Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 2785
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 23 آبان 1395 - 12:26 |

تصویر بهروز رضوی با اخوان ثالث که باعث ساخت یک مستند شد

تصویر بهروز رضوی با اخوان ثالث که باعث ساخت یک مستند شد

کارگردان «روزگار بهروز» درباره‌ی دلیل ساخت این مستند، مراحل مختلف تولید آن و شخصیت‌هایی که در آن حضور دارند سخن گفت. او تصویری از بهروز رضوی با زنده‌یاد اخوان ثالث را باعث ساخت «روزگار بهروز» دانست.

ابوالفضل توکلی، کارگردان مستند «روزگار بهروز»، درباره‌ی این مستند که به بخش مسابقه ملی دهمین جشنواره سینما حقیقت راه پیدا کرده، اظهار کرد: زمانی که برای مجموعه «گلستانه» شبکه دنبال تصاویر آرشیوی می‌گشتم، تصاویری از بهروز رضوی و زنده‌یاد اخوان ثالث را در کنار هم دیدم و همان جا جرقه ساخت این مستند زده شد.

روزگار بهروز

وی افزود: البته این مستند قسمتی از مجموعه‌ای است که به معرفی هنرمندان صاحب سبک و پیشکسوت به ویژه در حوزه گویندگی و دوبله می‌پردازد و بهروز رضوی نیز که یکی از هنرمندان باسابقه و پیشکسوت به حساب می‌آید.

توکلی از ساختمان رادیو در میدان ارگ، استودیوی جام جم، رادیو البرز کرج و منزل رضوی به عنوان لوکیشن‌های ساخت این مستند نام برد و ادامه داد: «روزگار بهروز» به نوعی خاطره بازی با رضوی درباره زندگی کاری و بودن در کنار همکاران مختلف اوست.

این مستندساز تأکید کرد: در این مستند آلبوم عکس‌های رضوی را ورق زدیم و درباره فیلم‌هایی که او بازی کرده یا برنامه‌های تلویزیونی قدیمی که اجرایشان را برعهده داشته، با او گفتگو کرده‌ایم.

وی جواد مانی پیشکسوت رادیو، حسین قلعه‌قوند تهیه‌کننده برنامه «کتاب شب» و فرهنگ جولایی تهیه‌کننده رادیو را شخصیت‌هایی معرفی کرد که در «روزگار بهروز» با آنها درباره رضوی گفتگو شده است. من در هر مستندی که ساختم تلاش کردم تاریخچه مختصری از مکان‌های مختلف با تصاویر آرشیوی بکر بدهم که در روزگار بهروز به رادیو پرداختم.

توکلی در پایان گفت: این روزها فیلم دیگری که در این مجموعه ساخته شده پرتره جلال مقامی با نام «آقا جلال و مستر رابرت» در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد و «زاده‌ مهر» پرتره ایرج رضایی نیز به بخش خرد و تجربه جشنواره سینماحقیقت راه یافته است.

بهروز رضوی متولد ۱۳۲۶ در یزد، گوینده، مجری تلویزیون و بازیگر ایرانی است. وی همکاری خود را با رادیو در سال ۱۳۴۷ به عنوان گوینده آغاز کرد. او روایت مجموعه مستند ایران را بر عهده داشته و در فیلم‌های متعددی به عنوان بازیگر نقش‌آفرینی کرده است.

شبکه مستند سیما در دهمین جشنواره سینما حقیقت، با هشت اثر از جمله «روزگار بهروز»، «رو به فردا»، «بی‎‏بازگشت»، «آثار عجم»، «آبی کم‎رنگ»، «آقای هرتز»، «آوانتاژ» و «پیاده در زمان» حضور دارد.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.