Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 21122
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 30 شهریور 1399 - 11:30 |

اظهارنظر مجری بی حجاب مصری در مورد حجاب خبرساز شد

اظهارنظر مجری بی حجاب مصری در مورد حجاب خبرساز شد

«رضوی الشربینی» مجری بی حجاب سرشناس تلویزیونی مصر گفته بود زنان محجب صد هزار برابر بهتر از زنان بی حجاب هستند.

چندی پیش «رضوی الشربینی» مجری معروف تلویزیونی مصر که خود بی حجاب است در مورد حجاب اظهارنظر کرده بود و گفته بود که حجاب بسیار بهتر از بی حجابی است و زنان محجب نزد خداوند بسیار برتر هستند. حالا پس از آن اظهارنظرها که با حمایت انبوه مردم مصر و بسیاری دیگر از کشورهای جهان قرار گرفت این مجری تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است.

ماجرا از زمانی آغاز شد که خانم شربینی که برنامه ای پربیننده با موضوع زنان در تلویزیون غیردولتی «سی بی سی» در مصر را اجرا می کند با وجودیکه خود بی حجاب است، به صورت مستقیم به بیننده ها توصیه به پوشش و حجاب کرد و گفت که زنانی که حجاب دارند از بی حجاب ها بهتر هستند. عین عبارت او به نقل از رویترز چنین اظهار کرد: «زنانی که حجاب دارند صد هزار برابر بهتر از زنانی هستند که حجاب ندارند.»

اظهار نظرهای مستقیم وی به شدت به ارکان بی حجابی که حکومت فعلی مصر تاکید بر نهادینه کردن آن در جامعه مسلمان سنتی مصر دارد، برخورد کرده و پیش برندگان تفکر بی حجابی و تجدد قرن بیست و یکمی حاکمیت فعلی این کشور او را به برهم زدن امنیت اجتماعی و نفرت افزایی بین زنان و اقشار جامعه متهم کرده و او را تحت پیگرد قانونی قرار داده اند.

به دنبال نشر اخبار مبنی بر پیگرد قانونی وی و همچنین ورود سازمان نظارت بر رسانه به این موضوع، بسیاری از انبوه مردم و حامیان این مجری در رسانه ها و شبکه های اجتماعی به شدت این اقدام حکومت مصر را محکوم کرده و هشتگ «من از رضوی الشربینی حمایت می کنم» را به سرعت در فضای مجازی دست به دست به اشتراک گذاشته و ابراز می دارند که او کار خطایی انجام نداده بجز اینکه محترمانه در مورد حجاب و تبعات آن صحبت کرده است.

بسیاری از معترضین به سیستم پیگرد قانونی این مجری ابراز نظر کرده بودند و حمایت قاطع خود را از او اعلام کرده بودند. یکی از کاربران نوشته بود: در این دوره رعایت حجاب در کشور مصر بسیار دشوار است و برای زن محجبه فرصت شغلی آنچنانی وجود ندارد و ورود آنان به بسیاری از اماکن در مصر ممنوع است!

در ادامه مشروح گزارش رویترز در این مورد را می خوانیم:

یک مجری تلویزیون مصری  پس از آنکه گفت زنان باحجاب صد هزار برابر بهتر از کسانی که از روسری سنتی گریزان هستند بهترند که باعث برانگیخته شدن بحث های شدید آنلاین شد، تحت پیگرد سازمان نظارت بر رسانه های کشور مصر قرار گرفت.

لباس زنان موضوعی حساس در ملت مسلمان تا حدود زیادی محافظه کار مصر است در حالی که برخی از «رضوی الشربینی» به دلیل دفاع از زنانی که تصمیم به پوشیدن روسری دارند ستایش می کنند، منتقدان وی، این مجری برنامه گفتگویی را به پیش داوری متهم کردند.

راندا فخر الدین، رئیس اتحادیه سازمان های غیر دولتی علیه اقدامات مضر در مورد زنان و کودکان ، گفت: (اظهار نظر) اینکه زنان در برابر حجاب یا غیرحجابی نفرت دارند، به عدم احترام و پذیرش افراد دیگر اشاره دارد و باعث خشونت می شود.

یاسمین محمد، کاربر توئیتر گفت که اظهارات شربی از «زن ستیزی درونی» است. وی نوشت: پارچه روی سر باعث بهتر یا بدتر شدن فرد نمی شود.

فخرالدین گفت که سخنان شربی منعکس کننده دیدگاه بسیاری از مردم محافظه کار مصر در مورد افراد غیرمحجب است.

وی گفت زنانی که از حجاب و به ویژه نقاب استفاده می کنند، حجاب کامل صورت در برخی از محیط ها که پوشش سر با طبقات اجتماعی فقیرتر و کمتر تحصیل کرده مرتبط است، با تبعیض روبرو می شوند.

شورای عالی نظارت بر تنظیم مقررات رسانه ای کشور پس از دریافت تعداد نامشخصی از شکایات از بینندگانی که نمایش شربی را دیدند، تحقیقاتی را آغاز کرد.

شربینی که خود روسری به سر نمی گذارد، بعداً عذرخواهی کرد و گفت که قصدش این نبوده که به زنانی که بی حجاب هستند، بی احترامی کند.

این مجری که امکان تماس فوری برای اظهارنظر با او را نداشتیم، از طرف کاربران شبکه های اجتماعی که هشتگ #SupportRadwa را پشتیبانی می کنند ، پیام های پشتیبانی دریافت می کند و می گوید که قصد او برای دفاع از صاحبان حجاب، محترمانه و خالصانه بوده است.

کاربر توئیتر «عمیرا» نوشت: داشتن حجاب در (مصر) این روزها سخت است زیرا آنها به همان تعداد فرصت های شغلی پیدا نمی کنند و از بسیاری از مکان ها ممنوع شده اند چه رسد به قضاوت مداوم مردم. بسیاری از مکان های تفریحی سرگرمی در مصر به زنان محجبه اجازه ورود نمی دهند.

در ماه جولای ویدیویی از یک زن در یک ساحل با لباس کاملا محجب مخصوص شنا وارد منطقه تفریحی ساحل شده بود اما توسط مامورین ساحلی از آن منطقه که زنان بدون حجاب در حال شنا بودند، اخراج شد، در تمام فضای مجازی و رسانه ها و شبکه های اجتماعی بازنشر شد.

در انتها می توان بر این نکته اشاره کرد که مشکلات زنان محجب مصر که در اکثریتی که به آن ها تعلق دارد در حال آزار توسط اقلیتی هستند که خواهان کشف حجاب در سرزمینی تقریبا تمام مسلمان هستند. در گزارش رویترز نیز حمایت همه جانبه رسانه ای و پروپگاندای غربی از رسوخ تهاجم فرهنگ برهنگی غربی کاملا هویداست.

| منبع خبر : خبرگزاری فارس
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.