Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 7951
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 18 آذر 1397 - 11:44 |

تأثیرگذارترین مجریان برنامه‌های تاک شو در دنیا چه افرادی بوده‌اند؟

تأثیرگذارترین مجریان برنامه‌های تاک شو در دنیا چه افرادی بوده‌اند؟

از لری کینگ تا جانی کارسون؛مجری‌های معروفی که هر کدام نو‌آوری‌های داشته‌اند.

ژانر تاک شو در تاریخ تلویزیون و از زمان نخستین اجراهای اینگونه در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ میلادی بسیار تغییر کرده است. خیلی‌ها امروز کمدی و طنز را وارد تاک شو کرده‌اند و خیلی‌های دیگر مکالمات جدی و تفکربرانگیز را مورد توجه قرار داده‌اند. اما همه تاک شوها وابسته به مجریان‌شان هستند. نحوه اداره برنامه توسط آنها و چگونگی جلب‌کردن توجه مخاطب از سوی مجریان، مهم‌ترین نکته‌ای است که باید آنها به آن توجه کنند. در ادامه برخی از تأثیرگذارترین مجری‌های صنعت اجرا را معرفی می‌کنیم.

جانی کارسون

جانی کارسون

جانی کارسون

می‌گویند احتمالا تا ابد نام جانی کارسون به‌عنوان پادشاه تاک شوهای آخر شب باقی می‌ماند. او ۳۰سال به‌عنوان مجری برنامه «نمایش امشب با جانی کارسون» بود که برای خودش یک دستاورد منحصربه‌فرد (هم از نظر مدت و هم کیفیت اجرا) به شمار می‌آید. او همواره برای مجریان تاک شو به‌عنوان یک الگو معرفی شده است. کارسون مونولوگ‌گویی را وارد فاز جدیدی کرد و طرح‌های هوشمندانه‌ای را اجرا و شخصیت‌های به یادماندنی‌ای را به دنیای تلویزیون معرفی کرد. همه آمریکایی‌ها از پیر و جوان او را دوست داشتند.

او یک استایل مهربان و قابل احترام داشت که باعث می‌شد مهمان‌های برنامه احساس راحتی کنند و البته برای مخاطب جذاب باشند. او در سال۲۰۰۵ از دنیا رفت.

جی ‌لنو

جی ‌لنو

جی ‌لنو

وقتی لنو بعد از بازنشستگی کارسون جای او را در تاک شوی نمایش امشب گرفت، کار سختی در پیش داشت، چرا که خیلی‌ها کارسون را پادشاه اجرا می‌نامیدند. از آن طرف در آن سال‌ها همزمان با جی لنو، لترمن و کنون اوبرایان، هر دو تاک شوهای پرطرفداری داشتند و هر بار یکی از آنها به پرطرفدارترین تاک شو تبدیل می‌شد. اما بدون شک همواره طرفدارانش او را به‌عنوان یکی از بهترین‌ها در بالاهای فهرست بهترین و پرتماشاگرترین مجریان دنیا نگه داشتند.

لری‌ کینگ

لری‌ کینگ

لری‌ کینگ

یکی از تأثیرگذارترین مجریان تاک شو در تاریخ تلویزیون آمریکا، لری کینگ مجری شبکه CNN است. او حرفه خود را، به‌عنوان گوینده رادیو و از میامی آغاز کرد. قبل از اینکه او شانس رفتن روی موج رادیو را بیابد کارهای عجیبی مثل نظافت شبکه را انجام داده بود، اما بالاخره فرصت حضور روی موج رادیو را یافت. در آن زمان هفته‌ای ۵۵دلار دریافت می‌کرد. نام کینگ را وقتی به او دادند که رئیس‌اش گفته بود نامش چندان جذاب نیست. اسم واقعی او در حقیقت لری زیگر بود. در اواخر دهه ۷۰میلادی وقتی کینگ مجری برنامه تاک شوی رادیویی با عنوان «نمایش لری کینگ» (Larry King Show) بود، در همان زمان توجه تد ترنر، یکی از پرنفوذهای صنعت رسانه را به‌خود جلب کرد و از سال ۱۹۸۵به استخدام شبکه CNN درآمد و بعدها نام برنامه‌اش به «تاک شوی زنده لری کینگ» تغییر کرد. این برنامه او را تبدیل به یکی از پرنفوذترین مجریان تاک شوی رادیویی کرد و از سراسر دنیا شنوندگان زیادی را به‌خود اختصاص داد. کینگ در سال۲۰۱۰ بعد از ۲۵سال اجرای زنده هر شبی، از تلویزیون بازنشسته شد. شیوه منحصربه‌فرد مصاحبه کردن‌هایش، او را به یکی از مشهورترین مجری‌های تاک شو در تاریخ تبدیل کرده است.

