Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 6249
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 06 تیر 1397 - 11:09 |

اختتامیه مسابقه رادیویی یک، دو، صدا برگزار شد

اختتامیه مسابقه رادیویی یک، دو، صدا برگزار شد

چهارمين دوره مسابقه راديويي «يك، دو، صدا» كه شبكه راديويي ايران آن را اجرا مي كرد به كار خود پايان داد.

رادیو ایران-مسابقه یک دو صدا-هنرصدا

مراسم اختتاميه چهارمين دوره مسابقه راديويي «يك، دو، صدا» شبكه راديويي ايران به منظور قدرداني از برگزيدان و همچنين پاسداشت محمدصادق عبداللهي، نويسنده پيشكسوت طنز راديويي و تلويزيوني با حضور حميد شاه‌آبادي معاون صداي رسانه ملي، محمدجعفر محمدزاده مدير راديو ايران، محمدصادق رحمانيان مدير راديو فرهنگ، مديران ارشد راديو و همچنين صداپيشه‌گان طنز راديو در استوديوي شماره يك معاونت صدا به صورت زنده برگزار شد.

به گزارش هنر صدا به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، حميد شاه‌آبادي، معاون صداي رسانه ملي در اين مراسم  با بيان اينكه اگر طنز نباشد آدمي نمي‌تواند زندگي كند گفت: طنز يكي از مؤلفه‌هاي شاد، خوب و موفق زيستن است و مانند اكسيژن، براي انسان ضرورت دارد و همه افراد جامعه به آن عادت دارند.

معاون صدا با تأكيد بر اينكه طنز، مطالبه عمومي مردم از مسئولان است تصريح كرد: در يك دوره‌اي در دهه هفتاد، راديو در مقايسه با تلويزيون در جايگاه ويژه‌اي در حوزه طنز قرار داشت و رهبر انقلاب نيز در ان مقطع، طنز راديو را فاخر عنوان كردند اما امروزه طنز در تلويزيون رشد بسيار خوبي داشته است و طنز راديو نيز تا به امروز مدت به صورت كمّي و كيفي ارتقاء يافته است.

شاه‌آبادي با بيان اينكه در راديو ايران روزانه چهار تا پنج برنامه طنز پخش مي‌شود و ساير شبكه‌هاي راديويي نيز پخش برنامه‌هاي طنز را در دستور كار خود قرار داده‌اند خاطرنشان كرد: قطعاً در حوزه طنز و نويسندگي، بسيار جاي كار داريم و امثال محمدصادق عبداللهي بايد نسل نو را تربيت كنند تا اين فضا بيش از پيش شكوفا شود. معاون صدا همچنين از مسئولان كشور خواست تا سعه صدر خود را در برابر طنز راديويي و تلويزيوني بالا ببرند.

تقويت آنتن راديو با كمك برنامه‌هاي طنز

محمدجواد محمدزاده، مدير شبكه راديويي ايران نيز با بيان اينكه با توجه به سياست‌هاي معاونت صدا، همه برنامه‌هاي طنز بايد به تقويت آنتن راديو كمك كنند گفت: طنز از هزل، هجو و ظاهر جداست و بايد به اصلاح و بهبود اوضاع جامعه منجر شود.

مدير شبكه راديويي ايران خاطرنشان كرد: گرچه مبناي طنز بر شوخ طبعي و خنده استوار است ولي اين خنده ضرورتاً از سر شادماني نيست و ممكن است ناشي از دردهاي اجتماعي باشد و به جاي اينكه لبخندي بر لبي بنشاند، اشكي از چشم جاري كند.

محمدزاده با تأكيد بر اينكه طنز يكي از جدي‌‌ترين موضوعات در ادبيات فارسي است تصريح كرد: طنز به عنوان يكي از رويكردهاي راديو ايران، در گروه ورزش و تفريحات، توليد و پخش مي‌شود و بر همين اساس، «يك، دو، صدا» مهمترين برنامه روزانه راديو ايران است و بر اساس آخرين نظرسنجي‌ها، اين برنامه توانسته مخاطبان قابل توجهي را از سراسر كشور به خود جذب كند.

مدير شبكه راديويي ايران با بيان اينكه مجله طنز راديوي از دو هفته آينده در روزهاي پنجشنبه ساعت ۱۹ براي شنوندگان پخش خواهد شد در تشريح برنامه هاي طنز راديو ايران افزود:برنامه «صبح جمعه» نيز هر جمعه روي آنتن راديو ايران مي‌رود و گلچيني از برنامه‌هاي گذشته نيز عصر همان روز پخش مي‌شود. «كوي نشاط» نيز صبح‌هاي پنجشنبه و برنامه طنز كوتاه ديگري، هر روز از راديو ايران تقديم شنوندگان خواهد شد.

قدرداني از برگزيدگان «يك، دو، صدا»

در ادامه اين برنامه، معاون صداي رسانه ملي با اهداي سپاس‌نامه و تنديس از يك عمر تلاش‌هاي محمدصادق عبداللهي، نويسنده طنز راديويي و تلويزيوني قدرداني كرد. شاه‌آبادي همچنين با اهداي تنديس و سپاس‌نامه از مصطفي قره‌گوزلو، نوشين نثاري و مهشيد حسينيان به عنوان نفرات اول تا سوم چهارمين دوره مسابقه طنز «يك، دو، صدا» قدرداني كرد.

همچنين با حضور صداپيشه‌گان و هنرمندان راديو، از كتاب «طنز ايراني» شامل گزيده‌هايي از متون طنزهاي ايران و پوستر پنجمين فصل برنامه «يك، دو، صدا» رونمايي شد.

تصاویر از خبرگزاری مهر/ عکاس: مسعود ساکی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.