Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 15160
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو نمایش تاریخ انتشار : 18 آذر 1398 - 15:56 |

آثار معمایی و جنایی جهان در« پازل» رادیو نمایش

آثار معمایی و جنایی جهان در« پازل» رادیو نمایش

آثار معمایی و جنایی جهان با تنظیم رادیویی و کارگردانی جواد پیشگر در مجموعه ای نمایشی با عنوان « پازل»  از رادیو نمایش پخش می شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، جواد پیشگر درباره این برنامه گفت : آثار معمایی نزد مخاطبین ایرانی همیشه از علاقه مندی و جذابیت قابل توجهی برخوردار بوده به همین دلیل مدتها این طرح را در ذهنم مرور می کردم و به نوعی درگیرم کرده بود چرا که مطمئن بودم جای این ژانر از نمایش های رادیویی در شبکه ی ما خالی است که خوشبختانه با موافقت آقای افتخاری مدیر رادیو نمایش و همراهی تهیه کننده برنامه آقای محمد مهاجر به نتیجه رسید و در حال حاضر در حال پخش از رادیو نمایش است .

این کارگردان مطرح رادیویی گفت : اساسأ از زمانی که شبکه های دیداری و شنیداری نقشی موثر و فرهنگ ساز در بدنه جوامع مختلف پیدا کردند ، ژانرهای مختلفی برای ارتباط هر چه بیشتر مخاطبین با این رویکردها مورد مطالعه قرار گرفت ، در همین راستا ژانر معمایی –جنایی یکی از مواردی بود که مورد توجه برنامه سازان و اقشار مختلف مردم قرار گرفت و بازخورد و واکنش های مثبتی را ایجاد کرد.

پیشگر ادامه داد :دلیل این بازخورد مثبت آن است  که مخاطب با طرح داستان و گره های ایجاد شده برای رسیدن به نتیجه و حل معمای موجود در اثر خود را سهیم دانسته و تلاش می کند با گمانه زنی ، خود نیز معما را حل نماید به خصوص در آثار شنیداری و نمایش رادیویی، مخاطب با داده ها و نشانه های ارائه شده در اثر ، تخیل پردازی اش دامنه وسیعی یافته و با کنجکاوی و دقت بیشتر ، گاهی حتی جلوتر از شخصیتی که معما توسط وی گشوده می شود ، حرکت می کند.

وی افزود : فهرست زیادی از نویسندگان ژانر جنایی و پلیسی که در این عرصه آثار درخشانی دارند تهیه کرده ام که به تدریج و با برنامه ریزی های انجام شده نمایش رادیویی آن نوشته و تولید خواهد شد.

این هنرمند پیشکسوت رادیو تأکید کرد: مشکل ترین بخش این برنامه ، تنظیم  این آثار است که اغلب آن ها به صورت رمان بوده و هر یک حجم عظیمی نزدیک به ۳۰۰ تا ۴۰۰ صفحه دارد و باید در ۶۰ دقیقه آماده شود .

پیشگر در پایان گفت : همه تلاش و دقت من به این مطلب معطوف است که خط داستانی اثر و شخصیت هایی که حضورشان تأثیرات کاربردی و موثر در پیشبرد رویدادها و اتفاقات اثر دارند حفظ شود.

مجموعه «پازل » به کارگردانی و تنظیم رادیویی جواد پیشگر و با همراهی هنرمندان رادیو نمایش به تازگی  در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده و  جمعه ها ساعت ۱۸:۰۰ از رادیو نمایش پخش می شود.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.