Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 23286
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 29 آذر 1399 - 11:30 |

به «شب های یلدایی» رادیو فرهنگ دعوتید

به «شب های یلدایی» رادیو فرهنگ دعوتید

رادیو فرهنگ با توجه به اهمیت در خانه ماندن در یلدای امسال و دوری از دورهمی‌ ها برای قطع زنجیره کرونا، ویژه برنامه«شب های یلدایی» را تدارک دیده است.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، ویژه برنامه«شب های یلدایی» ۲۹ و ۳۰ آذر با حضور هنرمندان و بازیگران از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.
از آنجایی که شب یلدا فرصتی برای صمیمیت و محبت و پاسداشت فرهنگ و سنت های دلنشین ایرانی است، این برنامه به احیای سنت ها و‌ یادآوری رسوم قدیمی از جمله قصه گویی و شعرخوانی می‌پردازد.
در این دورهمی رادیویی عباس محبی، منوچهر آذری، ایزد کاویانی و علیرضا تابان، برنامه اجرا می‌کنند و بهروز رضوی، محمد امیر نوری، مسعود اسکویی، دکتر اسماعیل آذر و مریم نشیبا، مهمانان تلفنی برنامه«شب های یلدایی» هستند.
پیشینیان ایران زمین در این شب، سفره ای رنگین از انواع خوراکی‌ها را ضمیمه محافل گرمشان می‌کردند که هر کدام از این خوردنی‌ ها شامل هندوانه، خربزه، انار، سیب، خرمالو و برگه‌ های خشک و … معنایی نمادین داشته است که در ویژه برنامه«شب های یلدایی» درخصوص نمادشناسی ‌و فلسفه آن صحبت می‌ شود.
یکی از رسوم یلدا قربانی و کمک به دیگران است که با توجه به وضعیت موجود کشور و تعطیلی‌ های مکرر اصناف، این برنامه از نذرها و‌ اهمیت کمک مومنانه صحبت می‌کند.

در این برنامه با توجه به تقارن این شب با میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار، گزارشی از شب یلدا در بیمارستان‌ها و گفت و گو‌ با مدافعان سلامت پخش می‌شود. همچنین سمیه نجفی، گزارشگر برنامه، گزارشی از آسایشگاه‌ های سالمندان با موضوع یلدا تهیه کرده است.
تفأل به حافظ با حافظ خوانی استاد غلامعلی امیر نوری،  قصه گویی، نقالی، شاهنامه خوانی کودکان، اجرای موسیقی، گفت و گو با دکتر قنواتی، دکتر قنبری و ماریا گوتس و موید محسنی درباره شب یلدای ایرانی، ارتباط با مرزبانی‌ ها و سربازان در یلدا و … از دیگر بخش های برنامه «شب های یلدایی» است.

گفتنی است این برنامه به تهیه کنندگی سیدهادی موسوی نژاد، از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۳:۴۰ روی آنتن می رود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.