Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 24185
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران, رادیو نمایش تاریخ انتشار : 05 بهمن 1399 - 13:33 |
ساخت سریال «سمفونی شهر» درباره سرود انقلابی ایران ایران

ادای دین رادیو نمایشی ها به رضا رویگری

ادای دین رادیو نمایشی ها به رضا رویگری

اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش با تولید سریال «سمفونی شهر» که درباره سرود انقلابی ایران ایران ایران است نسبت به رضا رویگری خواننده این اثر وهنرمند پیشکسوت ایرانی درعرصه تئاتر، سینما ، تلویزیون ، ادای احترام کرد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، میرطاهر مظلومی کارگردان سریال رادیویی «سمفونی شهر» درباره این مجموعه رادیویی گفت: فریدون خشنود آهنگساز و تنظیم کننده این سرود انقلابی است که در زمستان سال ۵۷ پیشنهاد خوانندگی این آهنگ را به رضا رویگری که آن زمان بازیگر تئاتر بود داد و پس از آن این سرود در استودیو صبا ضبط شد که از ماندگارترین سرودهای انقلابی ایران است.

وی افزود: در حقیقت منبع الهام شعراین سرود که حسین سرافراز آن را گفته است ، خود مردم بودند و فریاد الله‌اکبرشان که صدای رسا و تأثیرگذار رضا رویگری ماندگاری این اثر را صدچندان کرد.

مظلومی همچنین در ادامه افزود : به مناسبت ادای دین واحترام به رضا رویگری عزیز ، یادداشتی نوشته ام که آن را تقدیم می کنم .

در این یادداشت آمده است: به یاد ایرانمنش ها که عشق را به ما هدیه می کنند، با ماندن درعرصه هنر ، در روزگارانی بسیار سخت، همچنان سخت، همچنان مانده اند ، سخن از کسانی است که حفظ کرده اند تاتر را و سینما را چه پیشکسوت و چه جوان . چه فقید و چه نوباوگانی که به عشق و علاقه می بالند و پیشکسوتانی که به آنها می آموزند ادب و فرهنگ و هویت را، سنگ با ماندن روی سنگ بند می شود و فرهنگ چنین پایه می گیرد بالا می رود و یک ایرانشهر می سازد از مردمانی که خسته نمی شوند چون قدر می بینند از ملت فهیم ایران .

به جای بزرگداشت با نکوداشت ها به جای تشییع ، تجلیل ها را، فرهنگ یعنی ادب و احترام به نظم هایی که طی قرون، قطعا فرهیختگان یک ملت بنا گذاشته اند ، بناها جا پاهای فرزندانمان خواهند بود ، زیر پایشان را خالی نکنیم . ادب را به فرزندانمان بیاموزیم ، عالم و هنرمند و بزرگتر تعظیم دارند ، ارزش ها جایگزینی ندارند، ارزش ها را نادیده نگیریم، آری هنرمند امروز وطنم تو تنها نیستی؛بر شانه هایت، کبوتری است باوقار و خوب که با ما از روشنی فرداها سخن می گوید هرچند همیشه در سختی است اما زنده خواهد ماند، سمفونی شهر صدای ایران است ، نکوداشتی است از صدای خاطره انگیزی که کدورتش را بر نمی تابیم و به او، به رضا رویگری می گوییم برخیز ای همراه شیرین رفتار، برخیز.

در ادامه رضا رویگری هنرمند پیشکسوت کشورمان نیزدر پاسخ به تولید این سریال رادیویی گفت: ازمیرطاهرمظلومی وهنرمندان رادیو نمایش بسیارسپاسگزارم که به یادم بودند و این نمایش را تولید کردند ، این برایم بسیار ارزشمند است ، همین که به یادم هستید باعث شده است غم و غصه هایم را از یاد ببرم ، قول می دهم که به زودی از جایم بلند شوم ،در همه حال برای همه هنرمندان و مردم خوب ایران آرزوی سلامتی و تندرستی دارم .

گفتنی است مجموعه رادیویی «سمفونی شهر» به نویسندگی پوریا موسوی و مانی مستان، کارگردانی میرطاهر مظلومی، تهیه کنندگی فرشاد آذرنیا، صدابرداری محمدرضا محتشمی ، افکتوری نازنین حسن پور و با هنرمندی ایوب آقاخانی، میرطاهر مظلومی، سید مجتبی طباطبایی، محمد آقامحمدی، مینا شجاع، حمید یزدانی ابیانه، علی اصغر دریایی، نازنین مهیمنی، احمد لشینی ، عباس توفیقی، مسعود زنوزی راد و محمد مجدزاده از هجدهم بهمن ماه هر شب ساعت ۲۳:۴۵ از رادیو نمایش پخش می شود و روز بعد ساعت ۲:۳۰ دقیقه بامداد تکرار خواهد شد.همچنین این سریال در تاریخ یاد شده  ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه از رادیو ایران نیز پخش خواهد شد.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.