Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 5576
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 05 فروردین 1397 - 20:20 |

آرزوی محمد سلوکی برای مردم ایران و زبان فارسی

آرزوی محمد سلوکی برای مردم ایران و زبان فارسی

یک مجری تلویزیون در برنامه دورهمی شبکه نسیم، با اشاره به فرهنگ غنی و پیشنیه تاریخی ایران، آرزو کرد مردم ایران آنقدر پیشرفت کنند که هرجای دنیا که سفر می کنند همه برای آنکه خودشان را به آنها نزدیک کنند زبان فارسی حرف بزنند.

محمد سلوکی-هنرصدا

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، محمد سلوکی، مجری جوان و خوشنام کشورمان که شب گذشته میهمان مهران مدیری در برنامه دورهمی بود، گفت: کشور ما پیشینه فرهنگی غنی دارد و ضمن آنکه در سالهای زیادی، به واسطه گسترده جغرافیای پهناوری ایران، بسیاری به زبان فارسی صحبت می کردند.

وی افزود: ما می دانیم که حتی درهمین یکصدسال اخیر، در کشورهایی از اروپا ، فروشندگان مغازه ها برای آنکه جلب مشتری بیشتری از طرف ایرانیان داشته باشند، زبان فارسی می آموختند تا بتوانند اجناس بیشتری به ایرانیان مسافر بفروشند. بنابراین آروز می کنم مردم ایران آنقدر پیشرفت کنند که هرجای دنیا که سفر می کنند همه برای آنکه خودشان را به آنها نزدیک کنند، زبان فارسی حرف بزنند و هرجایی که از هواپیما پیاده می شدیم همه فارسی بدانند و با زبان ما به استقبالمان بیایند و معاشرت با ما برای آنها افتخار باشد.

وی که دانش آموخته مدیریت فرهنگی است، تاکید کرد که همه باید به سهم خود برای اعتلای فرهنگ کشورشان تلاش کنیم و نه تنها مسولان بلکه تک تک مردم ایران باید نقش مفید داشته باشند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.