Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 16073
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 24 دی 1398 - 10:54 |

استاد دانشگاه تورنتو در «فرزانگان فرهنگ» از پرویز ناتل خانلری می گوید

استاد دانشگاه تورنتو در «فرزانگان فرهنگ» از پرویز ناتل خانلری می گوید

برنامه رادیویی «فرزانگان فرهنگ» با سید حقی عابدی استاد دانشگاه تورنتو درباره زندگی فرهنگی و ادبی پرویز ناتل خانلری گفتگو می کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ؛ برنامه رادیویی «فرزانگان فرهنگ» که از ۱۹ آذرماه پرونده گرامیداشت پرویز ناتل خانلری را در این برنامه باز کرده است و با دعوت از شرق شناسان و استادان دانشگاه از کشورهای معتبر جهان زندگی و آثار وی در این برنامه مورد بحث و بررسی قرار می‌کند در ادامه بازگشایی این پرونده « روز سه شنبه ۲۴ دی ماه با سید حقی عابدی استاد دانشگاه تورنتو درباره پرویز ناتل خانلری نویسنده و شاعر معاصر ایرانی گفتگویی انجام می‌شود.
پرویز ناتل خانلری ادیب و شاعری است که نامش در کشورهای حوزه زبان فارسی نامی ارزنده و شناخته شده است که در این مجموعه برنامه که حاوی سخنرانی ها و صداهای پرویز ناتل خانلری است، زندگی ادبی و فرهنگی یکی از فرزانگان روزگار ما در حوزه زبان و ادبیات فارسی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
دکتر پرویز ناتل خانلری یکی از نامداران زبان و ادبیات فارسی و به قول دکتر مجتبایی یکی از چهره های ماندگار واقعی در زمره بهترین شاعران هم عصر نیما یوشیج و یکی از گزینه های رقابت با او ست که یاد و نامش در برنامه «فرزانگان فرهنگ» در رادیو فرهنگ گرامی داشته می شود و با حضور دوستان و خانواده و شاگردان و اهل قلم و پژوهش از سراسر جهان در خصوص وی و آثارش مطالبی بیان می شود .
علاقه مندان می‌توانند برنامه «با فرزانگان فرهنگ» را که کاری از گروه ادب رادیو فرهنگ است، سه شنبه ها ساعت ۱۸:۳۰ به تهیه کنندگی سیدمحمد حسینی باغسنگانی روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز بشنوند

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.