Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 6866
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 18 شهریور 1397 - 11:28 |

بررسي نقش راديو در توسعه ورزش كشور

بررسي نقش راديو در توسعه ورزش كشور

نخستين هم‌انديشي معاون صدا و روساي فدراسيون‌هاي ورزشي كشور به منظور بررسي و تبادل نظر درباره نقش راديو در توسعه ورزش كشور برگزار شد.

بررسي نقش راديو در توسعه ورزش كشور

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، نخستين هم‌انديشي معاون صدا و روساي فدراسيون‌هاي ورزشي كشور به منظور بررسي و تبادل نظر درباره نقش راديو در توسعه ورزش كشور، صبح امروز شنبه ۱۷ شهريور در سالن همايش‌هاي ساختمان شهداي راديو برگزار شد.

حميدرضا شاه آبادي، معاون صداي جمهوري اسلامي ايران، ضمن قدرداني از حضور روساي فدراسيون ورزشي گفت:با حضور آقاي ميرحسيني دوره جديد و خوبي براي راديو ورزش آغاز شده است و اميدواريم اين نشست ها نيز تحول خوبي در همكاري هاي دوطرف به وجود آورد و  در توسعه ورزش نقش داشته باشد .

وي با بيان اينكه ما امسال در عرصه ورزش در قياس با سال‌هاي گذشته جايگاه بهتري را كسب كرده ايم، تصريح كرد : راديو رسانه زندگي است و اگر به ظرفيت راديو نگاه كنيم، مي بينيم كه در بحث ورزش همگاني خيلي بيشتر و بهتر مي‌توان با مخاطبان ارتباط برقرار كرد. ما با آحاد مردم سر و كار داريم و هر جا حرف از مردم و تاثيرگذاري باشد، حرف رسانه هم به ميان مي‌آيد.

شاه آبادي با بيان اينكه ما به دنبال مرجعيت و جايگاه واقعي راديو هستيم تا اگر حرفي ميزنيم تاثيرگذار باشيم،ادامه داد: اين هدف زماني رقم مي‌خورد كه بستري براي بازتاب حرف‌هاي ما فراهم شود.

وي گفت : براي گسترش همه ورزش ها به ياري فدراسيون‌ها نياز داريم و بايد به كمك شما علاوه بر ورزش هاي بيشتر شناخته شده مثل فوتبال و كشتي، به ديگر ورزش هاي مورد نياز جامعه در حوزه عمومي و حرفه اي نيز بپردازيم.

وي در ادامه بيان كرد: فضاي پرداختن به ورزش بانوان در سيما محدود است، اما در راديو نگاه ويژه و گسترده‌تري را مي توانيم نسبت به ورزش بانوان داشته باشيم.

معاون صدا گفت، اگر شما مي خواهيد كه راديو به بحث ورزش هاي پر مدال بپردازد ،وزارت ورزش بايستي كار كلاني انجام دهد و چشم انداز دقيقي ترسيم شود .

شاه آبادي گفت: ما شوراي ورزش راديو را با حضور همه مديران شبكه‌هاي راديويي تشكيل داده‌ايم كه دبير اين شورا مدير شبكه ورزش است. برنامه‌ها در اين شورا تعريف و بررسي مي‌شود، از شما هم مي‌خواهيم تا نقص‌هاي هر برنامه راديويي را با ما در ميان بگذاريد.

مير حسيني، مدير شبكه راديويي ورزش نيز در ابتداي مراسم بيان كرد: بيشترين مطالباتي كه ما در راديو ورزش رصد كرديم، پوشش حداكثري رخدادهاي ملي و ورزشي است كه به لطف خدا و حمايت معاونت صدا كارنامه قابل قبولي را ارائه داده است و در آخرين رويداد ورزشي جاكارتا بالاي ۱۰ ساعت برنامه راديويي داشتيم و توانستيم اكثر مسابقات را پوشش بدهيم.

