Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 19645
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 11 تیر 1399 - 12:38 |

آخر هفته با برنامه‌های رادیو فرهنگ همراه شوید

آخر هفته با برنامه‌های رادیو فرهنگ همراه شوید

شبکه رادیویی فرهنگ پنج‌شنبه و جمعه، با برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی، لحظات پرباری را برای شنوندگان خود رقم می‌زند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه«نقد امروز» پنجشنبه ۱۲تیرماه موضوع «بازی های رایانه ای ،سرگرمی خوب یا سردرگمی بد » باحضور د« لیلا وصالی» کارشناس سواد رسانه ای و با همراهی « سید محمد علی حمیدی» کارشناس تولید بازی های رایانه ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مطرح می‌شود. برنامه«نقد امروز» به تهیه‌کنندگی مریم مقدسی ساعت ۱۰:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.
برنامه«هفت کوچه» پنجشنبه دوازدهم تیر ماه آیین‌های زیارت در فرهنگ مردم با تمرکز بر آیین‌های زیارت امام رضا علیه السلام پخش می شود ؛ علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را هر روز ساعت ۹، به تهیه‌کنندگی سیدهادی موسوی‌نژاد، از گروه جامعه رادیو فرهنگ بشنوند.
در برنامه«با کاروان شعر و موسیقی» ۱۲تیر ، ترانه بهشت یاد ( ای نامت) از آلبوم نیلوفرانه به آهنگسازی عباس خوشدل و صدای علیرضا افتخاری بر روی شعری از زنده یاد قیصر امین پور پخش می شود ودر این برنامه صحبت های علیرضا افتخاری درباره این اثر را می شنوید.
قسمتی از دکلمه یک شعر و صحبت ها و صدای قیصرامین پوراز دیگر بخش های این برنامه است ؛ برنامه«با کاروان شعر و موسیقی» به تهیه‌کنندگی یلدا احتشامی ساعت ۱۲:۱۵ به سمع مخاطبان می‌رسد.
گفتنی است ؛ برنامه«سفره عقد» هر هفته پنجشنبه‌ها با هدف ترغیب و تشویق جوانان به ازدواج، گزارشی از یک عقد را تقدیم شنوندگان می‌کند. این برنامه بر اساس کتاب«مطلع عشق» که، گزیده‌ای از رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی‌ به زوج‌های جوان است، پیش می‌رود و توصیه‌هایی برای شنوندگان دارد. گفتنی است برنامه «سفره عقد» ساعت ۸:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه به تهیه‌کنندگی مریم مقدسی پخش می‌شود.
همچنین نخستین حضور محمد علی نجفیان بازیگر نقش اول فیلم سینمایی پارادایس در رسانه ملی در برنامه «قند و فرزند» رادیو فرهنگ رقم میخورد.
رادیو فرهنگ با هدف ترویج فرهنگ فرزندآوری مسابقه ای با عنوان قند و فرزند ، پنجشنبه ها ساعت ۱۴:۳۰ به مدت ۴۵ پخش میکند که این هفته محمدعلی نجفیان بازیگر نقش اول فیلم جنجالی پارادایس به همراه همسرش مهمان این برنامه می شود
همچنین در برنامه «سفره خانه» ۱۲تیر، مرشد مهدی چایانی با نقالی داستان کیومرث برنامه را آغاز می کند و و نمایش رادیویی داستان کیومرث پخش می شود
در این برنامه «یاسر موحدفرد» ، دبیرکل بنیاد فردوسی و مدیرعامل موسسه فردوسی توس درباره معنای کلمه کیومرث و داستان آن مطالبی را بیان می کند ، برنامه «سفره خانه» به تهیه‌کنندگی مریم قاسمی، پنجشنبه ساعت ۱۶ به مدت ۳۰ دقیقه از رادیو فرهنگ روی آنتن می‌رود.

