Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 9279
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 27 اسفند 1397 - 14:14 |

برنامه‌های نوروزی رادیو ایران

برنامه‌های نوروزی رادیو ایران

رادیو ایران از ۲۸ اسفند ماه با ویژه برنامه‌های شاد و متنوعی به استقبال نوروز می‌رود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، ویژه برنامه «نوروزان» به تهیه‌کنندگی حسین معصومی، کاری از گروه معارف و مناسبت‌ها، ۲۹ اسفند از ساعت ۲۳ به استقبال تحویل سال ۹۸ می‌رود. رادیو ایران در ایام نوروز با ویژه برنامه «صبح عید با شما» کاری از گروه ورزش و تفریحات، از ساعت ۹:۳۰ درصدد ایجاد فضایی شاد و نقد مسائل اجتماعی توسط هنرمندان به زبان طنز خواهد بود. در این برنامه هنرمندان برنامه «صبح جمعه با شما» برای مردم برنامه اجرا می‌کنند. برنامه «فرش بنفشه» کاری از گروه دانش و اقتصاد و گروه جامعه، از روز ۲۸ اسفند تا ۱۶ فروردین از ساعت ۱۷ تا ۲۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

برنامه‌ای دیگر از گروه دانش و اقتصاد با عنوان «چرتکه» از ۲۸ اسفند تا ۱۶ فروردین به اقتصاد ایران در سال گذشته اختصاص دارد. این برنامه از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۶ هر روز پخش می‌شود. برنامه «یک دو صدا» کاری از گروه ورزش و تفریحات، با رویکرد مسابقه و طنز به موضوع عید نوروز و گردشگری می‌پردازد. برنامه «فرهنگ مردم» کاری از گروه فرهنگ و ادب رادیو ایران، نیز با آیتم‌های معرفی آداب، آیین‌ها، مراسم، ادبیات شفاهی و موسیقی‌های مربوط به نوروز و بهار، ۲، ۹ و ۱۶ فروردین ساعت ۲۲ شنیده می‌شود. همچنین برنامه «راه شب» با بخش‌های صله ارحام و آشتی در ایام نوروز، پرداختن به سفرهای نوروزی، استفاده از ظرفیت ایران یاران، رسم و رسوم نوروزی و … در خدمت شنوندگان است. گروه سیاسی رادیو ایران هم از ۲۸ اسفند تا ۱۵ فروردین ساعت ۱۶:۳۰ با برنامه «جهان در سالی که گذشت»، مهمترین رویدادهای سال ۹۷ را بررسی می‌کند.
برنامه «گلبانگ» در ایام نوروز از ساعت ۱۵ تا ۱۵:۳۰موسیقی‌های نوروزی پخش می‌کند. برنامه «پارسی گویان» کاری از گروه فرهنگ و ادب رادیو ایران، ۲، ۹ و ۱۶ فروردین از ساعت ۲۳ با تهیه گزارش و گفت‌وگو با مردم کشورهایی که به زبان فارسی صحبت می‌کنند، و نوروز را گرامی می‌دارند، خواهد‌پرداخت. برنامه‌ «آیه بهار» به بررسی پدیده‌های هستی مثل ماه، خورشید، ستاره، تغییر فصل و … با نگاهی به آیات قرآن کریم اختصاص دارد.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.