Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 19753
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 16 تیر 1399 - 12:04 |

اجرای قطعه «شد خزان» توسط بهروز رضوی+ فایل صوتی

اجرای قطعه «شد خزان» توسط بهروز رضوی+ فایل صوتی

در حین ضبط یکی از برنامه‌های هفتگی «کتاب شب» در استودیو ۲۲ رادیو، بهروز رضوی راوی برنامه به یاد سیدجواد بدیع‌زاده قطعه «شد خزان گلشن آشنایی …» را خواند.

برنامه «کتاب شب» در اوایل تیر ماه به بازخوانی زندگینامه و خاطرات زنده‌یاد «سید جواد بدیع‌زاده» خواننده مشهور سنتی ایران اختصاص داشت؛ خواننده‌ای که نامش با تصنیف «شد خزان، گلشن آشنایی» جاودانه شده است.

این زندگینامه که بر اساس منابع گوناگون در شش قسمت ۲۰ دقیقه‌ای تنظیم رادیویی شده است، طی پنج ساعت به تهیه‌کنندگی رضا قربانی و صدابرداری محسن فراهانی، مرحله ضبط را پشت سر گذاشت و به‌زودی از برنامه «کتاب شب» رادیو تهران، پخش خواهد شد.

در قسمت پنجم این روایت رادیویی، بهروز رضوی (راوی ثابت برنامه)، هنگام خواندن خاطرات بدیع‌زاده، به متن شعر «خزان عشق» که رسید، بنا بر حالتی نوستالژیک و عاشقانه، آن را با آواز خواند و لحظات خوشی را رقم زد؛ البته این خوانش، بعد از تکرار، ضبط و برای موسیقی‌گذاری، وارد مرحله بعد شد.

از سمت چپ محمدباقر رضایی سردبیر، ساحل کریمی گوینده، بهروز رضوی راوی، و رضا قربانی تهیه‌کننده کتاب شب در عکس دیده می‌شوند

زنده‌یاد جواد بدیع‌زاده، در سال ۱۲۸۱ شمسی در تهران به دنیا آمد و در سال ۱۳۵۸ درگذشت. او یکی از خوانندگان مطرحی بود که نامش به خاطر چند آهنگ عاشقانه غم انگیز مثل: خزان عشق و چند آهنگ نوستالژیک مثل: ماشین مشدی ممدلی، در یادها مانده است.

خزان عشق یا شد خزان از جمله ترانه‌های مشهور و ماندگار فارسی با متنی عاشقانه از رهی معیری است که نخستین بار در سال ۱۳۱۳ با آهنگسازی و صدای جواد بدیع‌زاده اجرا شد و از معدود ترانه‌های خاطره‌انگیزی است که با گذشت بیش از ۸۰ سال تاکنون جاذبهٔ خود را در میان مردم حفظ کرده‌است. این ترانه سال‌ها بعد توسط خوانندگانی چون غلامحسین بنان بازخوانی شده‌است.

در این قسمت می‌توانید به اجرای خاطره‌انگیز بهروز رضوی در استودیوی رادیو گوش دهید:

 

| منبع خبر : ایسنا
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.