Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 5443
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 12 اسفند 1396 - 11:39 |

آرش ظلی پور: ما بسیاری از اوقات خودسانسوری می‌کنیم

آرش ظلی پور: ما بسیاری از اوقات خودسانسوری می‌کنیم

ظلی‌پور با اشاره به تفاوت برنامه «من و شما» می‌گوید: من دو برنامه دیگر را در فضایی که مهمانان سلبریتی می‌آیند تجربه کرده‌ام. در واقع من همان مجری هستم اما گفت‌وگوهایی که در این برنامه انجام می‌دهم با دو برنامه قبل متفاوت است. در حقیقت هدف‌گذاری سازنده برنامه، تهیه‌کننده و اتاق فکر برنامه متفاوت بود و ما از روز اول به این نتیجه رسیدیم و قرار شد که یک گفت‌وگوی سخت و چالشی با مهمانان برنامه داشته باشیم. در واقع این نوع برنامه را در سال‌های اخیر کمتر در تلویزیون شاهد بودیم. به نظرم بخشی از دلیل آن به فضای فرهنگی و مدل زندگی ایرانی ما برمی‌گردد. به این معنی که بسته عمل می‌کنیم و بسیاری از مطالب را نمی‌گوییم اما با ورود فضای مجازی این اتفاق افتاد و چه بهتر است که در تلویزیون چنین گفت‌وگوهایی را داشته باشیم.

آرش ظلی پور-مجری برنامه من و شما-هنرصدا

او ادامه می‌دهد: به نظرم تنها برنامه «شب شیشه‌ای»‌ رضا رشیدپور بود که گفت‌وگوی چالشی با مهمانان داشت و این برنامه پربیننده بود و بسیاری از افراد هنوز این برنامه را در یاد دارند. برنامه «من و شما» نیز دومین برنامه‌ای است که در این فضا قرار دارد. در واقع رویکرد برنامه به دلیل تصمیم عوامل بود و تنها به من ارتباط نداشت اما من یک خصیصه درونی داشتم که هادی قندی توانست آن را تا حدی پرورش دهد. من سال‌ها روزنامه‌نگار بودم و یک خصیصه ژورنالیستی در من وجود داشت یعنی کند وکاو و جست‌وجو کردن در زندگی افرادی که با آن‌ها صحبت می‌کنم. این مساله باعث شد که پله پله اتفاقات بهتری بیفتد.

ظلی‌پور در پاسخ به این پرسش که مهمانان چگونه برای حضور در برنامه اعتماد می‌کنند، اظهار می‌کند: تأثیر هادی قندی است به دلیل اینکه او در برنامه «زنده‌رود» و «خوشا شیراز» هم تهیه‌کننده بود و مهمانانی که در برنامه من و شما می‌آیند از سال‌های قبل آقای قندی را می‌شناسند؛ در واقع تهیه‌کننده پیش آن‌ها اعتبار دارد؛ البته شبکه شما در حال حاضر اعتبار پیدا کرده است. به نظرم شبکه شما به سبب برنامه «من و شما» بیشتر برای مردم جا افتاد و دیده شد مانند شبکه نسیم که به سبب برنامه «خندوانه»‌ معروف شد. البته اگر شبکه شما کمتر دیده می‌شد به خاطر این نبود که برنامه خوبی نداشت بلکه رویکرد و سیاست شبکه متفاوت بوده است اما حالا تصمیم گرفته‌اند و به نظرم انتخاب مناسبی کردند. بهترین انتخاب آن‌ها هادی قندی بود که سال‌ها تجربه دارد و در فضای سینما و تلویزیون اعتبار کسب کرده است؛ بنابراین می‌تواند مهمان‌های درجه یک را به برنامه دعوت کند تا یک گفت‌وگوی خوب داشته باشیم که بیننده آن را دوست داشته باشد و شبکه شما را دنبال کند.

