Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 8571
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 02 بهمن 1397 - 11:55 |

تاثیر کتاب‌های صوتی رادیو بر افزایش سرانه مطالعه

تاثیر کتاب‌های صوتی رادیو بر افزایش سرانه مطالعه

میرطاهر مظلومی می گوید: رادیو می‌تواند با تولید کتاب‌های صوتی زیرساخت‌های فرهنگی را جابه جا کند و تا حد بسیار زیادی سرانه مطالعه کتاب را بالا ببرد.

به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی رادیو، در مراسم رونمایی از انتشار یکصدمین کتاب گویای سوره مهر، از رادیو نمایش قدردانی شد.

این مراسم با حضور مدیران سوره مهر، مدیران و هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش در حوزه هنری برگزار شد.

بر اساس این خبر، عبدالحمید قره داغی مدیر عامل انتشارات سوره مهر در این مراسم از محمدرضا قربانی مدیر کل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش برای کیفیت آثار خوب کتاب‌های صوتی قدردانی کرد.

در ادامه این مراسم، صادق زنگنه مدیر گروه فرهنگ و جامعه رادیو نمایش درخصوص تولید کتاب‌های صوتی گفت: همکاری رادیو نمایش با حوزه هنری درخصوص تولید کتاب‌های صوتی از یک سال و نیم گذشته آغاز شده و حقیقتا فکر نمی‌کردم با پخش این آثار از رادیو، تا این حد بازخورد مثبت از شنوندگان دریافت کنیم؛ از نمونه‌های داخلی و خارجی مدل‌های مختلفی را امتحان کردیم تا به استاندارد مورد نظر برسیم و به دلیل علاقه مندی شنوندگان و درخواست مکرر آن‌ها برای تولید کتاب های صوتی بیشتر، تشویق شدیم تا با همکاری انتشارات سوره مهر ۷۳ عنوان کتاب را با کمک هنرمندان پرتلاش رادیو نمایش تولید کنیم.

در بخش دیگری از این مراسم میرطاهر مظلومی، گوینده و بازیگر رادیو، تئاتر، سینما و تلویزیون با قرائت شعری در وصف بانوی مکرمه  اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و تسلیت ایام فاطمیه از مدیر عامل سوره مهر برای برگزاری مراسم تشکر کرد و افزود: هوشمندی محمدرضا قربانی مدیر کل رادیو نمایش باعث شد تا تحقیقات میدانی وسیعی در عرصه تولید کتاب‌های صوتی در رادیو نمایش انجام شود. به خصوص توجه ایشان به کتاب‌هایی که مقام معظم رهبری به آن توجه ویژه‌ای داشته‌اند مثل دختر شینا و فرنگیس که علاوه بر کتاب صوتی به نمایش رادیویی نیز تبدیل شده‌اند.

وی در پایان افزود: رادیو با تولید کتاب‌های صوتی می تواند زیر ساخت های فرهنگی را جابه جا کند و تا حد بسیار زیادی سرانه مطالعه کتاب را بالا ببرد و در این میان رادیو نمایش با وجود هنرمندان و گویندگان کاربلد و حرفه ای در این زمینه بسیار موفق عمل کند.

منبع: ایسنا

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.