جیمی کیمل

جیمی کیمل

جیمی کیمل

او ‌زاده نیویورک است و کارش را در رادیو آغاز کرده. جیمی کیمل در سال۱۹۹۷ توانست وارد تلویزیون شود و در ابتدا مجری یک مسابقه تلویزیونی بود. در سال۲۰۰۳ او توانست مجری برنامه تاک شوی خودش با عنوان «تاک شوی زنده جیمی کیمل» شود.

این برنامه طولانی‌ترین تاک شو در همه دوران بوده که از شبکه ABC در حال پخش است. کیمل سالانه ۱۰میلیون دلار درآمد دارد. برنامه کیمل به‌خاطر استفاده خوبش از شبکه‌های اجتماعی، ویدئوهای یوتیوب و همچنین جلب مشارکت سلبریتی‌ها، شناخته شده است.

جیمی فالون

جیمی فالون

جیمی فالون

جیمی فالون یکی دیگر از قدیمی‌های صنعت تاک شو است که به‌خاطر شخصیت کاریزماتیک و ارتباط خوبش با سلبریتی‌ها شناخته می‌شود. «شوی امشب» نام برنامه اوست که در رقابت با جیمی کیمل در استفاده از شبکه‌های اجتماعی و یوتیوب یک انقلاب به راه انداخته است. با آنکه تاک شوی جیمی در مقایسه با دیگر تاک شوها جدید محسوب می‌شود (آغاز آن سال۲۰۱۴ است) اما او توانسته به بالای فهرست بهترین‌ها بیاید.

اپرا وینفری

اپرا وینفری

اپرا وینفری

وقـتــی فــهرسـتی درباره تأثیرگذارترین و مشهورترین مجریان تاک شو در دنیا تهیه می‌شود، هیچ راهی نداری جز اینکه به اپرا وینفری هم اشاره کنی. او را همه در دنیا می‌شناسند. اپرا یک امپراتوری رسانه‌ای، شامل تلویزیون، سینما، رادیو، وب و شبکه‌های اجتماعی، آموزش و… دارد و یکی از آن سلبریتی‌هایی است که فقط با گفتن نام کوچکش همه یاد او می‌افتند. در آن زمان، یعنی اواسط دهه ۸۰میلادی که تاک شوی او آغاز شد، زنان زیادی را جذب و به آنها کمک کرد و برخی از مشاهیر دنیای تاک شو مثل دکتر فیل هم از این برنامه معرفی شدند. برنامه اپرا تا سال ۲۰۱۱ ادامه یافت. اما او گسترش امپراتوری خود را ادامه داد، شبکه خودش را راه انداخت و در تهیه و تولید فیلم‌های سینمایی مشارکت کرد. او همواره به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین و قدرتمندترین زنان دنیا شناخته می‌شود.

دیوید لترمن

دیوید لترمن

دیوید لترمن

یکی از آن قدیمی‌ها و محبوب‌های تاک شو، دیوید لترمن است که از دهه ۸۰میلادی در دنیای تجارت تاک شو حضور دارد. او اول در برنامه نمایش امشب با جانی کارسون در شبکه NBC ظاهر شد، اما وقتی این برنامه بعد از بازنشستگی کارسون به جی لنو واگذار شد، لترمن از این شبکه رفت. او انتظار داشت بعد از رفتن کارسون، شبکه، اجرای برنامه را به او واگذار کند، اما این‌طور نشد. پس لتر‌من به CBS رفت و مجری برنامه«‌شوی آخر شب»(The late show) شد. او از سال۱۹۹۳ تا سال ۲۰۱۵ که بازنشسته شد، این برنامه را اجرا کرد. درآمد لترمن ۲۰میلیون دلار در سال بود. او شخصیت بدخلق و بدقلقی داشت اما ایده‌های جدیدی را به برنامه‌های تاک شو معرفی کرد که به سرعت توسط برنامه‌های تاک شوی دیگر تقلید می‌شدند. او نیز همواره در فهرست‌های مختلف به‌عنوان یکی از ۱۰مجری برتر تاریخ شناخته می‌شود.

منبع: روزنامه همشهری/ شبنم سیدمجیدی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.