Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 4531
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 30 مهر 1396 - 15:33 |

تهیه کننده “باغ ملی” از حاشیه های مربوط به تغییر مجری برنامه می گوید

تهیه کننده “باغ ملی” از حاشیه های مربوط به تغییر مجری برنامه می گوید

تهیه کننده برنامه تلویزیونی «باغ ملی» ضمن توضیح در مورد حاشیه های مربوط به تغییر مجری این برنامه گفت: سری جدید این برنامه با دکور جدید و تغییراتی در محتوا به روی آنتن خواهد رفت.

فصل اول برنامه تلویزیونی «باغ ملی» ماه گذشته به پایان رسید، اگرچه قسمت های پایانی این برنامه حاشیه هایی هم داشت و حرف و حدیث هایی را پیرامون سازندگان آن به وجود آورد. مهم ترین نکته این حواشی جدایی ناگهانی پدرام کریمی، مجری مستر این برنامه بود، اتفاقی که با جانشینی علی مرادی ظاهرا تمام شده بود، اما این جابه جایی حاشیه ها را بیشتر کرد، چون چهار سال پیش در برناماه «امروز هنوز تموم نشده» کریمی جایگزین مرادی شده بود و حالا همه چیز برعکس شده بود. نخ تسبیح این ماجرا احسان ارغوانی است، تهیه کننده ای که در رزومه اش کارهای زیادی وجود دارد و برنامه ساز شناخته شده ایست. بعد از قسمت پایانی برنامه «باغ ملی» با تهیه کننده این برنامه درخصوص فصل اول این برنامه و حاشیه های مربوط به تغییر مجری گپ زدیم.

*فصل اول «باغ ملی» به اتمام رسید، خودتان از نتیجه کاری که به روی آنتن فرستادید راضی هستید؟

-خدا را شکر فصل اول از نظر تعداد مخاطب خیلی خوب بود. اگرچه هم من و هم بچه های تیم کارگردانی نتوانستیم صددرصد کیفیت و ایده ال های خودمان را عملی کنیم که اگر می شد نتیجه مسلما بهتر از این بود.

*چرا نتوانستید؟

-ما در یک فورس زمانی کار را شروع کردیم و باید هرچه سریعتر آن را به آنتن می رساندیم. از طرف دیگر جمع بندی نهایی فراخوانی که اعلام کرده بودیم در حوزه های مختلف هنوز باقی مانده بود. تا روزهای پایانی هم درگیر بودیم و تا همین قسمت آخر بخش های خوانندگی، عکاسی و اجرا را نهایی کردیم، نتیجه ترانه سرایی و مستند را هم روز بعد از قسمت آخر از طریق کانال تلگرام برنامه اعلام کردیم.

*خب این فورس زمانی چطور به وجود آمد، مگر شما از ابتدا نمی دانستید که قرار است چه کارهایی بکنید و هرکدام چقدر زمانبر است؟

-ما قرار نبود چنین فراخوانی را اعلام کنیم. در ابتدای راه «باغ ملی» قرار بود یک مجله خبری شبانه باشد، می خواستیم چند مجری دیگر به ما ملحق شوند اما پیش از آغاز به یک سری مشکلات خوردیم و زمانبندی مان به هم ریخت. بعضی از مجریان سر کارهای دیگر رفتند و بعضی مشکلات شخصی برایشان پیش آمد و دیگر آنها را نداشتیم، به همین دلیل مجبور شدیم فراخوان انجام دهیم تا حداقل با این روش هرکاری که میتوانیم برای جوان های مستعد انجام دهیم که خدا را صدهزار مرتبه شکر که استقبال اکثر مردم مخصوصا جوان ها از این اتفاق خوب بود.

پدرام کریمی-هنر صدا

*باتوجه به اینکه در پنج بخش این فراخوان را انجام دادید، چه تعداد آثار برای شما ارسال شد؟

-حدود ۶۸ هزار کار برای ما فرستاده شد که خیلی از آنها واقعا خوب بودند، علی الخصوص در حوزه خوانندگی که کارهای عجیب و غریب و بسیار خوبی را شنیدیم و انتخاب از بین آنها واقعا خیلی سخت بود. با وجود این برندگان برای فصل جدید یک رقابت عجیب و غریب در حوزه های مختلف مخصوصا اجرا، عکاسی و خوانندگی داریم.

*چطور شد که به سراغ این ایده رفتید و تصمیم گرفتید فراخوان بدهید؟

-چنین چیزی، ایده عجیب و غریبی نبود. من کارهای زیادی در سازمان انجام داده بودم و به خاطر برنامه های معارفی، اجتماعی، فرهنگی و… ساخته بودم، به جایی رسیدم که حس کردم مردم دیگر از دیدن سلبریتی ها خسته شدند و نمیخواهند فقط بازیگران، خواننده ها و ورزشکاران معروف را در تلویزیون ببینند، آنها به دنبال خودشان روی آنتن می گردندند. این شد که ما هم گفتیم چه چیزی بهتر از اینکه به یک سری آدم مستعد میدان بدهیم، افرادی که فکر میکنند چون در تلویزیون یک باند مافیایی وجود دارد و آنها پارتی ندارند، نمیتوانند وارد این عرصه بشوند. ما خودمان هم هیچ پارتی نداشتیم، هیچکس پشتمان نبوده، به خدا توکل کردیم، جلو آمدیم، جنگیدیم وبه اینجا رسیدیم. پس خواستیم به این دسته از دوستان ثابت کنیم که میشود با توکل به خدا، ایمان، اراده قوی، پشتکار فراوان و امید داشتن به آن جایگاهی که میخواهیم برسیم.

