Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 5107
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 20 دی 1396 - 11:58 |

کتاب صوتی “هاشمی بدون روتوش” رونمایی شد

کتاب صوتی “هاشمی بدون روتوش” رونمایی شد

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، یکی ازپرنفوذترین و موثرترین رجال سیاسی تاریخ معاصر ایران در انقلاب و دوران پس ازآن تا به رحلت خود بوده است. ذکاوت سیاسی او در قیاس با دیگر هم‌ترازانش سبب روزافزونی قدرت وی در جریان انقلاب شد. مرحوم هاشمی رفسنجانی دارای کتب متعدد در حوزه‌های مختلف است و آثار متعددی درباره‌ی ایشان تالیف شده است که یکی از مهمترین آن‌ها «هاشمی بدون روتوش» نام دارد.

هاشمی رفسنجانی- کتاب صوتی-هنر صدا

در کتاب “هاشمی بدون روتوش” راوی همان آیت‌الله هاشمی است و زبان کتاب همان زبان ایشان. کتاب حول محور یازده بحث و گفت‌وگو طی پنج سال از «اسفند ۷۹ تا آبان ۸۳» است. سال‌هایی که اوج مخالفت و حمله به هاشمی بود و نویسنده حواشی‌ پیرامون او را با پرسش و پاسخ‌هایی بررسی و مطرح کرد. موضوعی که بسیار چشم‌گیر است و می‌تواند خواننده را بیش از این مجاب سازد که به مطالعه و درک آن همه سخن بپردازد، بیان این خاطره‌ها از زبان خود چهره‌های سیاسی است؛ چرا که بر جذابیت گفت‌وگو افزوده شده و نکته‌های ریز به‌درستی و صحت بیان می‌شوند و حقایق از وقایع باز شناخته می‌شوند. خاص گفت‌وگوهای این کتاب، بیان کننده بسیاری از ناگفته‌ها در جهت روشن نمودن اذهان عمومی و مخصوصا اذهان مشتاق یک ملت است.

عنوان کتاب نیز مهری است بر این ادعا که عاری از سانسور و رنگ و لعاب دادن‌ها، بلکه گفت‌وگویی است که شخص هاشمی از زبان خود، آن‌ها را بیان می‌کند و نویسندگان به آن جهت می‌دهند.

این اثر به کوشش صادق زیباکلام و فرشته سادات تالیف و نشر روزنه آن‌را روانه‌ بازار کرده است. اخیرا و در سالگرد رحلت آیت‌آلله هاشمی، نسخه صوتی این کتاب توسط شرکت نوار که بزرگترین تولیدکننده کتاب‌های صوتی در ایران است، با گویندگی میلاد تمدن و پیمان قریب‌پناه تولید شده است.

این کتاب صوتی در اولین سالروز ارتحال ایشان و در  کنگره گرامیداشت آن مرحوم در سالن اجلاس سران و در روز ۱۹ دی ماه ۱۳۹۶ رونمایی شد. عرضه این کتاب صوتی در این کنگره، به صورت رایگان صورت می‌پذیرد و سایر علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وبسایت نوار آن‌ را تهیه کنند.

منبع: اسینا

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.