Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 19776
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو نمایش تاریخ انتشار : 17 تیر 1399 - 11:53 |

اعضای شورای نمایش معاونت صدا معرفی شدند

اعضای شورای نمایش معاونت صدا معرفی شدند

با شکل گیری شورای نمایش معاونت صدا، دبیر، و ۷ عضو این شورا از سوی معاون صدا معرفی شدند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، نادر برهانی مرند، ایوب آقاخانی، حسین فدائی حسین، اعظم بروجردی، کاظم نظری، محمدرضا آزاد و حجت الاسلام مهندس سیف جمالی به عنوان اعضاء و حمیدرضا افتخاری-مدیر رادیونمایش- به عنوان دبیر شورا از سوی حمید شاه آبادی-معاون صدا- به عنوان سیاستگذاران تولید نمایش رادیویی معرفی شدند.

در اولین جلسه شورا که با حضور کلیه اعضا و معاون صدا برگزار شد، حمید شاه آبادی با  اشاره به اهمیت تولید متن نمایش، ماموریت شورا را ارتقاء نمایش های رادیویی از طریق احصاء و تدوین سیاست های اصلی و جهت گیری های کلان معاونت صدا دانست و گفت: تولید نمایش رادیویی که به عنوان یکی از جذاب ترین گونه های رادیویی و مهم ترین گونه در انتقال پیام به طور غیر مستقیم شناخته می شود، باید با دورخیز مناسب صورت گیرد و نقطه عطف تولید کیفی وجود نمایشنامه مناسب و با کیفیت است. به همین دلیل، تمرکز شورا باید روی تولید متن با کیفیت باشد. که این مهم از لحظه ارائه پیشنهاد اولیه آغاز می شود.

معاون صدا با اشاره به آشتی شبکه های رادیویی با نمایش اضافه کرد شبکه ها به لحاظ شناخت مخاطب و ماموریت ها دارای اشراف هستند ولی در زمان پیشنهاد موضوع و سفارش نمایش ها، باید از مشاوره شورای نمایش بهره ببرند تا در نهایت، نمایش با در نظر گرفتن اقتضائات هر شبکه و اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شود.

وی افزود: دوره سفارش و تولید نمایش ها بر اساس مناسبات تقویمی گذشته است و انتظار می رود هم مدیر شبکه و هم اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به سمت مسئله محوری پیش بروند و نمایش ها بر اساس مسئله های موجود تولید شوند نه مناسبات تقویمی. اگر چه برخی مناسبت ها خودشان جزء مسائل هستند و حتماً اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید نمایش بر اساس مناسبت های مهم را در دستور کار دارد.

شاه آبادی در ادامه با اشاره به مدت زمان نمایش ها افزود حالا قرار است متناسب با ذائقه مخاطبان مدت نمایش ها کوتاه باشد و در قالب های ۱۵ و ۲۰ دقیقه تولید شود، نیازمند تولید متن برای این مدت زمان است. یعنی نویسنده باید ضمن رعایت اصول نگارش نمایشنامه، برای مدت کوتاه تری بنویسد و این نباشد که با حذف چند دیالوگ، نمایش ۳۰ دقیقه ای بشود ۱۵ دقیقه.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نمایش های کوتاه افزود: این ظرفیت برای تولید نمایش کوتاه حتی نمایش های ۱ دقیقه ای در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو وجود دارد و شبکه ها باید به این جمع بندی برسند که قطعات نمایشی را هم سفارش دهند.

گفتنی است در ابتدای این جلسه، دبیر شورا گزارشی از روند تولید نمایش های رادیویی و شیوه های ارزیابی و کنترل کیفی نمایشنامه ها و نمایش ها ارائه کرد و سپس اعضاء نظرات خود را در جهت افزایش کیفیت نمایش ها ارائه کردند.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.