Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 22675
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 03 آذر 1399 - 20:58 |

اکبر منانی در رادیو نمایش: گویندگی و دوبله ساده است اما نیاز به فکر کردن دارد

اکبر منانی در رادیو نمایش: گویندگی و دوبله ساده است اما نیاز به فکر کردن دارد

اکبر منانی پیشکسوت دوبله و صداپیشگی و گویندگی در گفت و گو با رادیو نمایش گفت : به نظرش گویندگی خیلی ساده است اما نیاز به فکر کردن دارد ، دوبله در قدیم به این صورت بود که هرکسی آفریننده نقشی بود و این کار با فکر کردن انجام میشد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش ، منانی درباره صداپیشگی شخصیت گلام در ماجراهای گالیور گفت : در ابتدا به دلیل اینکه مدیریت این پروژه را بر عهده داشت قصد گویندگی در آن را نداشت اما وقتی این برنامه را دید احساس کرد که این برنامه یک حالت خاصی دارد و یادآور خاطرات دوران کودکیش است که در آن زمان گدایی با چهره مشابه شخصیت گلام از نزدیکی منزلشان رد میشد و با لحن خاصی صحبت می کرد در نتیجه به همین دلیل تصمیم گرفت صداپیشگی این شخصیت را انجام دهد .
منانی در مورد مجموعه پوآرو نیز افزود: در آن زمان بسیار روی این شخصیت حساس بودند و در نتیجه وی حدود سه هفته ای ،  سه ، چهار تا از فیلم های پوآرو را گرفته بود و به دقت نگاه می کرد و زندگی پوآرو و آگاتاکریستی و … را به دقت بررسی می کرد . در قدیم کار دوبله را اینگونه انجام می دادند اما در حال حاضر فرصتی برای انجام این کارها نیست و تمام کارها بدون فکر و به سرعت و همینطور بدون هیچ خلاقیتی انجام می شود .
منانی در مورد مجموعه لورل و هاردی نیز گفت : در زمان های گذشته روی انیمیشنی به نام عصر حجر کار می کرد و همان تیپ را روی این مجموعه اجرا کرد و بسیار روی کار نشسته بود و مورد توجه قرار گرفته بود .
وی در پایان در مورد نگارش نخستین منبع مدون تاریخ دوبله ایران ، با عنوان سرگذشت دوبله ایران و صداهای ماندگار افزود: نگارش این کتاب حدود ۱۷ سال طول کشید ، به این صورت که در دهه ۶۰ ابتدا جزوه ای به اسم گویندگی برای علاقه مندان به این حرفه نوشته بود و بعد در طی مدتی هر زمان که فرصتی پیدا می کرد تکه های روزنامه ها و مجلات را که در مورد گویندگی بود جمع آوری می کرد تا زمانی که تصمیم گرفت همه این ها را به صورت یک کتاب دربیاورد

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.