Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 19628
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو نمایش تاریخ انتشار : 10 تیر 1399 - 12:59 |

انبار متروکه کتابهای جادویی در رادیو نمایش

انبار متروکه کتابهای جادویی در رادیو نمایش

مجموعه نمایشی «انبارمتروکه ی کتابهای جادویی » که از رادیو نمایش پخش می شود، شامل ۲۶ قسمت ۳۰ دقیقه ای است که در مجموع به سیزده اثرادبی معروف ایران و جهان می پردازد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش ، سمیرا شکوهی نویسنده مجموعه نمایشی «انبارمتروکه ی کتابهای جادویی» در این باره افزود: از این ۱۳ اثر کارهایی همچون رومئووژولیت ، ضحاک، شازده کوچولو ضبط شده است که پنجشنبه ها و جمعه ها ساعت ۲۲ پخش می شود.

شکوهی درباره موضوع این مجموعه گفت: آلما و کیان خواهر و برادر جوانی هستند که به تازگی به مجتمعی به اتفاق پدرو مادرشان نقل مکان کرده اند و در بخش انبارهای مجتمع این خوهرو برادر انبار متروکه ای را می یابند که مملواز کتاب است  و آلما به شدت اهل مطالعه و علاقه مند به کتاب خواندن است و هردو کنجکاوانه وارد انبارمیشوند و ماجرا ها از جایی آغاز میشود که آلمایکی از کتابهارا برمیدارد و حین خواندن آن ناگهان به اتفاق برادرش وارد ماجرای کتاب میشوند و طی ماجراهایی طنز باعث تغییر داستان می شوند.

وی خاطرنشان کرد: این کار دو کارگردان دارد آقای بهرام ابراهیمی و آقای رضا عمرانی ، نقش آلما را خانم شیوارفیعیان و نقش کیان را آقای بهادر ابراهیمی بازی میکند.

تهیه کننده هم آقای فرشاد آذرنیا است.

در ادامه فرشاد آذرنیا تهیه کننده نمایش انبار کتاب های جادویی در این باره گفت :

مخاطبِ هدف این نمایش نوجوانان و جوانان هستند  و قالب نمایش فانتزی و تخیلی است . دو شخصیت اصلیِ داستان وارد قصه های بزرگ دنیا مثل شازده کوچولو ، رومئو و ژولیت و … می شوند و به تناسب حال و هوای آن قصه این شخصیت ها تصمیم به تغییر آن قصه می گیرند .

آذرنیا در پایان گفت : این کار به صورت یکی در میان است یعنی یک هفته به قصه خارجی می پردازد و هفته بعد وارد یک قصه ایرانیِ کهن می شود ، مثلا این هفته ، قصه ضحاک مار دوش را خواهیم داشت که شخصیت ها به طرز فانتزی و طنزی قصه را تغییر می دهند و به نظر نمایشی بهتر از رومئو و ژولیت می شود

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.