وي در ادامه با اشاره به بهره بردن از كارشناسان ورزشي گفت : تا امروز راديو ورزش با حضور كارشناسان توانسته گام هاي موثري را در زمينه تحليل ورزشي داشته باشد و در ادامه انشالله شاهد حضور متخصصين ارزشمندي در آينده خواهيم بود.

مدير شبكه راديو ورزش با توجه به توسعه ورزش همگاني تاكيد كرد: يكي از فرمايشات مقام معظم رهبري نيز “ترويج ورزش همگاني” است و ما سعي داريم از طريق سبك زندگي خانواده ها نگاه ويژه اي به نقش بانوان در ورزش داشته باشيم و در اين چند هفته اخير پوشش ورزش بانوان مختلفي را در نظر گرفته ايم، البته اين براي همه ورزش ها امكان پذير نيست، به همين دليل با حمايت معاونت صدا، ۶ ساعت پخش اينترنتي مسابقات ورزشي را از طريق اپليكشين راديويي خواهيم داشت‌ .

ميرحسيني در پايان ضمن تشكر از حضور همه فدراسيون‌هاي ورزشي بيان كرد: نكته بعدي ترويج نشاط و شادابي و بحث همبستگي است كه سعي داريم در قالب طرح جشنواره فرزند ايران آن را پيش ببريم. ما پيش از اين در سيما برنامه اي به نام «قهرمان قهرمانان»داشتيم اما امسال در دستور كار در برنامه اي جداگانه قهرمانان هر رشته ورزشي را از نگاه مردم معرفي مي ‌كنيم.

سپس پولادگر، رئيس فدراسيون تكواندو با اشاره به سختي‌هاي گزارشگري راديو، درباره بيان صحيح اخبار و گزارش‌هاي ورزشي گفت: بايد در رشته‌هاي مختلف ورزشي، گزارشگران و تحليلگران حرفه‌اي به ميدان بيايند و مطلع و آگاه به آن رشته ورزشي باشند؛ چراكه اطلاعات كافي آنها باعث جذب مخاطب بيشتر به برنامه هاي راديويي مي‌شود.

مهدي تاج رئيس فدراسيون فوتبال نيز در ادامه مراسم، ضمن تشكر از برگزاري اين جلسه بين روساي فدراسيون ورزشي گفت: ما بايد مردم را اميدوار كنيم و نشاط را در جامعه گسترش بدهيم و بارها در جلساتي كه رهبر انقلاب با ورزشي ها داشته اند به كرات گفته اند.

وي در ادامه بيان كرد: ما زيرساخت هاي خودمان را داريم و اصلا قابل قياس با كشورهاي عربي و ديگر نقاط دنيا نيست و به تدريج بايد به ايده آل هاي اصلي برسيم. تاج با اشاره به بازي دو تيم پرسپوليس و استقلال تاكيد كرد: در مباحث فوتبال بايد كمتر به حواشي و شايعات آن پرداخته شود، بايد به ديگر ورزش ها و رشته هاي ورزشي نيز پرداخته شود. ما حدود ۴۰ برنامه درباره فوتبال داريم كه بايد مقداري آن را تعديل كرد تا سايه اش به ديگر رشته هاي ورزشي نيفتد.

رئيس فدراسيون فوتبال با اشاره به تيتر روزنامه ها، و خواندن آن در برنامه راديويي گفت: ما بارها تيترخواني روزنامه ها را در برنامه هاي راديويي داريم كه گاهي خوب نيست، چراكه هميشه رسانه ها هرچي كه خودشان به خواهند را تيتر مي كنند و وقتي چاپ مي شود فقط چند نفري آن را مي خوانند، ولي وقتي شما آن را بيان مي كنيد، ميليون ها نفر آن را خوانده اند و اين وجه‌ خوبي ندارد.

