Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 30911
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو سلامت تاریخ انتشار : 10 آذر 1400 - 18:29 |

گفتگوی رادیو سلامت با مجری پیمایش ملی کووید ۱۹

گفتگوی رادیو سلامت با مجری پیمایش ملی کووید ۱۹

دکتر سیدعباس متولیان مجری پیمایش ملی کووید ۱۹میهمان رادیو سلامت می شود.

به نقل از رادیو سلامت “بانخبگان” برنامه ای تولیدی از گروه “سلامت اجتماعی” است که چهره های موفق عرصه سلامت را معرفی می کند و در سه برنامه در روزهای ۲۱ و ۲۸ آذر و ۵ دی ۱۴۰۰ میزبان دکتر سیدعباس متولیان استادتمام اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی ایران و مجری پیمایش ملی کووید ۱۹می شود.
دکتر سیدعباس متولیان متولد۱۳۵۰در تهران، استادتمام اپیدمیولوژی، رئیس پژوهشکده پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانشگاه علوم‌پزشکی ایران، مجری پیمایش ملی کووید ۱۹و مطالعه‌ی هم‌گروهی سلامت کارکنان ایران، عضو کارگروه استفاده مسئولانه از پژوهش‌های علوم زیستی در دفتر مرکزی سازمان جهانی بهداشت در ژنو، مشاور دفتر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در موضوع اولویت‌بندی پژوهش در سطح کشورهای منطقه، عضو هیئت مدیره و نماینده انجمن بین المللی پزشکی ترافیک در خاورمیانه است.
ایشان تحصیلات ابتدائی، راهنمایی و متوسطه را در محله‌ی نارمک تهران به اتمام رسانید. در سال ۱۳۶۵ پس از اخذ دیپلم ریاضی فیزیک در المپیاد شرکت کرد و رتبه‌ی نوزدهم کشوری را در المپیاد ریاضی کسب نمود. وی همچنین در همان‌ سال با تغییر رشته‌ تحصیلی خود به علوم تجربی موفق به کسب رتبه‌ی ۳۷ در کنکور سراسری شد و به دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران راه یافت. در سال ۱۳۷۶ از دانشکده پزشکی فارغ التحصیل گردید و در بین یک درصد اول دانشجویان پزشکی هم دوره خود قرار گرفت . در سال ۱۳۷۹ وارد دوره دکترای تخصصی اپیدمیولوژی در دانشگاه علوم‌پزشکی تهران شد و در سال ۱۳۸۵ با کسب رتبه‌ی اول در این رشته فارغ التحصیل گشت و کار خود را به عنوان استادیار اپیدمیولوژی در دانشکده‌ی بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی ایران آغاز نمود. او به عنوان عضو هیئت موسس در تاسیس «مرکز تحقیقات سوختگی»، «مرکز تحقیقات اعتیاد و رفتارهای پرخطر» و «پژوهشکده پیشگیری از آسیب های اجتماعی» نقش کلیدی داشته است. تمرکز اصلی پژوهش‌های او در موضوعات سلامت روان، حوادث ترافیکی، اعتیاد و عوامل اجتماعی موثر بر سلامت بوده است و تا کنون حدود ۱۷۰ مقاله در مجلات علمی-پژوهشی و نیز ۴ کتاب منتشر کرده‌است.
مهمترین سوابق علمی و اجرایی ایشان عبارتند از: عضویت در هیئت ممتحنه و ارزشیابی (بورد) اپیدمیولوژی، عضویت در هیئت مدیره انجمن اپیدمیولوژی ایران، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی ایران، ریاست مرکز تحقیقات سوختگی، ریاست مرکز ملی مطالعات اعتیاد در دانشگاه علوم پزشکی تهران، مدیر دوره عالی بهداشت عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران و ریاست پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران
با نخبگان را از رادیو سلامت موج اف ام ردیف ۱۰۲ مگاهرتز با اجرای زهرا حاجی زاده و تهیه کنندگی مرتضی میلانی بشنوید.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.