محیا اسناوندی که پیش از این در برنامه «صبح بخیر ایران» روی آنتن شبکه یک سیما می رفت از چندی پیش در برنامه «از فراز الوند» به تهیه کنندگی مشترک مجتبی احمدی و حمیدرضا معدن‌چی از شبکه دو سیما به اجرا می پردازد. پس از جابجایی اسناوندی از شبکه یک به دو سیما، حواشی ایجاد شده بود مبنی بر اینکه تهیه کننده «صبح بخیر ایران» عذر این مجری جوان را خواسته است. محیا اسناوندی ضمن تکذیب این موضوع در گفت و گو با خبرنگار برنا اینگونه گفت: این مسئله صحت ندارد و کسی عذرم را نخواسته است. من یک سال پیش به دعوت گروه اجتماعی شبکه یک و تهیه کننده برنامه «صبح بخیر ایران»، آقای علی هنرور به این مجموعه دعوت شدم حتی در مراحل پیش تولید و اتاق فکر حضور داشتم و همه به اتفاق هم برنامه را شروع کردیم. اوایل تمام مجری‌ها (مبینا نصیری، محیا اسناوندی، محمدرحمان نظام اسلامی و اقبال واحدی) همزمان با هم برنامه را اجرا می‌کردیم اما پس از چند وقت قرار شد که مجری‌ها تفکیک شوند و هرکدام در روزهای مختلف اجرا داشته باشیم.

اسناوندی با اشاره به چگونه اضافه شدن به تیم «از فراز الوند» عنوان کرد: حدودا بعد از اجرای ۱۲۰ برنامه موفق «صبح بخیر ایران» از طرف شبکه دو و تیم حرفهای «از فراز الوند» به تهیه کنندگی مجتبی احمدی که او را از سال‌ها پیش می‌شناسم و تجربه های موفقی با او داشتم، این پیشنهاد به من شد که به این مجموعه اضافه شوم. البته که من همیشه خودم را شاگرد شبکه یک می‌دانم و تجربه‌های شیرین و به یاد ماندنی در این شبکه به دست آوردم و امیدوارم شرایط همکاری دوباره با شبکه‌ی یک فراهم بشود؛ از آقای شریعت پناه مدیر گروه اجتماعی شبکه یک، درخواست کردم به من این اجازه را بدهند که به شبکه دو و به گروه «از فراز الوند» ملحق شوم.

او اضافه کرد: با وجود اینکه مدیران موافقت خود را به سختی اعلام کردند، اما در نهایت من با احترام و رفاقت و صمیمیت از تیم «صبح به خیر ایران» جدا شدم و به برنامه «از فراز الوند» ملحق شدم.

اسناوندی در خصوص شایعات به وجود آمده در خصوص این جابجایی تصریح کرد:  اصلا این قضیه صحت ندارد اتفاقا بچه‌های با معرفت شبکه یک خیلی از رفتن من ناراحت بودند. اضافه شدن من به گروه «از فراز الوند» خیلی اتفاقی و به یک باره پیش آمد اما در نهایت با رضایت مدیران شبکه یک و تهیه کننده محترم «صبح به خیر ایران» از این گروه جدا شدم.

اسناوندی بیان کرد: پیش بینی می‌کنم که برنامه بسیار پر سر و صدا تر هم پیش برود چرا که در  مطبوعات از زاویه‌ی دید متفاوت مباحثی داریم که به زودی بخش‌های جدیدتر را هم شاهد خواهید بود، ضمن اینکه برنامه حتما می‌تواند برای من تجربه‌ی خوبی باشد چرا که در من علاوه بر اجرا پتانسیل و تجربه‌ی بازیگری نیز وجود دارد و مجتبی احمدی دانش آموخته‌ی تئاتر به خوبی می‌داند چطور باید از این پتانسیل من استفاده کند. در واقع می‌توانم باز هم در برنامه «از فراز الوند» مجری_بازیگر باشم و این برای من موقعیت خوب و متفاوتی است.

او در پایان خاطرنشان کرد: دلیل تاخیر من در اضافه شدن به گروه تنها برای به دست آوردن رضایت مدیران بود و چون میخواستم انتقالم از شبکه یک به دو  اتفاق بیفتد نیاز به رضایت کتبی مدیران عزیزم داشتم. باید بگویم تا زمانی که «از فراز الوند» ادامه داشته باشد من هم با این تیم خواهم ماند.برای دوستان کاربلد «صبح به خیر ایران» هم آرزوی موفقیت دارم.

منبع: خبرگزاری برنا