Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 3568
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 04 اردیبهشت 1396 - 16:08 |

اختتامیه مسابقه «استاد امیر نوری» در رادیو ایران برگزار شد

اختتامیه مسابقه «استاد امیر نوری» در رادیو ایران برگزار شد

همزمان با چهارم اردیبهشت هفتادو هفتمین سالگرد تاسیس رادیو ، شبکه رادیویی ایران در کنار جشن رادیو اختتامیه مسابقه «استاد امیر نوری» را به همراه تجلیل از وی برگزار کرد.

مراسم اختتامیه مسابقه استاد نوری با حضور نسرین آبروانی (معاون صدا)، بهنام احمدپور (مدیر رادیو ایران)، امیر نوری (پیشکسوت رادیو)، علی‌اکبر خدابخش (مدیر کل روابط‌ عمومی معاونت صدا) و جمع دیگری از هنرمندان پیشکسوت رادیو از جمله عذرا وکیلی، نادرپور، میرزنجانی، علیرضا جاویدنیا و همچنین برنامه‌سازان رادیو ایران صبح امروز – دوشنبه – در استودیو هشت ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

هشدار مدیر رادیو ایران بایت حساسیت برنامه‌های انتخاباتی در رادیو

در ابتدای این مراسم احمدپور – مدیر رادیو ایران درباره‌ برگزاری مسابقه استاد نوری گفت: این دوره مسابقه به دلیل محبوبیت و سابقه‌ای که استاد نوری داشت، به اسم ایشان برگزار شد. این مسابقه کمک بسیار بزرگی به شبکه کرد و امیدواریم نتایج آن را در آینده نزدیک ببینیم. برنامه‌سازان ما در این مسابقه به خوبی برنامه‌سازی کردند و ما توانستیم ظرفیت‌های جدیدی را در آنها شناسایی کنیم.

او ادامه داد: فرمت‌هایی مثل مسابقات و جشنواره‌های رادیویی این فرصت را فراهم می‌کند که انتقال تجربیات را به نسل‌های بعد داشته باشیم و تلاش ما بر این بوده است که با برگزاری این مسابقات برنامه‌سازان را با استانداردها و قالب‌های جدید برنامه‌سازی بین‌المللی آشنا کنیم. لذا تمام بخش‌های جشنواره از این نظر شبیه به جشنواره abu بود و تلاش کردیم این قالب را پیاده کنیم.

احمدپور در ادامه درباره‌ی تولید برنامه‌های ویژه انتخابات در رادیو ایران نیز گفت: امیدواریم تمام همکاران ما با دقت بالا برنامه‌ها را دنبال کنند؛ چرا که تولید و پخش بخش عمده‌ای از برنامه‌های انتخاباتی بر عهده رادیو ایران است. با توجه به حساسیت‌هایی که وجود دارد، از همه مدیران درخواست می‌کنم همه‌ مطالب، تلفن‌ها، پیامک‌ها با دقت بیشتری روی آنتن برود؛ چرا که ما باید منصفانه و بی‌طرف برنامه داشته باشیم.

 

مراقب زبان در برنامه‌های رادیو باشیم

معاون صدا نیز در سخنانی در این مراسم اظهار  کرد: در آخرین نظرسنجی که به دست ما رسیده است شنونده‌های رادیو در سطح ملی ۳۰ درصد عنوان شده است که این رقم از سال ۸۹ تا کنون بی‌سابقه بوده است و نشان می‌دهد که رادیو همچنان ماندگار است. با وجود اینکه در عصر اینترنت و فضای مجازی هستیم و از طرفی در شرایط مالی بسیار سختی قرار داریم، اما دوستان در رادیو این شرایط را تحمل کرده‌اند.

آبروانی سپس درباره‌ی ویژگی فعالیت حرفه‌ای استاد نوری در رادیو گفت: پیوستگی ‌ایشان در حوزه ادبیات پیوندی ناگسستنی است.

معاون صدا همچنین اظهار کرد: لازم است ما در برنامه‌ها مراقب زبان که هویت ما است باشیم تا زبان فارسی تضعیف نشود. رسانه از یک طرف باید میراث فرهنگی‌اش را حفظ کند و از طرفی باید مبلغ و آموزگار این ارزش‌ها باشد. آنچه که در برنامه‌سازی مهم است، این است که مفهوم نهفته کلمه و متنی که ارائه می‌کنیم، قدرتمند باشد. رهبر معظم انقلاب در صحبت‌هایشان همیشه می‌فرمایند از سطح به عمق حرکت کنید و کار برنامه‌سازی هم باید به همین نحو باشد.

نامی از قدیمی‌ها برای جشن و جایزه

در بخش دیگری از این مراسم امیر نوری، پیشکسوت رادیو شعری را در وصف فعالیت‌های اهالی رادیو سرود و گفت: صمیمانه این ابتکار جدید را به آقای احمدپور و خانم آبروانی تبریک می‌گوییم که نامی از قدیمی‌ها را بر روی جشن و جایزه می‌گذارند. این ابتکار افتخاری برای من و عزیزان هم سن و سال من است.

رادیو با کلام زنده است

عذرا وکیلی از دیگر پیشکسوتان رادیو و مجری «سلام کوچولو» از رادیو گفت و اظهار کرد: امروز روز بسیار ماندگاری است؛ چرا که نام دخترم را در میان شرکت‌کنندگان و نامزدهای این مسابقه دیدم به همه شما جوانان افتخار می‌کنم و در پایان می‌گویم رادیو با کلام زنده است، بهترین کلام را در رادیو به کار ببریم.

به گزارش ایسنا، در این دوره از مسابقات رادیویی استاد امیر نوری، ۴۱ برنامه‌ساز رادیو ایران با ۷۶ اثر شرکت داشتند که مهدی پهلوانی، محمد اسماعیل‌پور، کیاناز کاوه، مریم بانو فطرتی، مهدی ساعی، در بخش‌های گزارش، نمایش، psa ، برنامه‌های مبتکرانه و برنامه‌های تعاملی لوح زرین این مسابقه را به عنوان برترین‌ها را دریافت کردند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.