*چه کسانی در نقش داوران این آثار را می شنیدند و امتیاز می دادند؟

-ما چون نمی خواستیم یک هیئت داوران ثابت داشته باشیم که فقط یکی دو نفر راجع به کارها نظر بدهند، به یک ایده جدید رسیدیم. من به خاطر ارتباطات خوبی که با دوستان مختلف مثل آهنگسازان و خواننده ها داشتم، تقریبا همه کارها را برای آنها فرستادیم و نظرات این دوستان را جمع بندی کردیم و برندگان مشخص شدند.

*خب این داوران متعدد را نام نمی برید؟

-خیر، ما در فصل دوم داوران را معرفی میکنیم، چون قصد داریم در این فصل آنها را به برنامه بیاوریم تا مردم بفهمند که چه کسانی کارهایشان را قضاوت کردند. این نوید را به مخاطبان «باغ ملی» می دهم که همه این داوران در حوزه های خودشان چهره ها و برندهای معروفی هستند و آشنایی با آنها برای مردم بسیار جذاب خواهد بود.

*درحالی که قبل از پخش برنامه صحبت از حضور چند مجری در برنامه «باغ ملی» بود، اما شما برنامه را با پدرام کریمی آغاز کردید و قسمت های پایانی را با علی مرادی به روی آنتن بردید، دلیل این جابه جایی ها چه بود؟

-البته در پلن اولیه مان هم مجری مستر برنامه اقای کرمی بود، و قرار بود فرزاد حسنی، محمد سلوکی و محیا اسناوندی به همراه یکی دو مجری دیگر برای بخش های مختلف مجله شبانه مان حضور داشته باشند، که بنا به دلایلی نشد آن اتفاق بیافتد و با پدرام کریمی کارمان را شروع کردیم و تا چند شب اخر جلو آمدیم.

*این چند شب آخر چه اتفاقی افتاد که کریمی از گروه جدا شد؟

-پدرام یکی از دوستان صمیمی من و کسی است که من در این سه چهار سال، هر برنامه ای ساختم او مجری اش بوده. این دو سه روز آخر فشار کاری زیادی روی او وجود داشت، بالاخره پنجاه روز برنامه زنده رفتن و در کنار آن دغدغه های کاری دیگر هم داشتن باعث شد که در چند قسمت اخر او را کنار خودمان نداشته باشیم.

*چه جور دغدغه هایی؟

-خب پدارم کریمی یک نویسنده است و باید یکی دو فیلمنامه را برای جشنواره فجر آماده میکرد. به همین دلیل با هم تعاملی کردیم و قرار بر این شد که سه چهار شب آخر پدرام نباشد. برای همین از دوست عزیزم علی مرادی که سابقه همکاری خوبی هم با هم داشتیم دعوت کردم، خداروشکر در این چند برنامه که علی بود خیلی خوب اجرا کرد و فیدبک های خوبی هم گرفتیم.

البته بعد از پستی که کریمی در اینستاگرام گذاشت این شائبه به وجود آمد که حاشیه هایی پیش آمده و کریمی خواسته که زودتر از موعد از کار جدا شود؟

-من و پدرام رفیق قدیمی همدیگر هستیم و هیچ جدایی در کار ما نیست. یک عده دوست دارند حاشیه سازی کنند و حرفهای نادرست را منتشر کنند. شاید هم پستی پدرام در صفحه شخصی اش گذاشت و راجع به رعایت کردن شرایط حرفه ای بود و دغدغه ای که داشت (که دغدغه کاملا درستی است) این تصور به وجود آمد اما چنین چیزی صحت ندارد.

*مشکلات مالی چطور، بعضی هم معتقد بودند که دلیل مشکلات مالی کریمی از کار جدا شده.

-ببینید، ما باید قبول کنیم که مشکلات مالی در حال حاضر سازمان صداوسیما را گرفته و ما تا قسمت آخر که بیش از پنجاه قسمت را به روی آنتن فرستادیم، بدون هیچ حامی مالی، اسپانسر و یک ریال دریافتی جلو آمدیم. به هرحال بعضی اوقات فشار مالی هم به روی بچه ها وجود دارد که اذیت کننده است.با تمام این تفاسیر اما باز هم میگویم پدرام کریمی عضو تیم ماست، برادر بزرگتر من است و کنار من خواهد بود.

*یعنی فصل بعدی برنامه که احتمالا بعد از محرم و صفر است را کریمی اجرا میکند؟

-بله، به امید خدا قطعا در فصل بعد پدرام کریمی در برنامه ما خواهد بود و اجرای برنامه را ادامه خواهد داد. دکور فصل جدید هم طراحی شده که امیدوارم مخاطبان آن را بپسندند.

منبع: فارس

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.