Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 5023
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 09 دی 1396 - 11:46 |

اسماعیل آذر: مجریان تلویزیون به درست گفتن مجهز شوند

اسماعیل آذر: مجریان تلویزیون به درست گفتن مجهز شوند

اسماعیل آذر درباره توجه به فرهنگ و زبان فارسی بیان کرد که یک راهکار این است که برای مجریان تلویزیون کلاس برگزار شود و آنها به درست گفتن مجهز شوند.

اسماعیل آذر

اسماعیل آذر درباره توجه به ادبیات و فرهنگ شفاهی در تلویزیون و گفتار مجریان بیان کرد: ما فکر می کنیم وقتی گفته می شود فرهنگ یا زبان کشوری تغییر شکل پیدا می کند و یا تخریب می شود این اتفاق به طور مثال هفته دیگر یا سال دیگر رخ می دهد؛ خیر اتفاقا ممکن است سال ها طول بکشد و حتی یک قرن بگذرد.

وی ادامه داد: اگر کالا و محصول کشوری شکر است و یا محصول کشوری آب است، کالای کشور ما فرهنگ است و با هویت ما گره خورده است. نباید بگذاریم سیل بیاید و به تماشا بنشینیم و نباید اجازه دهیم به راحتی خطا شود و ما بی توجهی کنیم که دیگر نتوانیم جلوی آن را بگیریم.

آذر عنوان کرد: اکنون این خطاها دارد اتفاق می افتد و ما دایم در جملات، واژگان و گفتگوها این مشکل را می بینیم و هیچ کسی هم کاری نمی کند. قبل از اینکه فضای مجازی با واژگان نامطلوب انس بگیرد ما در تلویزیون باید پیش قدیم شویم. درحالیکه ما تحمل می کنیم و وقتی همه چیز تمام شد و آب از سر گذشت آن وقت دست به کار می شویم.

این مجری برنامه «مشاعره» اظهار کرد: توجه به زبان و فرهنگ، عزم ملی می خوهد و به جز صداوسیما نهادهای دیگری مثل آموزش و پرورش، دانشگاه ها و حتی خود مردم می توانند کمک کنند. البته متاسفانه کسانیکه محور اصلی این کار هستند توجهی به این موضوع ندارند.

وی در پایان بیان کرد: یک راهکار برای این مساله این است که باید برای مجریان تلویزیون که بسیار زحمت کش هم هستند کلاس هایی برگزار شود تا به درست گفتن و پرداختن به هویت زبانی ما مجهز شوند. این افراد وظیفه خود را انجام می دهند اما اگر آموزش ببینند این وظیفه را می توانند بهتر انجام دهند و این کاری است که حتما باید اتفاق بیفتد.

منبع: خبرگزاری مهر

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.