Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 1130
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 24 آذر 1394 - 6:45 |

بهروز رضوی : انتقال رادیو تهران از قلب پایتخت تصمیم درستی نیست

بهروز رضوی : انتقال رادیو تهران از قلب پایتخت تصمیم درستی نیست

بهروز رضوی گوینده پیشکسوت رادیو با اشاره به تغییر و جابجایی رادیو تهران بیان کرد که رادیو تهران سمبل تهران و پایتخت است و بهتر بود در همان میدان ۱۵ خرداد باقی بماند.

بهروز رضوی  با اشاره به تغییر و جابجایی در بخش اداری رادیو تهران به مجموعه جام جم گفت: من متوجه ضرورت این کار نمی شوم، ایستگاه رادیویی شبکه تهران در میدان ۱۵ خرداد همه امکانات پخش و تولید را دارد و همه عوامل و برنامه سازان رادیو از حضور در این مکان رضایت دارند.

وی ادامه داد: حتی بسیاری به دلیل حس نوستالژیکی که دارند و قدمت این شبکه رادیویی شبانه روز و به صورت خستگی ناپذیر کار می کنند و من نمی دانم با انتقال رادیو تهران به ساختمان جام جم چه اتفاقی رخ می دهد.

رادیو تهران سمبل تهران و پایتخت است و بهتر بود در همان میدان ۱۵ خرداد باقی بماند

رضوی درباره ایجاد موزه رادیو در ساختمان رادیو تهران عنوان کرد: یکی از دلایل این جابجایی تاسیس موزه رادیو بوده است در حالی که این موزه اکنون در باغ موزه قصر مستقر است. بنابراین شاید نیازی نباشد که رادیو تهران را به جای دیگری منتقل کرده و موزه تاسیس کنیم. رادیو تهران سمبل تهران و پایتخت است و بهتر بود در همان ساختمان قدیمی و در مرکز شهر تهران باقی بماند.

این گوینده رادیو اضافه کرد: از نظر شرایط بحرانی هم فکر می کنم این یک مزیت است که ما می توانیم در گوشه دیگری از شهر یک ایستگاه رادیویی داشته باشیم، ایستگاهی که جدای از سایر شبکه های رادیویی باشد. در این شرایط نمی توانم متوجه شوم که این همه عجله در جابجا کردن رادیو تهران به چه دلیلی بوده است.

این مجری و نویسنده برنامه های رادیویی درباره مزیت های وجود رادیو تهران در میدان ۱۵ خرداد عنوان کرد: این اولین ایستگاه رادیویی است که ساخته شده و هزینه های فراوانی برای آن صورت گرفته است. فکر می کنم زمانی که یک شبکه رادیویی به صورت بومی و محلی فعالیت می کند و در مرکز شهر تهران قرار دارد، پایگاه منطقی تری برای ارائه گزارش و اخبار است و چه بسا شنوندگان نیز از اینکه رادیو را در همسایگی خود می بینند، احساس صمیمیت کنند.

۱۵ خرداد و بسیاری از وقایع دیگر در این میدان برای رادیو تهران رقم خورد

گوینده برنامه «کتاب شب» در رادیو تهران بیان کرد: شاید یک دلیل این جابجایی برای مسایل اقتصادی بوده است، با این حال به نظر می رسد انتقال رادیو تهران به ساختمان جام جم زحمت و حتی هزینه بیشتری هم داشته باشد. در عین حال باید دید عوامل و برنامه سازان در کجا احساس آرامش بیشتری دارند. بسیاری از هنرمندان خاطرات بسیاری از کار در رادیو تهران دارند، تظاهرات، راهپیمایی ها و اتفاقات بسیاری در این منطقه رخ داده است. وقایع ۱۵ خرداد و بسیاری از اتفاقات دیگر در کنار این شبکه رادیویی رخ داده است و بسیاری از پیشکسوتان ما جوانی خود را اینجا سپری کرده اند.

وی به ناراحتی بعضی از عوامل و برنامه سازان رادیو تهران نسبت به تغییرات این شبکه رادیویی اشاره و اظهار کرد: خیلی از هنرمندان در این تغییرات دچار افسردگی می شوند اگرچه که برنامه سازان ما نیروهای حرفه ای هستند و در هر شرایطی وظایف خود را انجام می دهند. با این حال وظیفه ای که با عشق انجام شود با کاری که در شرایط نارضایتی انجام شود تفاوت بسیاری دارد.

این گوینده رادیو در پایان اظهار کرد: گفته شده قرار است اینجا موزه رادیو شود در صورتی که خود رادیو هنوز برپاست. وقتی خود رادیو و اهالی و عوامل آن هنوز وجود دارند چگونه می توان موزه آن را ایجاد کرد. موزه باید در کنار یک رادیو فعال باشد می توان عکس ها و تجهیزات رادیویی را در همین رادیو تهران قرار داد و اتفاقا به این ترتیب جذابیت بیشتری برای مردمی که به موزه می آیند، خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.