Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 7816
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو آوا, رادیو پیام تاریخ انتشار : 11 آذر 1397 - 11:15 |

استقبال «پیام» و «آوا» از ۴۰ سالگی انقلاب

استقبال «پیام» و «آوا» از ۴۰ سالگی انقلاب

مدیر رادیو «پیام» و «آوا» در سالروز تاسیس شبکه رادیویی «پیام» از تدارک برنامه‌های جدید برای ۴۰ سالگی انقلاب گفت.

حمیدرضا مقدسی

حمیدرضا مقدسی مدیر شبکه رادیویی «پیام» به مناسبت سالروز تاسیس این شبکه رادیویی به خبرنگار مهر گفت: یک رسانه پویا باید بتواند با الزامات روز و نیازهای مخاطب، خودش را تطبیق دهد و همین ضرورت تطبیق با نیازها بود که باعث شد در سال ۸۶ در مجموعه شبکه پیام یک کانال دیگری با نام رادیو آوا تاسیس شود. با این فرض که رادیو آوا صرفا به منظور ارائه موسیقی و ایجاد فضای سرگرمی برای مخاطبانش حرکت کند و رادیو پیام هم بتواند به وجهه پیام‌رسانی و همچنین سرگرمی در قالب پخش موسیقی استمرار دهد.

مدیر رادیو پیام و آوا درباره این شبکه‌های رادیویی توضیح داد: رادیو پیام و آوا طبق آخرین نظرسنجی‌ها آمار بالایی از مخاطبان را دارند که با توجه به نیازهای جامعه به فضاهای سرگرمی و ضرورت اطلاع رسانی به موقع با ترکیبی از اخبار و  موسیقی راه‌اندازی شدند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های جدید در فضای رسانه‌ای تصریح کرد: ما در یکی دو سال اخیر با توجه به نظرهای مخاطبان و همچنین با توجه به مناسبت‌ها و فصل‌ها اطلاع‌رسانی متفاوتی داریم که در زمینه آگاهی‌ها و یادآوری‌های روزانه در حوزه‌های اجتماعی، سلامت، موضوعات سیاسی، فرهنگی و هنری است. مثلا در تابستان برنامه‌ریزی کردیم که بتوانیم راهنمایی‌هایی برای اوقات فراغت تابستان داشته باشیم و با معرفی استان‌ها و شهرها و مراکز گردشگری مختلف کشور همراه با پخش ترانه‌ها و موسیقی‌هایی که به نوعی مضامین تابستانی داشتند پیشنهادهایی برای مسافرت به شنوندگان داشته باشیم. در پاییز از بحث گردشگری غافل نشدیم و با توجه به ایام محرم و صفر برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیدیم.

نوآوری و بهره‌گیری از شیوه‌های جدید برنامه‌سازی

مدیر رادیو پیام درباره اولویت‌های رادیو پیام گفت: سه مساله برای ما اولویت است اول نوآوری و بهره‌گیری از شیوه‌های جدید در ارائه برنامه‌ها که در همین راستا ایجاد ترکیبی نو برای پخش موسیقی و بهره‌گیری از منابع جدید موسیقی که هم از محتوا و مضامین ارزشمند برخوردار باشند و هم ساختاری هنرمندانه داشته باشند در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: اولویت دوم ما ایجاد تعامل دو سویه با مخاطبان بوده که از طریق سامانه پیامکی، تلفن‌های روابط عمومی و… انجام می‌شود. اولویت سوم مانیز تولید برنامه‌های کوتاه مدت با شیوه‌های نو است که یکی از روش‌های آن ارائه مسابقه‌های رادیویی است.

مقدسی با اشاره به رویکردهای رادیو آوا و پخش قطعات تکراری در این شبکه نیز اظهار کرد: برای جذب همه سلایق، انواع موسیقی‌ها از جمله موسیقی‌های محلی، سنتی، ملی میهنی، عرفانی و… در رادیو آوا پخش می‌شود بنابراین درصدی از تکرار در پخش موسیقی‌ها اجتناب ناپذیر است اما با این وجود ما در تلاش هستیم که تکرارها به حداقل رسیده و موجبات آزردگی مخاطبان را از بین ببریم رویکردهای جدیدی هم داریم که به مرور محقق می‌شود.

برنامه‌ریزی رادیو پیام و آوا برای چهل سالگی انقلاب

مدیر رادیو پیام با اشاره به برنامه ریزی های این شبکه در بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب گفت: پنج برنامه کوتاه اما جذاب و اثرگذار را در حال پخش یا آماده برای پخش داریم که از جمله آنها «پیام خدمت» است و روزی ۲ قسمت از آن پخش می‌شود. در این برنامه دستاوردها را برای مردم عزیزمان در ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب بازگو و معرفی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: برنامه «سکانس انقلاب» نیز به معرفی فیلم‌هایی می‌پردازد که درباره پیروزی انقلاب اسلامی یا تاریخ انقلاب است و در چهل سال گذشته تولید شده‌اند. در این برنامه صدای سکانس کوتاهی از اثر و موسیقی فیلم نیز پخش می‌شود. همچنین بر اساس طرح «شنبه‌های انقلاب» که از سوی ستاد نکوداشت چهلمین سال انقلاب برگزار می‌شود. مطالب ارزنده گزینش، انتخاب و از طریق گوینده رادیو پیام برای مردم بیان می‌شود.

مقدسی با اشاره به برنامه «سرود انقلاب» توضیح داد: در این برنامه ضمن دعوت از یکی از دست اندرکاران تولید سرودهای انقلابی به معرفی و پخش آن ترانه‌ها و سرودها می‌پردازیم که البته این برنامه از رادیو پیام و آوا پخش خواهد شد.

یک مسابقه یک پیام

وی به یک مسابقه رادیویی اشاره و عنوان کرد: در تدارک «یک مسابقه یک پیام» هستیم و امیدواریم از دی ماه این مسابقه روی آنتن رادیو پیام برود. این مسابقه کاملا تعاملی خواهد بود و مخاطبان پس از شنیدن سوال مسابقه از طریق رادیو پیام پاسخ خود را به سامانه پیامکی رادیو پیام ارسال می‌کنند، جواب سوال و اسامی برندگان نیز در سایت رادیو پیام اعلام می‌شود.

مقدسی در بخشی دیگر درباره فعالیت‌های صورت گرفته در رادیونما و فضای مجازی رادیو پیام و آوا یادآور شد: از دیگر اقدامات شبکه پیام اقدامات بصری در رادیو نماها است که تدارک ویژه‌ای در این راستا دیده شده که از طریق سیستم‌های دیجیتال و ست آپ باکس قابل دسترسی خواهد بود. در کانال‌های مجازی رادیو پیام و آوا نیز اقدامات ویژه‌ای برای ارائه موسیقی، نظرخواهی و ارائه مطالبی مفید و سایر ارتباط‌های تعاملی با مخاطبان تدارک دیده‌ایم.

وی در پایان با اشاره به حمایت‌های حمید شاه‌آبادی معاون صدا بیان کرد: بنا داریم فعالیت‌های ما روی سایت رادیو پیام و آوا در سطح باشگاه‌های مخاطبان، برگزاری مسابقات و گفتگوهایی همزمان با مخاطب برای حضور مستقیم در شبکه پیام و تولید برنامه‌ها افزایش یابد چراکه با بررسی نظرسنجی‌ها مشخص شده که درصد بازدیدکنندگان سایت‌ها و کانال های مجازی این دو رادیو طی ۶ ماه گذشته روند صعودی داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.