Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 20888
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 18 شهریور 1399 - 10:30 |

بررسی دغدغه های نابینایان در دو برنامه رادیو تهران

بررسی دغدغه های نابینایان در دو برنامه رادیو تهران

شبکه رادیویی تهران در راستای حمایت از نابینایان به صورت ویژه در دو برنامه «تهران من» و «شش نقطه» به مشکلات و دغدغه های نابینایان می پردازد.

مشکلات نابینایان در شرایط کنونی و با شیوع کرونا، نسبت به دیگر افراد جامعه دوچندان شده است؛ مثلا از نظر وضعیت معیشتی با محدودیت‌ها و فشار اقتصادی بیشتری مواجه شده اند و… از این رو به حمایت ویژه بخش های دولتی و نهادهای مربوطه نیاز دارند.
در راستای عمل به ماده ۲۱ قانون حمایت از حقوق معلولان مصوب مجلس در سال ۱۳۹۶رادیو تهران برنامه «تهران من» را چهارشنبه ها به نابینایان اختصاص داد.
برنامه تهران من روزهای چهارشنبه با اجرای اشکان آذرماسوله مجری نابینا به طور زنده و مستقیم و با آیتم های ویژه نابینایان به روی آنتن خواهد رفت. در این برنامه مشکلات نابینایان را با گسترش ویروس کرونا خواهیم شنید و پای صحبت های نابینایان در خصوص مشکلاتی که این روزها با کرونا دارند می نشینیم. در این بخش دغدغه‌ها و معضلات این قشر به چالش کشیده می شود. در این بستر هر آنچه میان نابینایان و جامعه در تعامل و ارتباط است مورد بررسی قرار می گیرد.
علاقه‌مندان می‌توانند چهار شنبه ها از ساعت ۱۸ تا حوالی ساعت ۲۰ بر روی موج اف ام فرکانس ۹۴ مگاهرتز و بر روی موج اف ام ردیف ۱۳۳۲ کیلوهرتز و همچنین از طریق اپلیکیشن ایران صدا برنامه تهران من را با حال و هوای اختصاصی نابینایان همراهی کنند.
ضمناً پیشتر رادیو تهران در راستای عمل به همین ماده از قانون حمایت از حقوق معلولان که توسط دولت دوازدهم جهت اجرا به دستگاه های مختلف ابلاغ شد برنامه رادیویی «شش نقطه» را ویژه مخاطبان نابینا در نظر گرفت که با اجرای اشکان آذرماسوله و چند نفر از آیتم سازان نابینا جمعه شب ها از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه به مدت ۳۰ دقیقه روانه آنتن رادیو تهران می شود. این برنامه به اخبار و حوادث مهم حوزه نابینایان اختصاص یافته است و در بخش هایی از برنامه تحلیلی از مسائل مبتلا به جامعه نابینایان را ارائه می‌دهد.
گفتنی است؛ برنامه شش نقطه وارد پنجمین سال فعالیت خود در رادیو تهران شده است.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.