Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 6315
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 12 تیر 1397 - 14:28 |

تابستاني پر نشاط در راديو ايران

تابستاني پر نشاط در راديو ايران

محمد جعفر محمد زاده ،مدير شبكه راديويي ايران درباره برنامه هاي تابستاني اين شبكه توضيح داد.

رادیو ایران-هنر صدا

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، محمد جعفر محمد زاده مدير راديو ايران درباره برنامه هاي تابستاني اين شبكه راديويي عنوان كرد: راديو ايران چندين برنامه ويژه براي تابستان ۹۷ دارد و در طول تابستان برنامه هاي ديگري نيز ارائه خواهيم كرد .

وي با اشاره به راه اندازي مسابقه اي طنز در برنامه «صبح جمعه با شما» گفت: قرار است يك مسابقه در برنامه «صبح جمعه با شما»اجرا شود كه خود مخاطبان آن را رقم مي زنند. همچنين اين برنامه كه هر هفته صبح هاي جمعه پخش مي شود، علاقمنداني دارد كه گاهي در آن زمان ممكن است موفق به شنيدن آن نشوند و به همين خاطر به صورت گزيده و گلچين عصرهاي جمعه يك ساعت و در طول هفته منتخبي ۱۰ دقيقه اي از “صبح جمعه” را براي اين علاقمندان روي آنتن مي بريم.

مدير راديو ايران با اشاره به توليد يك مجله طنز راديويي بيان كرد: يكي از برنامه هاي جديد ما ساخت مجله اي راديويي است كه در آن فضاي يك تحريريه شبيه سازي شده است.اين تحريريه متشكل از سردبير، روزنامه نگاران ،خبرنگاران و ساير عوامل است كه زمان آن در حدود ۴۵ دقيقه است و عصرهاي پنجشنبه روي آنتن مي رود و سعي شده متناسب با نياز مخاطب و با نگاهي انتقادي به موضوعات اجتماعي بپردازد.

محمد زاده با بيان اينكه اجراي اين مجله طنز را علي زراندوز بر عهده دارد، اضافه كرد : ۹ نويسنده روي توليد محتوايي اين مجله طنز راديويي با تهيه كنندگي احسان زارع كار مي كنند كه از پنجشنبه ۱۴ تير ساعت ۱۹ روي آنتن مي رود.

وي با اشاره به برنامه «باشگاه ستاره ها» كه پيش از اين هم از شبكه پخش مي شد، توضيح داد: عنوان اين برنامه باقي مي ماند، اما با شروع فصل تابستان رويكرد آن تغيير مي كند. رويكرد اين برنامه تعاملي و قرار است در آن با چهره هاي حوزه هاي مختلف گفتگو شود و پخش آن هم به پنج شنبه ها منتقل مي شود.

محمد زاده يادآوري كرد : «پارك ساعي» نيز برنامه اي است كه برترين هاي مسابقه «يك، دو، صدا» در آن حضور داشتند و در برنامه تابستاني قرار است برندگان بخش «برپاخند» در اين مسابقه برنامه هايي براي «پارك ساعي» داشته باشند. ضمن اينكه برنامه طنز كوتاه«خندونك» نيز هر روز صبح از راديو ايران پخش خواهد شد.

محمد زاده با اشاره به برنامه هاي گروه فرهنگ و انديشه شبكه راديويي ايران گفت: دربرنامه «تالار آيينه» كه روزهاي يكشنبه و سه شنبه پخش مي شود ،كتابهايي درباره مديريت اوقات فراغت ،همچنين رمان ها و داستان هاي برگزيده معرفي مي شود. همچنين «فرهنگ مردم» به معرفي بازي هاي محلي مي پردازد و در «كافه هنر» درخصوص كلاس هاي فرهنگي ،برنامه هاي فرهنگسراها در تابستان ،كتابخواني و مكان هاي گردشگري صحبت مي شود. برنامه روزانه «نيشدارو» با موضوع چگونگي گذراندن اوقات فراغت شوخي مي كند و به ترويج فرهنگ صحيح اين اوقات مي پردازد و در «حوض نقره» فيلم هاي فاخر ايراني معرفي مي شود.

ضمن اينكه در برنامه هاي «راه شب » موضوعات كتابخواني ،گردشگري داخلي ،معرفي اماكن فرهنگي ،موزه ها جهت بازديد و كنكاش مخاطبين و اوقات فراغت مطرح مي شود.

وي با اشاره به برنامه هاي گروه جامعه اين شبكه راديويي گفت: در برنامه «ردپاي حادثه» پرونده اي در خصوص اوقات فراغت تشكيل شده است ، ضمن اينكه در «ايران را بشنويم» با مسئولان حوزه اوقات فراغت گفتگو خواهد شد.

مدير راديو ايران تصريح كرد : برنامه «ميزبان» كه توسط گروه دانش و اقتصاد تهيه مي شود،با حضور كارشناسان ميزگرد ي درباره مدارس فوتبال برگزار مي كند. دو برنامه «نمودار» و «خاص باشيد» به موضوع كارآفريني و كارگاههاي آموزشي تفريحي مي پردازد و موضوعات كلاس هاي ايده پردازي ،طرح مهارت آموزي دربرنامه روزانه «رهاورد» مطرح مي شود.

همچنين «سياره آبي» برنامه تخصصي محيط زيست به طبيعت گردي مسئولانه و«راهي به آبادي» به معرفي جاذبه هاي گردشگري روستايي به دانش آموزان مي پردازد.

محمد زاده در پايان به برنامه “ايرانشهر” اشاره كرد و گفت: برنامه “ايرانشهر” از برنامه هاي فاخر و ارزشمند عصرگاهي راديو ايران است كه بانقش آفريني «كمال همنشين» هر روز عصر به مدت دو ساعت، ارتباطي صميمي با مخاطبين بر قرار مي كند . اين برنامه هر روز به يكي از نقاط كشور سفر مي كند و با هنرمندي تيپ هاي شناخته شده خود صداي راديو ايران را به گوشه و كنار كشور مي رساند.

هنرصدا/ حامد بهجتی

 

 

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.