Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 6844
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 14 شهریور 1397 - 13:55 |

کتاب محمود گلابدره‌ای توسط بهروز رضوی بازخوانی می شود

کتاب محمود گلابدره‌ای توسط بهروز رضوی بازخوانی می شود

سردبیر برنامه «کتاب شب» رادیو تهران از مذاکره با علی خلیلی (وصی قانونی زنده‌یاد محمود گلابدره‌ای) برای بازخوانی کتاب «ده سال هوم لسی آمریکا» در این برنامه خبر داد.

محمود گلابدره‌ای

محمد باقر رضایی درباره این مذاکره به ایسنا گفت: کتاب «ده سال هوم لسی آمریکا» را گلابدره‌ای در نهایت سرگشتگی و حیرانی درباره سرزمینی نوشته است که یک زمان برایش به غلط مهد تمدن بشری بوده، اما بعدها با سفر به آنجا و گشتن در کف خیابان‌ها و محله‌های پست شهرهایش با ظاهر یک بی‌خانمان و آواره، زوایای تاریک و غم‌انگیزی را می‌بیند که نشان‌دهنده چهره دیگری (متفاوت از آنچه تبلیغ می‌شود) از آن سرزمین رویایی است. خواندن و شنیدن ماجراهای این سفر از زبان کسی که به عنوان یک سرگردان و بی‌خانمان، تجارب و اندوخته‌هایش را برای ما روایت می‌کند، بسیار جذاب و عبرت‌آمیز است.

رضایی درباره جزییات این مذاکره گفت: علی خلیلی، وصی گلابدره‌ای مردی قاطع و مصمم اما در عین حال عاشق و مهربان است و نسبت به آثار دوستش مرحوم گلابدره‌ای تعصب خاصی دارد. از آنهاست که برنامه «کتاب شب» رادیو را همیشه می‌شنود و از این که محمود گلابدره‌ای در این برنامه جایگاه خاصی دارد و گهگاه از او یاد می شود، حس خوبی منتقل می کند. بنابراین، واکنش او در این مذاکره برای روایت «ده سال هوم لسی آمریکا» از برنامه «کتاب شب»، بسیار رضایتمندانه و تشکرآمیز بود. بر این اساس، در حال حاضر مشغول تنظیم رادیویی این اثر هستیم تا به زودی با صدای بهروز رضوی در شش قسمت ۲۰ دقیقه‌ای پخش شود. زمان دقیق پخش این بازخوانی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رضایی در پایان افزود: جالب اینجاست که بهروز رضوی نیز خود یکی از عاشقان نثر گلابدره‌ای است و آنچه را که تا به حال از این نویسنده در کتاب شب خوانده شده، در احساسی‌ترین شکل ممکن روایت کرده است.

منبع: ایسنا

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.