Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 8820
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 23 بهمن 1397 - 13:57 |

انتقاد حداد عادل از مجریان تلویزیون

انتقاد حداد عادل از مجریان تلویزیون

حداد عادل در برنامه «شب شعر» شبکه چهار سیما از مجریان صدا و سیما برای استفاده بی‌مورد از واژگان غیرفارسی گلایه کرد.

حداد عادل

«شب شعر» در نوزدهمین نشست خود به سراغ موضوع «شعر و هنر انقلاب» و رفت. مهمان این برنامه غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی بود. او شعر را نوعی رسانه دانست و گفت: ادبیات زبان هنری شده است. خصوصیت شعر حفظ زبان است.شعر نوعی رسانه است. شعر زبان را خالص می کند. شعر با مردم ایران رابطه ای ناگسستنی دارد و خیلی از بزرگان و مقام داران برای ابراز وجود شعر می گفتند.

وی تصریح کرد: این شعر است که می‌تواند ایران را جهانی کند. بسیاری از تحصیل کرده‌های دانشگاهی حتی یک بیت شعر در حافظه ندارند. علت دوری از شعر برمی گردد به آموزش و پرورش. در ادبیات حافظه و محفوظات یک رکن است. در این۴۰  سال به جز امام و آیت الله خامنه‌ای چه کسی از مسئولین را می شناسید که اهل شعر باشند؟ این دلیل کم توجهی به شعر است.

حداد عادل با اشاره به شعر انقلاب، گفت:  بعد از انقلاب در شعر فارسی تحول سبکی نیز پیدا شد. بیدل قبل از انقلاب محجور بوده اما امروز مطرح شده است. شعارها شیپور انقلاب بودند و شعر رسانه بودن خود را در تظاهرات ها نشان داد. درون مایه ی شعر با انقلاب عوض شد. شعر بعد از انقلاب شعر تعالی گراست.

وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خودش از مجریان صداوسیما انتقاد کرد و افزود: از مجریان صدا و سیما برای استفاده بی‌مورد از کلمات غیر فارسی گلایه دارم؛ از آنها می‌خواهم تا بی دلیل از کلمات خارجی استفاده نکنند.

منبع: تسنیم

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.