Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 3549
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 02 اردیبهشت 1396 - 10:21 |

تکلیف “هفت”در هفت سالگی چه می شود

تکلیف “هفت”در هفت سالگی چه می شود

برنامه سینمایی هفت باز هم دچار تغییر شد و بهروز افخمی و مسعود فراستی به طور قطعی از هفت کنار گذاشته شدند.به گفته مدیر گروه اجتماعی شبکه سه این برنامه تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری پخش نخواهد شد .

هفت برنامه تولیدی و زنده تلویزیونی محصول شبکه سه  سیما می‌باشد که به بررسی مسائل سینمای ایران و جهان می‌پردازد. این برنامه جمعه شب‌ها از شبکه سه سیما پخش می‌شود.برنامه هفت به نظرسنجی‌های مختلف سینمایی می‌پردازد و از هنرمندان، منتقدین و مسئولان فرهنگی ایران در حوزه سینما و تلویزیون، برای گفتگو، نقد و تحلیل و بررسی فیلم و سینما دعوت می نماید.

اولین برنامه هفت جمعه ۱۰ اردیبهشت ۸۹ روی آنتن شبکه سه سیما رفت برنامه ای که در بدو ورود به “نود سینمایی” شهرت یافت و با طرح موضوعات جنجالی و انتقادهای تند و تیز در زمان نسبتا کوتاهی مخاطبان زیادی به ویژه از علاقمندان و اهالی سینما جذب نمود.
هفت با فریدون جیرانی آمد و در دل علاقمندان جای خود را پیدا کرد .جیرانی پس از سالها کارگردانی در آستانه ۶۰ سالگی در قامت مجری در هفت ظاهر شد.علیرغم اینکه در آن زمان برخی منقدین انتقادات زیادی به اجرای جیرانی وارد می نمودند پس از روی کار آمدن دو مجری دیگر در این چند سال بسیاری از اهالی سینما و منتقدین، دوران طلایی هفت را دوران جیرانی و او را مسلط ترین مجری این برنامه تا به امروز می دانند.  گرچه حاشیه های دوران جیرانی کم نبود اما نکات مثبتی از جمله آشتی سینما و تلویزیون با یکدیگر داشت، سینمایی ها حرفهای خودشان را در برنامه ای که دست یک سینماگر بود می زدند، می آمدند روبروی فراستی می نشستند و نقد می شدند و هرجا که مشاجره بالا می گرفت جیرانی با ادبیات خاص خودش میهمانان و فراستی را به آرامش دعوت کرده و به خوبی برنامه را مدیریت می کرد.

جیرانی بعد از دوسال در ۲۲ اردیبهشت ۹۱ آخرین اجرای خود در برنامه هفت را به روی آنتن برد .
پس از جیرانی محمد گبرلو از ۹ تیر ۹۱ تا خرداد ۹۴ اجرای سری دوم هفت را به عهده گرفت و پس از او بهروز افخمی از ۱۰ مهر ۹۵ سری سوم هفت را اجرا نمود که افخمی نیز در فروردین ۹۶ رسما از برنامه هفت خداحافظی کرد.

برنامه هفت

پس از جیرانی،گبرلو و افخمی مجری جدید هفت چه کسی خواهد بود؟

گزینه های احتمالی:
این روزها بحث‌های زیادی در مورد گزینه‌های احتمالی جایگزینی افخمی شنیده می‌شود؛از حمیدرضا صدر که منتقد سینماست و مدتهاست  که به سمت ورزش رفته و  تا فرزاد حسنی که معلومات عمومی و قدرت اجرای بالایی دارد اما معمولا اجرای وی حاشیه‌های زیادی به دنبال داشته است. از گزینه‌های دیگر هم از اکبر نبوی،  مهدی کرم‌پور، منصور ضابطیان و جمشید گرگین نام برده می شود  و حتی در بین آن‌ها نام فریدون جیرانی هم به گوش می‌رسد.

به نظر می رسد گزینه جدید شبکه سه سیما برای اجرای دور جدید برنامه هفت یک چهره مطبوعاتی با تجربه و معتدل باشد که بتواند این برنامه را به آرامش، عقلانیت، فایده و ثبات برساند.همچنین پس از حذف فراستی گفته می شود این برنامه دیگر منتقد ثابت نخواهد داشت و از منتقدان مختلف استفاده خواهد شد.

ح.بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.