Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 18436
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو نمایش تاریخ انتشار : 17 اردیبهشت 1399 - 11:54 |

افسانه کره ای «دنگون» را از رادیو نمایش بشنوید

افسانه کره ای «دنگون» را از رادیو نمایش بشنوید

پنج شنبه هجدهم اردیبهشت ماه ، شنونده افسانه «دنگون» در«افسون افسانه» رادیو نمایش باشید.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، افسانه ی «دنگون» برگرفته از کتاب افسانه های عامیانه ی کره نوشته ی زورنگ این سوب و ترجمه ی جمشید سلطانی است که سهیلا خدادادی آن را برای رادیو تنظیم کرده است.

در خلاصه داستان این افسانه آمده است : در گذشته های خیلی دور در کشور کره ، پسر جوانی به نام هوانگهونگ زندگی میکرد . اوجوانی باهوش و مهربان بود و با پدرش که پادشاه آسمان ها بود زندگی می کرد روزی پدر دید که پسرش هوانگهونگ غمگین است علت را جویا شد و پسرش به او گفت که دلش میخواهد پادشاه کشور کره باشد. پدر آرزوی پسر را برآورده می کند و در این مسیر اتفاق‌هایی می‌افتد که شنیدنی است.

افسانه ی «دنگون» به روایت گلچهره زند و با هنرمندی شیرین سپهراد، محمد سعید سلطانی، قربان نجفی، محمد رضاعلی و کامیار محبی در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است و بهرام سروری نژاد کارگردانی آن را بر عهده دارد.

«افسون افسانه» به تهیه کنندگی زهرا عبدالله زاده ، افکتوری محمد رضا قبادی فرو صدابرداری محمد رضا محتشمی پنجشنبه ساعت ۲۲:۴۵ از رادیو نمایش پخش می شود و تکرار آن روز جمعه ساعت ۱۱:۴۵ دقیقه است.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.