Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 1337
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 02 اسفند 1394 - 6:43 |

اکبر زنجانپور : نسخه رادیویی«گوریل پشمالو» را آماده می‌کنم/بازی در کنار کارگردانی

اکبر زنجانپور : نسخه رادیویی«گوریل پشمالو» را آماده می‌کنم/بازی در کنار کارگردانی

اکبر زنجانپور نمایشنامه «گوریل پشمالو» اثر یوجین اونیل را برای رادیو نمایش کارگردانی و خودش هم در نقش اصلی آن بازی می کند.

اکبر زنجانپور با اشاره به اثری که قرار است برای رادیو نمایش کارگردانی کند، گفت: قرار است تا چندی دیگر نمایشی را که پیش از این روی صحنه برده و کارگردانی کرده‌ام در رادیو نمایش کارگردانی و بازی کنم.

وی ادامه داد: این اثر «گوریل پشمالو» از یوجین اونیل است که من سال‌ها پیش آن را به صحنه بردم و خودم هم نقش اول آن را بازی کردم. متن آن قرار است با یک تنظیم رادیویی برای یک سریال ۵ تا ۶ قسمتی آماده شود. به من پیشنهاد شد که این متن را هم برای رادیو تنظیم کنم اما من از جواد پیشگر کارگردان نمایش های رادیویی خواستم که این متن را تنظیم کند.

این کارگردان پیشکسوت تئاتر که چند سال است در رادیو نمایش به عنوان بازیگر حضور نداشته است، بیان کرد: من به عنوان کارگردان، آثاری را در رادیو نمایش تولید کرده ام اما به عنوان بازیگر چند سال بود که در رادیو نمایش حضور داشتم چراکه مشغول کارهای دیگری بودم یعنی برای صحنه اجرایی داشته ام و به طور مثال نتوانسته ام در رادیو و یا در سینما حضور بیابم.

اکبر زنجانپور که تاکنون چند نمایش از یوجین اونیل به صحنه برده است در سال ۷۷ «گوریل پشمالو» را کارگردانی کرده است.

نمایشنامه «گوریل پشمالو» اثر یوجین‌ اونیل، حول پرسوناژ محوری «ینك» به عنوان نماد طبقه كارگر شكل می‌گیرد. او كارگر آتشخانه یك كشتی است و همانند همكارانش با آتش و زغال سر و كار دارد ولی از خصوصیت فردی متفاوتی برخوردار است. او غول‌پیكر، سیه‌چرده و پرموست كه شباهت‌هایش به گوریل به مراتب بیش از همسانی انسانی او با هم‌نوعانش است.

یوجین اونیل در نمایشنامه «گوریل پشمالو» زوایای پنهان روح انسان‌ها و پیچیدگی روابط اجتماعی جامعه آمریكا را در قالب نمایشنامه‌ای نامتعارف و متفاوت به نمایش می‌گذارد.

Akbar_Zanjanpour

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.