Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 1111
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 16 آذر 1394 - 7:14 |

توضیح اسماعیل آذر درباره یک سوء تفاهم

توضیح اسماعیل آذر درباره یک سوء تفاهم
اسماعیل آذر، مجری برنامه‌های «مشاعره» و استاد زبان و ادبیات فارسی در خصوص نظری که به تازگی در زیر یکی از مصاحبه‌های درج شده از وی در شبکه‌های مجازی گذاشته شده، گفت: در یکی از شبکه‌های مجازی (تلگرام)، خبری از خودم پیرامون زبان فارسی خواندم که متأسفانه خواننده محترم خبر برداشت درستی از آن نکرده‌اند.
وی افزود: خبر این بوده که «زبان فارسی طی هزار سال تاریخ خود فقط ۲۰۰ سال درکانون حکام فارسی زبان بوده و ۸۰۰ سال زبان‌هایی که در کانون قدرت بودند زبان‌های عربی، ترکی و ترکی مغولی بودند. با این حال کتاب‌های فراوانی به زبان فارسی نوشته شده و هنوز زبان فارسی در نگین فرهنگ ایرانی می‌درخشد» در صورتی که برداشت کرده بودند که تاریخ زبان فارسی ۲۰۰ ساله است. این استاد زبان و ادبیات فارسی اظهار داشت: از کاربری که از خبر درج شده من برداشت درستی نداشته تقاضا می‌کنم نوشته خود را تصحیح کند.

اسماعیل آذر

مشاعره کودکان و نوجوانان پخش می‌شود
آذر در بخش دیگری از سخنان خود درباره فعالیت‌های حال حاضر خود گفت: مشاعره کودکان و نوجوانان در کمتر از دو هفته دیگر از شبکه آموزش پخش خواهد شد.
وی افزود: تلاش کرده‌ایم تا در مجموعه برنامه‌های مشاعره کودکان و نوجوانان به مسائل حکمی و آنچه در زبان فارسی می‌تواند جذابیت داشته باشد، بپردازیم و از این میان می‌توان به گفتار‌ها و حکایت‌های جای گرفته در میان برنامه اشاره کرد.
سخنرانی‌های مرتبط با کتاب و کتابخوان با اقبال عامه مواجه شدند
این استاد زبان و ادبیات فارسی در بخش دیگری از سخنان خود به میزان استقبال مردم از سخنرانی‌های ایراد شده، پیرامون کتاب و کتابخوانی اشاره کرده و گفت: در ماه گذشته در شهر‌های سیرجان، کرمان، شیراز و گرگان سخنرانی‌هایی پیرامون کتاب و کتابخوانی ایراد کرده‌ام که خوشبختانه با اقبال عامه مواجه شده و حتی در سیرجان در سه جلسه متمادی از صبح تا شب، این سخنرانی‌ها ادامه داشت و مشتاقان کتاب و کتابخوانی استقبال فراوانی داشتند.
آذر خاطرنشان کرد: خبر استقبال چشمگیر مردم از سخنرانی‌های ایراد شده، پیرامون کتاب و کتابخوانی مایه خشنودی است
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.