Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 23060
  پرینتخانه » اخبار, گفت و گو تاریخ انتشار : 18 آذر 1399 - 19:49 |

کامران تفتی: تفاوت اجرای «وقتشه» و «دست فرمون» در هیجان است

کامران تفتی: تفاوت اجرای «وقتشه» و «دست فرمون» در هیجان است

کامران تفتی که اجرای مسابقه اتومبیلرانی «دست فرمون» را در شبکه نسیم عهده دار است، درباره این برنامه گفت: در این شرایط اقتصادی با وجود شیوع ویروس کرونا برنامه‌های آمیخته با هیجان و چالش مردم را از فضایی که در آن هستند برای ساعتی دور می‌کند. این ویژگی برای من ارزشمند است و فکر می‌کنم مسیری که با گروه حرفه‌ای «دست فرمون» طی می‌کنم با این نیت است که مردم را ساعتی از دغدغه‌ها فارغ کنیم.

تفتی درباره دلایل حضور خود در فصل دوم مسابقه «دست فرمون» به ایسنا گفت: «دست فرمون» یکی از سخت‌ترین، چالشی‌ترین و بزرگترین برنامه های تلویزیون است. کار کردن در ۱۴ هزار متر دکور و چهار استودیوی متفاوت، خود به اندازه کافی چالش‌برانگیز و جذاب بود که من قبول کنم در این فضا حضور داشته باشم. ضمن اینکه عشق به ماشین و موتورسواری از کودکی در من بوده است. قرار گرفتن در اتمسفر این برنامه، نوع کارگردانی مسعود صنم، دکور، تغییرات قابل توجهی که در فصل دوم مسابقه ایجاد شد، همگی دلیلی بود برای آنکه در «دست فرمون» حضور داشته باشم.

تفاوت اجرای «وقتشه» و «دست فرمون» در هیجان است

این بازیگر که پیش از این، سابقه اجرای برنامه «وقتشه» را در شبکه نسیم داشته است، درباره تفاوت های اجرای مسابقه با برنامه های گفت و گو محور، بیان کرد: از چالش های جدید استقبال می کنم و همواره دوست دارم فضاهای متفاوت را تجربه کنم. به نظرم تفاوت اجرای «وقتشه» و «دست فرمون» در هیجان حاکم بر فضای برنامه است. برای خودم چالش برانگیز بود که برنامه‌ای را اجرا می کنم که متفاوت است. فضای مسابقه «دست فرمون»، غیر قابل پیش بینی بودن اتفاقات و همچنین اضافه شدن بخشی مثل موتور سواری در فصل دوم، به من گوشزد می کرد که در اجرا هیجان داشته باشم.

او اضافه کرد: در برنامه گفتگومحوری مثل «وقتشه» من سطحی از انرژی را حفظ می‌کردم تا مهمان در فضای راحتی قرار گیرد اما در «دست فرمون» باید رفتارم آمیخته با هیجان باشد. وسعت دکور و تمام اتفاقاتی که در مسابقه می افتد به من این اجازه را می دهد که متفاوت باشم.

«دست فرمون» فقط یک مسابقه نیست

کامران تفتی با تاکید بر این نکته که مسابقه «دست فرمون» فارغ از ایجاد سرگرمی، تاثیرگذاری اجتماعی دارد، در این زمینه گفت: «دست فرمون» فقط یک مسابقه صرف نیست و با هدف تاثیرگذاری اجتماعی ساخته شده است؛ در واقع باید بگویم «دست فرمون» برنامه ای چندوجهی است. مخاطب را سرگرم می‌کند اما در عین حال رسالت آن فرهنگ‌سازی درست است و به یکی از مهمترین کارهای روزمره ما در زندگی متصل می‌شود. بخشی از زندگی ما در خیابان و ماشین‌سواری می‌گذرد و چه چیزی بهتر از این که برنامه ای بتواند روی این بخش از زندگی ما تاثیر بگذارد.

