Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 12393
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 20 مرداد 1398 - 10:59 |
از رادیو فرهنگ بشنوید

ترانه های کهگیلویه و بویراحمد در «ترانه باران»

ترانه های کهگیلویه و بویراحمد در «ترانه باران»

مستند پژوهشی ترانه باران  یکشنبه ۲۰مردادماه  در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد،ترانه های کار و برزگری مردمان این خطه  را معرفی می کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ , برنامه «ترانه باران» امروز با سفر به کهگیلویه و بویراحمد اشعار کار و تحلیل مردم شناسی در این استان دوره را معرفی می کند .

شعر کار نسخه ی خوانای احساسات سرایندگان و چگونگی محیط کار است و اشعار خوانندگان در حین انجام کار که به طور انفرادی یا جمعی خوانده می شود، بیانگر وضع معیشت، دل تنگی ها، رنج ها، آمال و آرزوها، عشق ها و نیایش های آن-هاست. این گونه آواها، فضای کار را از یکنواختی و خشکی نجات می بخشد و خستگی و رنج توان فرسای کار را تسکین می دهد و رایحه ی تلاش، حرکت، شوق و امید را در درون این زنان و مردان هنگام کار تقویت می کند. در این برنامه کوشیده اند که به بررسی و معرفی انواع ترانه های برزیگران استان کهگیلویه و بویراحمد که در حین انجام کار درو (برزگری) به شکل آهنگینی می خوانند، بپردازند. اشعاری که در زمینه ی کار و شغل، در فرهنگ محلّی این منطقه، سروده شده است، بخش وسیعی از ادبیات این مرز و بوم را تشکیل می دهد.

ترانه باران به سردبیری و تهیه کنندگی؛ حسین مشفق قاسم آباد از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ۱۰۶ مگاهرتز ساعت ۱۱:۴۵ پخش می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.