Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 3172
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 02 بهمن 1395 - 15:55 |

افشین زی نوری: بازیگری و اجرا برایم اولویت دارد

افشین زی نوری: بازیگری و اجرا برایم اولویت دارد

افشین زی نوری دوبلور فیلم و سریال ها بیان کرد که به دلیل کمبود کار در حوزه دوبله حال دوبلورها خوب نیست.

افشین زی نوری که چندی پیش اجرای مسابقه «هوش برتر» در شبکه نسیم را بر عهده داشت، درباره دوبله و گویندگی گفت: دنیای دوبله چندان حال خوبی ندارد. مدتی که سر ضبط مسابقه «هوش برتر» بودم از دوبله آثار اطلاع چندانی نداشتم اما مساله این است که فیلم و سریال چندانی برای دوبله وجود ندارد.

وی ادامه داد: متاسفانه فیلم و سریال ها نسبت به ۲ یا ۳ سال پیش بسیار کمتر شده است. می توان فیلم و سریال های بسیار خوبی خرید چون مخاطب ما به چنین خوراک رسانه ای نیاز دارد و من نمی دانم دلیل این کمبود چیست.

افشین زی نوری

حال دوبلورها خوب نیست

دوبلور شخصیت مت دیمون با اشاره به همکاران خود در حوزه دوبله تصریح کرد: بسیاری از همکاران من که عمر خود را در این حرفه گذاشته اند و یا جوانانی که با ذوق و شوق به این حرفه وارد شدند حاضرند با تمام کمبودها و بی کاری ها فعالیت داشته باشند. حتی این فعالیت بیشتر برای شان جنبه معنوی دارد تا حال شان خوب شود اما متاسفانه حال شان خوب نیست.

زی نوری درباره علاقه به دوبله اظهار کرد: من علاقه بسیاری به دوبله دارم و حتی به نظرم مثل بازیگری است. هر بار هم کسی مرا در مکان های عمومی می بیند سوال می کند که چطور می توان به حوزه دوبله وارد شد. فکر می کنم دوبله واقعا جادوی صداست و به همین دلیل است که علاقمندان زیادی دارد.

عاشقانه وارد دوبله شدم اما اگر بازیگری و یا اجرا را دنبال می کردم موفق تر بودم

دوبلور تام هنکس درباره اینکه می تواند روزی را تصور کند که دوبله را ترک کند، بیان کرد: من بسیار عاشقانه وارد این کار شدم و واقعا کم پولی ها و بی پولی های آن را دیده ام اما فکر می کنم اگر شاید همان بازیگری و یا اجرا را دنبال می کردم موفق تر بودم.

وی که در حوزه دوبله، اجرا و بازی فعالیت دارد درباره اینکه کدام یک را بیشتر ترجیح می دهد، یادآور شد: من کار تصویر را بیشتر دوست دارم و اگر هم کسی در این حرفه فعالیت کند و بگوید علاقه ای به معروف شدن ندارد به نظرم راستش را نگفته است. برای من هم در حال حاضر بازیگری و اجرا اولویت دارد اما نه هر اجرایی.

دوست دارم حال مخاطب و شرکت کننده خوب باشد

دوبلور دی کاپریو درباره اجراهای تلویزیونی اظهار کرد: از ۲ سال پیش که مسابقه «جادوی صدا» و بعد هم «هوش برتر» پیشنهاد شد احساس کردم سطح این برنامه ها بالاست و به همین دلیل اجرای آن ها را پذیرفتم. مسابقه «جادوی صدا» مختص کار خودم بود و با حوزه آن آشنا بودم. مسابقه «هوش برتر» هم جزو مسابقاتی بود که بیننده خاص خود را داشت و نوع دکور، نورپردازی، سبک و سیاق آن سطح بالایی داشت و برای همین بیشتر دوست دارم بازیگری و اجرا را تجربه کنم.

وی درباره اینکه چرا بعضی از اجراهای تلویزیونی به سمت شوخی و لوده بازی می رود، گفت: اجرای برنامه هایی مثل «هوش برتر» نباید به سمت لودگی برود که این به جنس برنامه و شرکت کنندگان آن هم بستگی دارد. به طور مثال در این برنامه افراد دانشگاهی و نخبه در مسابقه شرکت می کردند که تیزهوش بودند.

زی نوری در پایان درباره مجریانی که با اشتباهات مخاطبان آن ها را ضایع کرده یا به آن ها انتقادهای نا به جا می کنند، یادآور شد: من در مسابقه ای مثل «جادوی صدا» هرگز خود را در بحث داوری دخالت نمی دادم و حتی اگر شرکت کننده ای اشتباهی هم می کرد به نوعی او را تشویق می کردم. سبک اجرایی من به این ترتیب است که دوست دارم مخاطب  و شرکت کننده حالش خوب شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.