یا زیاد مخاطب را در شرایط مختلف با خودمان همراه کنیم.

وی ادامه داد: به طور کلی بیشتر علاقه افراد در این سال‌ها به سمت بازیگری بوده. به نوعی اگر هم دنبال کار اجرا آمدند، به سمت بازیگری تمایل بیشتری از خود نشان داده و کار خود را در آنجا ادامه دادند. در واقع شاید بتوان گفت در طول سال‌هایی که این اتفاق رخ داد، یک خلا در حوزه اجرا به وجود آمد. چراکه به هر حال مگر مجریان طراز اول تلویزیون چقدر می‌توانند برنامه‌های مختلف را اجرا کنند. بالاخره آنها هم به یک خستگی و تکرار می‌افتند و یک جایی مخاطب آنها را پس می‌زند و می‌گوید تا کی باید این افراد را ببینیم. همین موضوع سبب شده تا اسپانسرها و برنامه‌های شبکه‌های مختلف برای اینکه بتوانند مخاطبان خودشان را در شرایط مختلف حفظ کنند، با این فکر که با ایده خاصی به سراغ شما آمدیم به سمت استفاده از بازیگران و افراد مشهور دیگر بروند.

وی در ادامه بیان کرد: واقعیت اینکه شخصا خیلی مخالف این موضوع نیستم و آن را بد نمی‌دانم. بالاخره یک امکانی است که می‌شود از آن استفاده کرد. شاید اگر فکر شده از آن استفاده شود اتفاق خیلی خوبی هم رخ دهد؛ همانطور که برنامه‌هایی هم داشتیم که دوستان بازیگر و خواننده آن را اجرا کرده و نتیجه خوبی هم از آن حاصل شده است. اما از سوی دیگر اینطور فکر می‌کنم؛ وقتی کسی با فضای اجرا یا میزبانی مردم در تلویزیون خودش را با مخاطب آشنا و روبه‌رو می‌کند، اگر می‌خواهد فضای موفقیت را تجربه کند، تجربه ثابت کرده که بهتر این بوده که در همان فضا باقی بماند و به سمت کارهای دیگر نرود. چون شاید آن پیوستگی حضور فرد به عنوان مجری که میزبان مردم است، خوب بوده که حفظ شود. چراکه ممکن است در رفتن به سمت کارهای دیگر گسستی ایجاد شود و برای برگشت مجدد همه چیز به جای اول خود نیاز به زمان خواهد بود.

سلوکی در پاسخ به این پرسش که آیا در شرایط فعلی بستر برای ورود چهره‌های تازه به حوزه اجرای برنامه‌های تلویزیونی فراهم است، اظهار داشت: واقعا این امکان وجود دارد. به نظرم کار اجرا از جمله کارهایی است که اگر آدم خودش را پیدا کند، به سرعت می‌تواند مخاطبانی را به سمت خود جذب کند و کار خودش را درست انجام دهد. به نوعی برنامه را همراهی کرده و برنامه هم به او کمک خواهد کرد.

وی در پایان گفت: شرط این اتفاق اول این بوده که شخصا فرد بخواهد در آن فضا باشد و دوم اینکه فرد ویژگی و استعدادهای این کار را داشته باشد. به نوعی اگر این موارد در کنار هم باشد، قطعا بستر ورود فراهم بوده و حتی از آن استقبال هم می‌شود. چرا ما نخواهیم گزینه‌های جدید خوب وارد فضای برنامه سازی در تلویزیون بشوند. می‌توانم با جرات بگویم که حداقل من از این اتفاق استقبال می‌کنم.

| منبع خبر : ایلنا
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.