ضيايي رئيس فدراسيون واليبال با توجه به فراگير بودن رسانه راديو اظهار كرد: برخي اوقات چنان تحليل هاي سبكي از برخي از رويداد ها مي شود كه اطلاع رساني آن اصلا صحيح نيست‌. اما درواقع نقش رسانه بسيار ارزنده و مفيد است كه بايد به آن توجه داشته باشيم. ما اگر مي گوييم خانواده ورزش يا خانواده واليبال، بايد به معني واقعي خانواده با آن رفتار كنيم .

علينژاد، رئيس فدراسيون وشوو با ابراز قدرداني از گروه اعزامي راديو ورزش به مسابقات آسيايي جاكارتا گفت: واقعا جاي دارد كه از گروه اعزامي گزارشگران مسابقات جاكارتا تشكر و قدرداني شود، اين گروه سه نفر بودند اما درحد يك لشگر كار كردند. به واقع برگزاري مسابقات جاكارتا و رفتار برگزار كنندگان در حد بازيكنان و گزارشگران ايراني به ويژه رسانه ملي نبود و بداخلاقي هاي بدي شكل گرفت‌.

وي در ادامه با اشاره به ترويج ورزش همگاني و نشاط در جامعه تاكيد كرد: ورزش يك مبحث مبتلابه جامعه است كه در بين رده بندي ديگر حوزه هاي اقتصادي و اجتماعي در بالاترين سطح قرار دارد، ما نبايد در برپايي مسابقات صرفا نتيجه گرا باشيم و در اين زماني كه دشمن منتظر اندوه جامعه ماست، بايد از پرداختن به شايعات و حواشي بپردازيم و به نشاط مردم برسيم.

خسرو قنبري،رئيس فدراسيون دوچرخه سواري هم گفت: در بعضي از برنامه ها مشاهده مي‌شود كه كارشناسان در كنار عوامل برنامه ساز مي آيند و با تعاملي كه دارند ، در مقابل ما مي ايستند‌‌. خواهشمان اين است كه كارشناسان را با تاملي بيشتر انتخاب كنيد‌‌. دوچرخه سواري رشته ضعيفي است كه بعضا افرادي كه كارشناس مسابقات ما در راديو هستند، كساني‌اند كه به هر دليلي از فدراسيون دوچرخه كنار گذاشته شده‌اند‌.

وي در ادامه بيان كرد: تناقض فرهنگي در برخي از استان ها باعث شده كه دوچرخه سواري در بخش بانوان را با محدويت خاصي پيگيري كنيم كه راديو مي تواند به ياري ما بيايد‌.

صميمي، رئيس فدراسيون ورزش جانبازان و معلولان، با اشاره به نقش رسانه ملي به ويژه راديو در انعكاس خبري و اطلاع رساني ورزش و نشاط در جامعه گفت: اولين نياز جامعه جانبازان و معلولان “اميد” است كه بايد به آن‌ها تزريق شود. شما در راديو با اميدافزايي كمك شاياني به ما مي‌توانيد بكنيد. در راديو بايد به دنبال ارتقاي سطح رشته‌هاي ورزشي باشيم و همه حرف‌ها نبايد تعريف از فعاليت‌هاي ما باشد.

وي در ادامه بيان كرد: در راديو بايد به دنبال ارتقاي سطح رشته هاي ورزشي باشيم و همه حرف ها نبايد تعريف از فعاليت هاي ما باشد. مظلومي، رئيس فدراسيون روشندلان با بيان گله‌اي به روساي فدراسيون گفت: متاسفانه كسي بچه هاي ما را نمي بينيد و تا اين اندازه كه ديگر رشته ها ديده مي شوند، به ما توجه‌اي نمي شود. شعار ما اين است كه ما شما را نمي بينيم اما فانوسي در دست داريم و شما آن را ببينيد.

همچنين كيهاني رئيس، فدراسيون دو و ميداني در ادامه مراسم افزود: امروز جاي دارد از تلاش هاي راديو ورزش تشكر و قدرداني كنيم، همچنين بايد از گروه اعزامي مسابقات جاكارتا نيز تشكر كرد.

