Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 24940
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو سلامت تاریخ انتشار : 19 اسفند 1399 - 11:12 |

تدارک ویژه رادیو «سلامت» برای نوروز

تدارک ویژه رادیو «سلامت» برای نوروز

مدیر شبکه رادیویی «سلامت» ضمن تشریح ویژه‌برنامه‌های نوروزی این شبکه، از تلاش برای ارتقای فرستنده‌های رادیویی خود برای کشورهای فارسی زبان خبر داد.

صدیقه اعتماد سعید مدیر شبکه رادیویی «سلامت» در گفتگو با مهر در خصوص اهداف و برنامه‌های پیش رو در این شبکه رادیویی گفت: با توجه به مشکلاتی که با شیوع بیماری کرونا داشتیم، رسانه خیلی هوشمندانه با سه محور «افزایش دانش»، «اطلاع رسانی» و «ارتقای امید اجتماعی»، بحث مدیریت دوران کرونا را به عهده گرفت. تمام تلاشمان را انجام دادیم تا با سیاست گذاری درست بتوانیم مخاطبان رادیو سلامت را در حوزه مقابله با ویروس و پیشگیری از ابتلا بوسیله تغییر سبک زندگی حمایت کنیم.

اعتماد سعید درباره برنامه‌های آینده رادیو سلامت عنوان کرد: اگر ما بخواهیم آینده پژوهشی در حوزه سلامت داشته باشیم، به هر حال در بعد اجتماعی با یک مسئله مهم به عنوان کاهش فرزندآوری، سالمند شدن جمعیت، تغییرات سبک زندگی و… مواجه هستیم.

وی افزود: برنامه‌های سال آینده ما نیز بیشتر در حوزه فرزندآوری و فرزند پروری خواهد بود و در کنار آن ایجاد امید و نشاط اجتماعی که لازمه ارتقای سلامت است. یکی از محورهای برنامه‌ای ما ارتقای سرمایه اجتماعی خواهد بود و بحث مهمی که از رادیو سلامت انتظار می‌رود بحث ترویج حرکت مومنانه است و اینکه برای همدلی و ارتقای وضعیت اقتصادی جامعه همدلی داشته باشد.

سه برنامه مجله محور در نوروز ۱۴۰۰

مدیر رادیو سلامت درباره سه برنامه نوروزی گفت: ما در ایام نوروز سه برنامه مجله‌ای داریم که به صورت زنده روی آنتن می‌رود، برنامه «دو صفر بهار» همزمان با نوروز ۱۴۰۰ پخش خواهد شد، همچنین برنامه «پلاک ۱۴۰۰» با محوریت خانواده را خواهیم داشت و برنامه شبانگاهی با عنوان «شب بو» در ایام نوروز پخش می‌شود.

اعتماد سعید درباره مخاطبان رادیو سلامت توضیح داد: خوشبختانه در رادیو از لحاظ مخاطب جز دومین رادیو تخصصی کشور و پنجمین رادیو عمومی هستیم. آنتن ما در مراکز استان‌ها قرار دارد و پیگیری کردیم که در مناطق کم برخوردار و محروم هم آنتن رادیو را داشته باشیم. ما در مراکز ارتباط خوبی با مخاطب داریم و بزودی شاهد آن خواهیم بود که در مناطق محروم پوشش بیشتری داشته باشیم‌.

پیگیری ارتقای فرستنده‌های رادیو سلامت در کشورهای فارسی زبان

وی ادامه داد: به دنبال ارتقای فرستنده‌های رادیو سلامت به کشورهای فارسی‌زبان هستیم، به هر حال فعالیت رادیو سلامت برای ارتقای دانش در این حوزه، یک ابتکار جدید بود و اگر بتوانیم کشورهای فارسی زبان را پوشش دهیم، قطعاً به افزایش سلامت آحاد جامعه بین‌الملل و کشورهای فارسی زبان کمک خواهیم کرد. این کار کمک موثری در پیگیری بیماری‌ها در کشورهای همسایه و در نتیجه کشور خودمان خواهد بود، چراکه ما با کشورهای هم مرز و فارسی زبان مراوداتی داریم. داشتن دانش سلامت کمک می‌کند یک سری از بیماری‌ها را پیشگیری کنیم و سبک زندگی سالم را ترویج کنیم و این در ارتقای سلامت کشورمان هم تاثیرگذار است.

مدیر رادیو سلامت اظهار کرد: خوشبختانه مخاطبانی که رادیو سلامت را گوش می‌کنند به این موضوع توجه دارند که سلامت مسئله مهم فردی، خانوادگی و اجتماعی است‌. بیشتر شنوندگان سطح تحصیلات بالایی دارند که عموماً بالاتر از کارشناسی است و این مسئولیت ما را برای تولید پیام سخت می‌کند.

کارشناسانمان علمی هستند

وی درباره کارشناسانی که در برنامه‌های حوزه سلامت حضور می‌یابند و میزان تخصص آن‌ها توضیح داد: کارشناسان ما در برنامه‌های رادیو سلامت بیشتر از هیئت علمی دانشگاه‌های سراسری، رتبه‌های دانشیاری و استاد تمام هستند و می‌توان گفت از علمی‌ترین کارشناسان در برنامه‌ها استفاده می‌کنیم. همکاری بسیار خوبی را با دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و تحقیقاتی داریم که به عنوان کمک فکری در اتاق فکر شبکه حضور دارند و از راهنمایی‌های آنها استفاده می‌کنیم و حتی از پایان نامه‌های نخبگان جوان به عنوان یک برنامه بهره مند می‌شویم‌.

اعتماد سعید اظهار کرد: زمانی که کشور چین شیوع کرونا را اعلام کرد، با توجه به مراودات ایران و چین ما برنامه‌ای برای آموزش پیشگیری از کرونا را تدارک دیدیم. همچنین از همان روزهای اول با همراهی کارشناسان بحث مشکلات روانی ناشی از بیماری کرونا را به عنوان یک مساله مهم در نظر گرفتیم.

وی در پایان بیان کرد: یکی از بحث‌هایی که در سال گذشته داشتیم توجه و حمایت از مدافعان سلامت بود، مدافعان سلامت در دوران سختی قرار دارند. استرس بیمار، استرس بیماری برای کادر درمان و استرس بیماری برای خانواده را برای مدافعان سلامت شاهد بودیم که تلاش شد انعکاس این فداکاری برای جامعه به درستی صورت بگیرد. نوروز امسال هم توجه به شیوه نامه‌های بهداشتی و مسئولیت اجتماعی از اولویت‌های ما خواهد بود، ترک سفر، در خانه ماندن، صله رحم به روش‌های نوین و مجازی و سایر اولویت‌های نظام سلامت که امیدواریم در ویژه برنامه‌های نوروزی شبکه به خوبی به آن‌ها پرداخته شود.

| منبع خبر : خبرگزاری مهر
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.