این مجری در پاسخ به این پرسش که آیا خط قرمزهای برنامه «من و شما» از دیگر برنامه‌های گفت‌وگو محور کمتر است، اظهار می‌کند: تعدادی از خط قرمزها را خودمان می‌سازیم. یعنی ما بسیاری اوقات خودسانسوری می‌کنیم. در صورتی که تلویزیون به ما نمی‌گوید که فلان حرف را نزن. خودمان دور خود حصار کشیده‌ایم و فکر می‌کنیم این حرف‌ها را نباید بگوییم. در برنامه «من و شما» مهمانان درباره اتفاقات پیرامون و افراد دیگر نظر می‌دهند و هیچ اتفاقی نمی‌افتد. این برنامه می‌تواند یک الگو و اتفاق خوب باشد که دیگران آن را پیگیری کنند. گاهی خودمان در برنامه سانسور می‌کنیم و نمی‌گذاریم مهمانان ما حرف بزنند به دلیل اینکه فکر می‌کنیم اگر سوالی را بپرسیم چه مطلبی را می‌خواهند بگویند.

آرش ظلی‌پور درباره مدیران شبکه شما اظهار می‌کند:‌ مدیران بسیار همراه و حامی ما بوده‌اند؛ در واقع آقای دارابی، معاون امور استان‌های صداوسیما، آقای قاسمی، مدیر شبکه شما و آقای کاویانی، قائم مقام شبکه شما ما را حمایت کرده‌اند. گاهی ممکن است برنامه‌ای را بسازیم و در شبکه‌ای پخش شود که سنگ جلوی پایت بیندازند و تو خسته شوی اما تیم بزرگ برنامه ما همدیگر را حمایت می‌کنند. گاهی مدیران نظراتی داده‌اند که قطعا درست بوده و ما نیز از آن نظر در برنامه استفاده کرده‌ایم یا بسیاری از مطالب را به ما گوشزد کرده‌اند که از مسیر خارج نشویم؛ البته مشکلی تا به امروز نبوده و ایرادی از برنامه نگرفته‌اند.

این مجری تلویزیون به شخصیت معاون امور استان‌های صدا وسیما اشاره و اظهار می‌کند: علی دارابی ایده برنامه‌سازی دارد و زمانی که با او حرف می‌زنی تکلیف تو مشخص است و تا ته حرفت را می‌خواند. او می‌داند که کجای کار ضعف و قوت داری و چه زمانی باید کمک کند. او با این شخصیت، ریسک بالایی هم دارد و به نظرم خروجی این نوع رفتار برنامه «من و شما» شده که مخاطبان بسیاری دارد.
آرش ظلی‌پور به برنامه‌های گفت‌وگو محور تلویزیون اشاره و بیان می‌کند: من نمی‌دانم که چند برنامه گفت‌وگومحور در تلویزیون وجود دارد اما رویکرد برنامه‌ها با هم متفاوت است. برای مثال زمانی که آقای ارجمند در برنامه ما حضور پیدا کرد در صحبتی که داشتیم گفت آقای مدیری من را به برنامه دورهمی دعوت کرده اما من نرفتم به دلیل اینکه رویکرد گفت‌وگو متفاوت است. همچنین در صحبتی که با خانم بهرام داشتم، گفتند که من را به برنامه «دورهمی» دعوت کردند اما مدل من به این شکل نیست که در فضای برنامه دورهمی حضور داشته باشم. برنامه گفت‌وگو محور داریم اما برنامه‌ای که شبیه به «من و شما» در تلویزیون باشد، وجود ندارد. به همین دلیل وقتی با مهمانان هماهنگ می‌کنیم آن‌ها می‌دانند که از برنامه چه می‌خواهند و زمانی که قبول می‌کنند یعنی برنامه را می‌شناسد.

هادی قندی تهیه‌کننده برنامه «من و شما» در مورد انتخاب آرش ظلی پور به عنوان مجری برنامه می گوید: من در برنامه‌هایم سخت گیر هستم و گزینه های زیادی برای اجرا به ذهنم می‌آمد که روی رضا رشیدپور و فرزاد حسنی به نتیجه رسیدم اما در نهایت شرایط ما با این دو دوست عزیز هماهنگ نشد و به فکر آرش ظلی‌پور افتادم. خوشحالم با آرش ظلی‌پور همکاری می‌کنم چون در مدت کوتاهی جزو سه یا چهار مجری خوب تلویزیون شد به دلیل اینکه خوب اجرا می‌کند و دیده شد.

برنامه «من و شما» به تهیه‌کنندگی هادی قندی، نویسندگی دنیا خمامی و اجرای آرش ظلی‌پور جمعه هر هفته ساعت ۱۴ به صورت زنده از شبکه شما به روی آنتن می‌رود و تکرار آن ساعت ۲۳ همان شب پخش خواهد شد.

منبع: ایسنا

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.