Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 692
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو تاریخ انتشار : 04 مرداد 1394 - 8:26 |

برنامه‌های رادیو در شبکه مستند دیدنی می‌شوند

برنامه‌های رادیو در شبکه مستند دیدنی می‌شوند

شبکه مستند با تهیه‌ی گزارش‌ از برنامه‌های رادیویی، با گویندگان این برنامه‌ها به گفت‌وگو می‌نشیند. این گزارش‌ها در قالب برنامه‌ای تحت عنوان رادیو مستند به روی آنتن می‌رود.

تهیه‌کننده «رادیو مستند» با توضیح نحوه‌ی ساخت این مجموعه تأکید کرد، این برنامه به نوعی آثار شنیدنی رادیو را برای مردم دیدنی می‌کند.

محمدعلی شیرزادی درباره‌ی این مجموعه توضیح داد: طرح ابتدایی این برنامه مربوط به خوانش متون ادبی توسط گویندگان مطرح رادیو بود تا در قالب برنامه ادبی کوتاه روی آنتن برود. اما پس از کار روی این طرح قرار شد از ابتدا تا انتهای یک برنامه رادیویی را در قالب مستند ضبط کنیم.

وی افزود: ما سراغ برنامه‌های مختلف شبکه‌های رادیویی رفتیم و حتی یکی از اولین ضبط‌هایمان مربوط به برنامه‌ای چهار ساعته در رادیو پیام بود که از دل آن یک ساعت «رادیو مستند» تولید کردیم.

این مستندساز یادآور شد: ما در این برنامه سراغ گویندگان مولفی چون محمد صالح علا، حسین آهی، امیر الهامی‌، جواد آتش افروز، علیرضا جاوید نیا، آلبرت کوچویی و… رفتیم و نکته دیگر اینکه در این برنامه از اجرای زنده خوانندگان مطرح کشور در استودیو از جمله هنرمندان مطرح حوزه موسیقی پاپ و سنتی همچون سالار عقیلی، رضا صادقی و بهرام پاییز استفاده کرده ایم.

شیرزادی تأکید کرد: گویندگانی که مایل بودند بین برنامه در گفتگو با ما از خاطراتشان گفتند و گفتگوهایی نیز با آنها داشتیم.

وی رادیو را تلفیقی از صدا و موسیقی دانست و گفت: در این برنامه همچنین در شبکه هایی همچون رادیو جوان سراغ گویندگان جوانی چون حسن اسماعیل پور، پیمان طالبی و ابوالفضل اینانلو رفتیم. یا در رادیو گفتگو برنامه ای را که مربوط به تحلیل آثار سینمایی بود، ضبط کردیم. در واقع ما رسانه شنیدنی رادیو را برای مردم دیدنی هم کرده ایم.

تهیه کننده «رادیو مستند» در پایان گفت: مردم با تماشای برنامه ما انگاریک برنامه رادیویی را هم دیده اند و هم شنیده اند. البته از آنچه در پشت صحنه برنامه ها رخ می‌دهد نیز باخبر شده اند.

«رادیو مستند» در ۲۴ قسمت ۶۰ دقیقه ای روزهای فرد ساعت ۱۷ از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌ رود.

نخستین قسمت از این برنامه ۴ مرداد ماه  ساعت ۱۷ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.