Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 32043
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 23 دی 1400 - 15:14 |

گپی با کارآفرین حوزه صنایع دستی در «اتاق فرهنگ» رادیو

گپی با کارآفرین حوزه صنایع دستی در «اتاق فرهنگ» رادیو

رادیو فرهنگ در برنامه “اتاق فرهنگ” پنجشنبه (۲۳ دی ماه) برای بررسی کارآفرینی در حوزه صنایع دستی، میزبان لیدا شاقلی؛ کارآفرین در حوزه صنایع دستی از زنجان می‌شود.

برنامه اتاق فرهنگ با محوریت گفت و گو با اصناف فرهنگی در حوزه شعار سال هر هفته پنجشنبه از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.
این هفته نیز لیدا شاقلی؛ کارآفرین صنایع دستی، مهمان برنامه “اتاق فرهنگ” است تا در گفت و گو با ایشان موضوع کارآفرینی در زمینه صنایع دستی بررسی شود.
گفتنی است ، صنایع دستی نشان دهنده‌ی ذوق و سلیقه و فرهنگ مردمان یک سرزمین می‌باشد که از طرفی می تواند به عنوان یک منبع درآمد و از طرفی دیگر به عنوان زمینه ای برای جذب گردشگران داخلی و خارجی محسوب شود. صنایع دستی در کشورهای درحال توسعه ازنظر اقتصادی وفرهنگی جایگاه ویژه‌ای دارد.
امروزه توسعه ی زندگی مدرن، آنقدر سرعت پیدا کرده است که برخی از هنرهای اصیل وپرکاربرد ایرانی را فقط در موزه‌ها می توانیم ببینیم که شاید این نشان دهنده احترام به آنها باشد ولی از طرفی تولید نکردن آنها می تواند باعث ضربه زدن به اقتصاد و اشتغال یک جامعه شود. امروزه بسیاری از هنرها و صنایع دستی سنتی با تمام معروفیت و رونق آن درگذشته به دلیل تغییر الگوهای مصرف در زندگی امروزی جایی ندارند و درواقع رو به زوال و فراموشی اند. به همین دلیل برای توسعه و پیشرفت صنایع دستی و حفظ و احیای آن و به دنبال آن پیشرفت اقتصادی و فرهنگی کشور، توسعه کارآفرینی فرهنگی ضرورت دارد.
برنامه “اتاق فرهنگ” به تهیه کنندگی فاطمه حق وردی پنج شنبه ۲۳ دی ساعت ۲۰:۰۰ روی موج ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.