برنامه«هفت اقلیم» نیز که پنجشنبه ها مشکلات و مسائل مربوط به تولید آلبوم موسیقی را بررسی می کند این بار موضوع تولید آلبوم موسیقی یا تک آهنگ؟ را مورد توجه قرار می دهد و مزایا و معایب هریک را بررسی می کند.
برنامه«هفت اقلیم» به همت گروه فرهنگ و‌کتاب ساعت ۱۹,۳۰ به صورت زنده بر روی موج اف ام ردیف . ۱۰۶مگاهرتز از شبکه فرهنگ پخش می شود..
در برنامه«رویای کاغذی» ۱۲ تیر، شنوندگان با کتاب«اتاق شماره ۶» نوشته چخوف آشنا می‌شوند. کتاب اتاق شماره ۶ اثر داستان‌نویس و نمایش‌نامه‌نویس روسی آنتوان چخوف است که در زمان حیاتش بیش از ۷۰۰ اثر ادبی خلق کرد. چخوف را مهم‌ترین نویسنده در زمینه داستان کوتاه می‌دانند و وی را پس از شکسپیر، بزرگترین نمایش‌نامه‌نویس نیز می‌دانند. چخوف در ۴۴سالگی بر اثر بیماری درگذشت ؛ اتاق شماره ۶ مقوله رنج و شیوه برخورد با آن را در میان گفتگوهای بین یک بیمار روانی به نام ایوان دمیتریچ، و دکترِ او، آندره یفیمیچ را از دو دیدگاه متفاوت بررسی می‌کند، برنامه «رویای کاغذی» با اجرای راضیه گردکاهد، تهیه‌کنندگی الهه بیات و نویسندگی مریم بیانی ساعت ۲۳:۴۵ از رادیو فرهنگ شنیده می‌شود.

جمعه
برنامه «هفت کوچه » جمعه سیزدهم تیرماه با موضوع سیمای مبارک امام رضا علیه السلام در فرهنگ مردم به مناسبت میلاد مبارک امام رضا علیه السلام ساعت ۹ تقدیم سشنوندگان رادیو فرهنگ می شود.
برنامه«زرجامه» به همت گروه کتاب رادیو فرهنگ، جمعه ۱۳ تیر به صنعت مد و تاثیراتش برفرهنگ ایرانی و ارتباط مد و مدگرایی و اثرگذاری آن بر فرهنگ جامعه می‌پردازد. این برنامه جمعه‌ها ساعت ۱۱ به مدت ۳۰ دقیقه از رادیو فرهنگ روی آنتن می‌رود.
برنامه «بچه های مسجد» این هفته با موضوع معماری و تاریخچه مساجد در بخش کارشناسی میربان «امیر محمدخانی» مدیر بنیاد معماری انقلاب اسلامی و معاون موزه دفاع مقدس می شود وایشان در خصوص عناصر مشترک موجود در مساجد مثل صحن ، ایوان، رواق و مناره و گنبد ، شبستان و محراب و وجه عرفانی آنها مطالبی را بیان می کنند.
در بخش« با بچه های مسجد» علاقمندان می توانند شنوده مستند گروه جهادی یکی از مساجد باشند و در ادامه نیز پخش در بخش« روایت مسجد» سخنان بزرگان دین درباره مسجد و اهمیت پخش می شود و فاطمه فراهانی این هفته به مناسبت میلاد حضرت امام رضا علیه السلام به مسجد صنعتگران مشهد رفته وشنوندگان را با بچه های این مسجد و امام جماعت و فعالیت های این مسجد آشنا می کند ، برنامه «بچه های مسجد» را به تهیه کنندگی و روایت «مریم قاسمی» و گویندگی «احسان همتی» با نویسندگی «ساناز احمدی دوستدار» جمعه ساعت ۱۲ بشنوید
در برنامه«دیدار در رادیو» جمعه ۱۳ تیر ، فاطمه ال عباس گوینده رادیویی از خاطرات خود می‌گوید. ان برنامه با موضوع آشنایی شنوندگان با بزرگان رادیو و شنیدن خاطرات شیرین رادیویی‌ها و قدردانی و‌ گرامیداشت از این پیشکسوتان، جمعه‌ها ساعت ۱۶ از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.
برنامه «نت هفتم» نیز، موسیقی فیلم«پر پرواز» ساخته محمدرضا چراغعلی را بررسی می کند ؛‌پر پرواز فیلمی است به کارگردانی خسرو معصومی که فیلم برداری آن در ۲۹ مرداد ۱۳۷۹ در تهران بود فیلم‌نامه آن را کیانوش عیاری و خسرو معصومی نوشته‌اند و مدیر فیلمبرداری آن کاظم شهبازی و با صدابرداری سر صحنه احمد صالحی است. برنامه«نت هفتم» کاری از گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ است که به تهیه‌کنندگی مجید میرزایی و اجرای منیژه آران، از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۷ با شما همراه می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.