او ادامه داد: مسابقه «دست فرمون» در جهت جذب استعدادهای ورزشی نیز قدم برمی دارد. پیش از این، نگاه مردم به موتور و موتورسوارهای حرفه ای، نگاه درستی نبود. مردم نسبت به موتورسوارها دید خوبی ندارند. در صورتی که آنها ورزشکاران بی‌نظیری هستند. این جنس مسابقات حتی می‌تواند به ماشین‌سواری شهری ما کمک کند و فرهنگ‌سازی کنیم که مثلاً نیازی نیست با موتورهایی با صدای بالا باعث آزار مردم شویم و چیزی که در «دست فرمون» اتفاق می‌افتد، فرهنگ‌سازی برای استفاده از این وسیله‌هاست.

قرار نیست در تکرار و روزمرگی متوقف شویم

مسابقه ها در سراسر دنیا پس از سریال ها مخاطب بسیاری دارند؛ این بازیگر سینما و تلویزیون درباره اهمیت تولید مسابقه و تداوم این کار گفت: باید به خاطر داشته باشیم که قرار نیست در تکرار و روزمرگی متوقف شویم و همین نکته مهم در برنامه‌سازی هم باید لحاظ شود. اگر یک شکل از مسابقه را بارها تکرار کنیم، جذابیت اصلی خود را از دست می‌دهد. اختلاف فصل اول و دوم «دست فرمون» هم در همین تغییرات ایجاد شده در دکور، فرم و محتوای ارائه شده در مسابقه و غیره بوده و این دلیل استقبال و محبت مردم است. مسیری که شبکه نسیم پیش گرفته، اتفاق خوبی است. چون دوست دارد خود را به‌روز کند و به حال و هوای بخش اعظمی از مردم، یعنی جوان‌ها نزدیک باشد تا آن‌ها خواسته‌ها، استعداد و تفریحاتشان را در این شبکه پیدا کنند. خلاقیت و جذابیت، عواملی هستند که می‌تواند به برنامه مسابقه‌محور کمک کند تا در کلاکت‌های متعدد روی آنتن باشد.

ما در مسیر استعدادیابی قدم برداشتیم

تفتی در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه فصل دوم این مسابقه توانسته موفق عمل کند و تاثیرگذار باشد؟ گفت: ماحصل ۵۲ قسمت مسابقه «دست فرمون» و فهمیدن اینکه از میان ۴۰۰ شرکت کننده در بخش ماشین و ۴۰ شرکت کننده در بخش موتور و آرسی، چه کسانی به نیمه نهایی و فینال راه پیدا کردند، همین که آرام آرم مسیری را طی چند ماه پشت سر گذاشتیم و حالا به افراد متبحری رسیدیم که برای کسب قهرمانی با یکدیگر رقابت می کنند یعنی استعدادیابی. یعنی ما در مسیر استعدادیابی قدم برداشتیم. طبیعتا زندگی برای استعدادهایی که تا مرحله آخر «دست فرمون» پیش آمدند بعد از این مسابقه شکل دیگری خواهد بود. آن ها در رسته خودشان افراد موفقی هستند که بعد از این برای موفقیت  های بیشتر تلاش می کنند.

فینال غیر قابل پیش بینی است

با توجه به نزدیک شدن به فینال مسابقه «دست فرمون» مجری این مسابقه در این زمینه گفت: فصل دوم مسابقه «دست فرمون» فینال متفاوت و غیرقابل پیش بینی دارد، حالا دیگر پس از پخش حدود ۵۰ قسمت از برنامه، مخاطبان ما راننده ها را می شناسند و مطمئنا هر کدام در خصوص برگزیده های این فصل حدسی دارند اما باید بگویم آنقدر فینال غیرقابل پیش بینی است که حدس خود ما به عنوان عوامل سازنده مسابقه هم درست از آب درنیامد. به نظرم مخاطب «دست فرمون» اوج شگفتی را در قسمت های پایانی و در مرحله نیمه نهایی و فینال تجربه می کند. امیدوارم همان طور که در این ۵۰ قسمت مخاطب نفس به نفس با ما همراه بود تا فینال مسابقه نیز این همراهی را داشته باشد و خروجی این فصل به دل مردم بنشیند.

| منبع خبر : ایسنا
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.