Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 29722
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 22 مهر 1400 - 0:04 |

«آیین سپاس» از نویسنده و پژوهشگر تاریخ تهران در رادیو فرهنگ‌

«آیین سپاس» از نویسنده و پژوهشگر تاریخ تهران در رادیو فرهنگ‌
«آیین سپاس» از نویسنده و پژوهشگر تاریخ تهران برنامه «آیین سپاس» رادیو فرهنگ، این هفته به معرفی جعفر شهری، نویسنده و پژوهشگر تاریخ تهران اختصاص دارد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، برنامه‌ «آیین سپاس» جمعه ۲۳ مهر، به مناسبت بزرگداشت روز تهران، شنوندگان را با جعفر شهری‌، نویسنده و پژوهشگر تاریخ تهران آشنا می‌کند.

در این برنامه نصرالله حدادی، حسن انوری، حسین ایمانی جاجرمی درباره زنده یاد جعفر شهری صحبت می‌ کنند. جعفر شهری در سال ۱۲۹۳ در محله عودلاجان تهران به دنیا آمد و در سحرگاه ۶ آذر ۱۳۷۸ از دنیا رفت.
شهری در دو مجموعه «طهران قدیم»(۵ جلد) و «تاریخ اجتماعی تهران در قرن سیزدهم» (۶ جلد)، حال و هوای تاریخی تهران را با جزئیاتش بیان می‌کند. دیگر اثر او، «قند و نمک»، مجموعه‌ای از اصطلاحات اصیل تهرانی با توضیحات و پیشینه است. سه رمان از رمان‌های او، یعنی «شکر تلخ»، «گزنه» و «قلم سرنوشت» نیز سه‌گانه‌ای است که اولی مربوط به دوران کودکی نویسنده و رنج‌های مادر او، دومی‌ شرح دوران نوجوانی، و سومی مربوط به دوران میان‌سالی اوست. کتاب‌های «حاجی در فرنگ»(در دو جلد) و «حاجی دوباره» نیز سفرنامه نویسنده به مکه و سپس اروپا است. از دیگر آثار جعفر شهری می‌توان به «انسیه خانم» و «علی علیه‌السّلام» اشاره کرد.
علاقه مندان می توانند برنامه «آیین سپاس» را ساعت ۱۲، به تهیه کنندگی معصومه سادات علوی نکو از رادیو فرهنگ پیگیری کنند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.