Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 11962
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 02 مرداد 1398 - 10:59 |

ایوب آقاخانی: نمایش رادیویی کوتاه در جهان خاستگاه ویژه ای دارد

ایوب آقاخانی: نمایش رادیویی کوتاه در جهان خاستگاه ویژه ای دارد

ایوب آقاخانی بازیگر و کارگردان مطرح رادیو و تأتر ، خاستگاه نمایش کوتاه رادیویی را در جهان با اهمیت و تثبیت شده توصیف کرد .

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو ، این هنرمند پرکار و نام آشنا ضمن اعلام این مطلب افزود: نمایش های رادیویی کوتاه مثل داستان های کوتاه ضروت امروز جهان است چرا که مخاطب دوست دارد در یک مدت زمان فشرده ، اثر مورد علاقه اش را بشنود و با آن ارتباط برقرار کند.
وی افزود : تصور من این است بر حسب ذائقه و سلیقه مخاطب امروزی و نیز ضرورت های اجتماعی اثر کوتاه بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد ولی در این بین ممکن است این سوتفاهم هم شکل گیرد که نمایش بلند رادیویی جایگاه خود را از دست می دهد در صورتی که اینگونه نیست چرا که اینها جایگزین هم نیستند بلکه کامل کننده یک مفهوم هستند.
وی تأکید کرد : بزرگترین فرق فلسفی و چشمگیری که بین نمایش کوتاه و بلند رادیویی وجود دارد ، اهمیت ایده در نمایش کوتاه رادیویی است و اگر ایده ی قابل قبولی در آن وجود نداشته باشد بدون تردید تنها نمایشی است که کوتاه است و آنطور که انتظار می رود شنیده نخواهد شد.
این هنرمند در ادامه گفتگو درباره برگزاری جشنواره هایی همچون ” نوایش” که به آثار کوتاه رادیویی می پردازند گفت: از آنجا که ساخت نمایش رادیویی هزینه کمتری نسبت به نمایش رادیویی بلند دارد، بسیاری از علاقه مندان و مخاطبان که امکان و استعداد توانایی تولید این نوع اثر را دارند می توانند به سادگی آن را تجربه کنند به خصوص دانشجویان که اگر به آنها فرصت و امکان آزمون و خطا داده شود سرمایه های خوبی برای آینده کشور هستند و معتقدم جشنواره ها می توانند محل مناسبی برای سرمایه گذاری روی جوانان باشد.
این کارگردان مطرح نمایش های رادیویی ادامه داد: مسئله مهم این است که مخاطبان ایرانی همواره پیوند عمیق و درونی با نمایش رادیویی داشته اند و همین امر باعث می شود تا برگزاری جشنواره های رادیویی همچون ” سومین جشنواره نمایش های کوتاه رادیویی ” باعث بروز گشایش در امر ارتباط بین مردم و رسانه شود و به بالندگی نمایش رادیویی کمک کند چرا که این روند خود سیستم استعداد یابی و توانایی سنجی و حرفه ای گری در جهان نمایش را به همراه خواهد داشت.
بر اساس این خبر، سریال جدید رادیویی ” کندوهای شکسته ” در روزهای آتی به کارگردانی: ایوب آقاخانی و نویسندگی سوگند عباسی ساعت ۱۹:۴۵ دقیقه از رادیو نمایش پخش خواهد شد که به فراز و نشیب ارتباط میان یک مادر با فرزندانش می پردازد . این اثر به تازگی توسط هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تهیه و تولید شده است.
گفتنی است ، این روزها رادیو نمایش در حال جمع آوری آثار بخش حرفه ای و مردمی برای شرکت در سومین جشنواره نمایش های کوتاه رادیویی” نوایش” است و علاقه مندان می توانند برای دریافت فراخوان و نیز شرکت در این جشنواره به سایت : www.radionamayesh.ir مراجعه کنند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.