Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 8413
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 22 دی 1397 - 11:52 |

کتاب “ده سال هوم لسی آمریکا ” در ” کتاب شب ” رادیو تهران بازخوانی می شود

کتاب “ده سال هوم لسی آمریکا ” در ” کتاب شب ” رادیو تهران بازخوانی می شود

کتاب ” ده سال هوم لسی آمریکا ” اثر زنده یاد محمود گلابدره ای از ۲۲ تا ۲۷ دی ماه، در برنامه ” کتاب شب ” رادیو تهران با صدای بهروز رضوی بازخوانی خواهد شد.

به گزارش هنرصدا به نقل از شبکه رادیویی تهران، محمدباقر رضایی سردبیر کتاب شب در این باره گفت : ماه دی، ماهی است که محمود گلابدره ای در بیست و هشتمین روز آن در سال ۱۳۱۸ به دنیا آمد و بعد از استادش جلال آل احمد، یکی از جنجالی ترین نویسندگان ایران شد. در حدود چهل کتاب نوشت که اغلب آنها با سرو صدای زیاد منتشر شدند و برخی از آنها نیز هنوز رنگ چاپ و انتشار به خود ندیده اند.

یکی از جنجالی ترین کتاب های او ” ده سال هوم لسی آمریکا ” است که یک بار منتشر شد ولی هنوز تجدید چاپ نشده است . پخش تلخیص و تنظیم رادیویی این کتاب جذاب در شش قسمت ۲۰ دقیقه ای با تهیه کنندگی رضا قربانی، صدابرداری فاطمه گنجعلی و مدیریت گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران، یاد این نویسنده فقید را زنده می کند.

محمود گلابدره ای در پانزدهم مرداد سال ۱۳۹۱ در تهران درگذشت و به گفته بهروز رضوی، خیلی آرزو داشت کتاب هایش در برنامه کتاب شب رادیو خوانده شود، ولی در آن سالها کتاب ایرانی در این برنامه خوانده نمی شد، بنابراین گلابدره ای نتوانست تحقق این  آرزو را در این دوره کتاب شب که آثار ایرانی هم در آن خوانده می شود، بشنود، ولی وصی او علی خلیلی از این موضوع بسیار راضی و خوشحال است و می گوید باور کنید که محمود، بازخوانی آثارش از این برنامه را می شنود، چون نمرده است.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.