Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 29725
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 22 مهر 1400 - 0:09 |

گفت ‎وگو با پیشکسوت موسیقی آیینی در رادیو فرهنگ

گفت ‎وگو با پیشکسوت موسیقی آیینی در رادیو فرهنگ

رادیو فرهنگ به‎ مناسبت شهادت امام حسن عسکری(ع) در مجله موسیقی «ایل‌بانگ» ۲۳ مهر، با ابوالفضل میرزااحمدی، پیشکسوت تعزیه‎ خوانی و شبیه ‎خوانی گفت و گو می کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، صادق چراغی، آهنگساز و کارشناس مجری برنامه «ایل‌بانگ» درخصوص چرایی پرداختن برنامه به آوازهای مذهبی گفت: موسیقی آیینی دارای تنوع بسیاری است و به شاخه‌های مختلفی تقسیم می‌ شود که موسیقی آیینی و مذهبی در سوگ ائمه، شاخص های محسوس تری دارد. بر همین اساس در این برنامه به سراغ بررسی بخشی از این سبک از موسیقی می ‎رویم.

وی افزود: گفت ‎و گو با استاد ابوالفضل میرزا احمدی، فرصت بسیار مغتنمی است تا دربارۀ نقش موسیقی تعزیه و نمایش‌های شبیه‌خوانی سخن به میان بیاید. استاد میرزا احمدی با بیش از نیم‌ قرن تلاش و تکاپوی خود در بسیاری از فستیوال‌ها و گردهمایی‌های مذهبی هنری در داخل و خارج از کشور، به اجرای تعزیه و شبیه‌ خوانی پرداخته و هنرمندی کارکشته و شناخته‌ شده در این هنر آیینی است.

همچنین در این برنامه استاد امیر مداح، پیشکسوت در آیین آواز، میهمان دیگر برنامه است که برای شنوندگان رادیو فرهنگ آیین آواز را اجرا می‎ کند.

کوشش و دل‌مشغولی این مجموعه برنامه‌های موسیقایی رادیو فرهنگ، پرداختن و درنگ در موسیقی ایرانی است، در این برنامه‌ها،‌ مرور نغمه‌ها و نواهای موسیقی ایرانی و گفت ‎و گو و گزارش درباره هنرمندان موسیقی و فعالیت‌های این گرامیان، جستار اصلی است.
برنامه «ایل بانگ» به تهیه‎کنندگی مجید میرزایی و اجراکارشناسی صادق چراغی، جمعه ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌ شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.