Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 21612
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 19 مهر 1399 - 19:38 |

حافظ خوانی در رادیو تهران

حافظ خوانی در رادیو تهران

شبکه رادیویی تهران مدت مدیدی است که برنامه «حافظ خوانی» را در جدول پخش خود قرار داده است.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو تهران؛ ۲۰ مهرماه در تقویم به نام بزرگمرد شعر و ادب پارسی، خواجه شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی رقم خورده ، بزرگ غزلسرای زبان فارسی که محبوبیت‌ بی مانندی‌ در فرهنگ‌ و ادب‌ ایران‌ دارد.

برنامه کوتاه «حافظ خوانی» از رادیو تهران با مروری بر اشعار حافظ شیرازی، لسان الغیب، شاعر غزل سرای کشورمان سعی در ایجاد پیوندی عمیقتر بین اشعار این شاعر بزرگ با ایرانیان معاصر دارد.

حافظ خوانی کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران که به تهیه کنندگی ایمان جهانی و گویندگی و کارشناسی فربد شکوهی شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ها ساعت ۲۲:۵۵ تقدیم شنوندگان می شود. لازم به ذکر است؛ علاقه مندان می توانند تکرار این برنامه را یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه در همین ساعت بشنوند.

“خواجه شمس الدین محمد شیرازی شاعر و حافظ قرآن، متخلص به حافظ و معروف به لسان الغیب از بزرگترین شاعران غزل سرای ایران و جهان است. حافظ در اوایل قرن هشتم ه‍.ق- حدود سال ۷۲۷- در شیراز دیده به جهان گشود. وی در نوجوانی به کسب علم و دانش علاقه‌مند شد و به درس و مدرسه پرداخت.

وی در دوران زندگی خود به شهرت عظیمی در سراسر ایران دست یافت و اشعار او به مناطقی دور دست همچون هند نیز راه یافت. شعر حافظ بیت الغزل‌ معرفت است. دیوان حافظ که مشتمل بر حدود ۵۰۰ غزل، چند قصیده، دو مثنوی، چندین قطعه و تعدادی رباعی است، تاکنون بیش از چهارصد بار به اشکال و شیوه‌های گوناگون، به زبان فارسی و دیگر زبان‌های جهان به چاپ رسیده است. شاید تعداد نسخه‌های خطّی ساده یا تذهیب شده‌ی آن در کتابخانه‌های ایران، افغانستان، هند، پاکستان، ترکیه و حتی درکشورهای غربی از هر دیوان فارسی دیگری بیشتر باشد.”

مخاطبان در سرتاسر دنیا می توانند از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبکه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید. در محدوده استان تهران از طریق موج اف.ام رديف ۹۴ مگاهرتز و ای.ام رديف ۱۳۳۲ کيلوهرتز شنونده ما باشید.

همچنین شنوندگان از سرتاسر کشور هم می توانند شبکه رادیویی تهران را از طریق گیرنده های دیجیتال(ست تاپ باکس) دریافت کنند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.