Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 15317
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 23 آذر 1398 - 11:48 |

توضیحات احسان علیخانی درباره «شیب تند» در جشنواره سینماحقیقت

توضیحات احسان علیخانی درباره «شیب تند» در جشنواره سینماحقیقت
احسان علیخانی ذائقه‌اش را به سینمای مستند بسیار نزدیک دانست و بیان کرد که سینماحقیقت جشنواره ای حرفه ای و تخصصی است و در آن فضای تبلیغاتی و شوآف وجود ندارد.

احسان علیخانی مجری و تهیه کننده با سابقه سینما که امسال تهیه کنندگی مستند «شیب تند» در سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت به عهده داشت، با حضور در محل برگزاری این جشنواره درباره دلیل انتخاب سوژه این اثر که به زلزله سر پل ذهاب می پردازد، گفت: سال گذشته یعنی سال ۱۳۹۷ که یک سال از زلزله کرمانشاه گذشته بود، من با چند نفر از دوستانم به بازدید از سرپل ذهاب رفتیم که از آخرین وضعیت و از فرایند حل شدن مشکلات آن جا باخبر شویم و ببینیم چه کاری می توانیم انجام دهیم.
وی ادامه داد: در زمان بازدید به پیشنهاد یکی از دوستان به بیرون شهر رفتیم و با روستایی در شرایط ویژه روبرو شدیم؛ آن جا یک سنگ بسیار بزرگ، خانه ای را کاملا خراب کرده و یک نفر جانش را در این حادثه از دست داده بود. یکی از دوستان گفت روستای دیگری وجود دارد که تمام اهالی آن با کابوس سقوط دو سنگ بزرگ در آن مواجه هستند. بخشی از اهالی این روستا در قبرستان روستا چادر زده اند بودند و متاسفانه با گذشت یک سال هنوز آواربرداری نشده بود. خیلی ماجرای مبهمی برایم شد و من متوجه فضای عجیب این روستا و حس و حال اهالی شدم که چه استرسی از سقوط این سنگ ها دارند.
علیخانی با اشاره به اینکه با لقمان خالدی کارگردان این اثر پیش از این هم همکاری داشته است، عنوان کرد: موقعیتی را آن جا دیدم که فهمیدم می تواند به مستند تبدیل شود و در نهایت از لقمان خالدی خواستم که ساخت این مستند را به عهده بگیرد.
مجری «ماه عسل» در پاسخ به این سوال که جشنواره سینماحقیقت در دیده شدن مستندهایی چون مستند «شیب تند» چه نقشی دارد؟ گفت: من اولین روزی است که در این جشنواره حضور دارم، ولی می دانم که سینماحقیقت جشنواره ای حرفه ای و تخصصی است و در آن فضای تبلیغاتی و شوآف وجود ندارد. می دانم که این جشنواره محل رفت و آمد افرادی است که درد دارند.
وی در پایان عنوان کرد: اگر بچه های مظلوم مستند، جشنواره ای حرفه ای هم نداشته باشند کجا باید کار آن ها دیده شود؟ مستند به نظر من فوق العاده است و جزو مواردی است که بسیار به ذائقه من می خورد می توان گفت یک بخش طولانی از کار حرفه ای من در این سال ها مستندسازی است.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.