Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 30683
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو اقتصاد تاریخ انتشار : 30 آبان 1400 - 11:30 |

توسعه گلخانه داری در استان گلستان روی میز رادیو اقتصاد

توسعه گلخانه داری در استان گلستان روی میز رادیو اقتصاد

برنامه «ارمغان طبیعت» رادیو اقتصاد، روز یکشنبه ۳۰ آبان پرونده توسعه گلخانه داری در استان گلستان را بررسی می کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، کاهش منابع آبی در بیشتر مناطق کشور از جمله گلستان، ضرورت تغییر الگوی کشت نظیر توسعه کشت محصولات گلخانه ای را در این استان شمالی دوچندان کرده است که تحقق این راهبرد اقتصادی، نیازمند نقشه علمی راه تولید و سرمایه‌گذاری است. کارشناسان معتقدند که توجه به کشت‌های گلخانه‌ای و توسعه آن، از بهترین شیوه‌ها برای تغییر الگوی کشت از سنتی به علمی در استان‌های خشک و نیمه خشک با منابع آبی محدود از جمله گلستان است، زیرا در این شیوه کشت مزایای قابل توجهی از جمله افزایش تا ۱۰ برابری تولید، اشتغال، درآمد و بهره‌وری در مصرف آب در واحد سطح رخ خواهد داد که علاوه بر تامین امنیت غذایی پایدار برای کشور، منابع آبی محدود استان‌ها و این استان شمالی را می‌توان مدیریت کرد.
در برنامه «ارمغان طبیعت» امروز، نویدرضا فرحانی، معاون باغبانی جهاد کشاورزی استان گلستان درباره توسعه گلخانه داری در استان گلستان مطالبی را بیان می‌کند.
آمار گلخانه‌های فعال در استان، ضرورت رویکرد به سمت کشت گلخانه ای، حمایت های جهاد کشاورزی استان و … از دیگر محورهای موضوعی این برنامه است.
برنامه «ارمغان طبیعت» کاری از گروه کشاورزی، به تهیه کنندگی مهدی شیار شنبه تا جمعه ساعت ۱۳:۳۵ از شبکه رادیویی اقتصاد به روی آنتن می رود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.