وي در ادامه با اشاره به اينكه فوتبال سرفصل ورزش ‌هاي امروز است، گفت: فوتبال امروز درد همه رسانه هاست نه راديو ورزش و راديو تهران، همه ما مسابقه فوتبال را دوست داريم و همه جاي دنيا فوتبال ورزش پرمخاطب است، اما در همه جاي دنيا فوتبال كار خودش را مي كند و تاثيرگذاري خودش را دارد و در كنار آن بقيه رشته هاي ورزشي به كار خود مي پردازند. ما اگر در بهترين حالت ممكن مي توانيم از رشته هاي كشتي و رزمي و دوميداني و وزنه برداري بيشترين مدال ها را بگيريم.

بابويي ، رئيس فدراسيون دانش آموزي، در ادامه مراسم گفت: فدراسيون مدارس با ۱۵ ميليون نفر دانش آموز همراه است كه شايد بزرگترين نهادي است كه نيروهاي متخصص ورزشي و تربيت بدني در اين حوزه فعاليت مي كنند. راديو ورزش نيز از تخصصي ترين شبكه هاي راديويي است كه بايد مخاطبان حوزه هاي ديگر را نيز شناسايي و آنها را جذب كند.

وي در ادامه با اشاره به اهداف ورزش و تربيت بدني گفت: بايد يكي از اهداف ورزشي خود را در بحث استعداديابي ورزشي دانش آموزان بگذاريم و آن را در حوزه هاي تربيتي همراه كنيم و مهارت هاي اجتماعي را در جامعه آپارتمان نشيني به دانش آموزان ياد بدهيم‌ و همراه باشيم.

شعباني بهار، رئيس فدراسيون تيروكمان ادامه داد: بايد در نظر داشت كه مردم نسبت به گذشته به ورزش خيلي خوشبين تر هستند كه منشا آن رسانه ملي است و ما مي بينيم كه گاهي يك اطلاع رساني در ورزش از رسانه ملي تبديل به يك اتفاق ملي مي شود .

احساس مي كنم صدا و سيما همچنان مرجعيت خودش را حفظ كرده است و نقش بسزاي و تاثير گذاري دارد.

ده خدايي، رئيس فدراسيون چوگان نيز گفت:حداقل انتظار ما اين است كه در رسانه ملي وقت  بيشتري به ما داده شود تا اين ورزش فرهنگي و تاريخي را بيشتر به مردم معرفي كنيم.

بيرانوند، رئيس فدراسيون وزنه برداري در اين مراسم گفت: خواهشمندم كه اخلاقيات را در ورزش سرلوحه قرار بدهيم و منش پهلواني را در نظر بگيريم. ورزش صرفا نتيجه و مدال نيست و آن اخلاق مداري است كه باقي مي‌ماند.

در اين مراسم حميدرضا شاه‌آبادي معاون صدا ، مير حسيني مدير شبكه راديويي ورزش ، پولادگر رئيس فدراسيون تكواندو ، مهدي تاج رئيس فدراسيون فوتبال، ضيايي رئيس فدراسيون واليبال، علينژاد رئيس فدراسيون وشوو، خسرو قنبري رئيس فدراسيون دوچرخه سواري، صميمي رئيس فدراسيون ورزش جانبازان و معلولان، مظلومي رئيس فدراسيون روشندلان، كيهاني رئيس فدراسيون دوميداني، بابويي رئيس فدراسيون دانش آموزي، شعباني بهار رئيس فدراسيون تيروكمان، ده خدايي رئيس فدراسيون چوگان، شايسته ‌رئيس فدراسيون تنيس، بيرانوند رئيس فدراسيون وزنه برداري،رحيمي فدراسيون هندبال ،مسعود سليماني اسكواش ، بني صفر روشن دلان ،شادينا رزمي ،غلامرضا اميني فدراسيون قايق راني ، حامد فاتحي مدير روابط عمومي معاونت صدا و ابراهيم كبابيان مشاور اجرايي و مدير دفتر معاونت صدا و …حضور داشتند.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.